trouwen zonder rechtsgeldigheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

trouwen zonder rechtsgeldigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 23:44

hallo,

Ik lees intussen een beetje in en ben eigenlijk wel benieuwd, is het mogelijk te trouwen of geloften van trouw af te leggen voor elkaar zonder dat het rechtsgeldig is? Mijn ouders zijn laatst stiekem getrouwd en sindsdien vraag ik me af of het eigenlijk wel rechtsgeldig is(was in las vegas).
Ik hoop dat de bokkers me kunnen helpen.
Mocht het hier niet goed staan dan alvast sorry.

denice

Re: trouwen zonder rechtsgeldigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:46

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik hoorde dat als je in LV trouwt dit wel rechtsgeldig is.. daarom doe ik dat soort dingen nooit voor de grap :+

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 23:48

nouja ik ga er wel vanuit ja, mijn vader is niet dom :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:48

Klik! :D

De eerste hit geeft al een vrij duidelijk antwoord. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:49

Als je in Vegas trouwt en je licence daar netjes laat invullen en tekenen dan kan je die in nederland om laten zetten naar een officieel huwelijk.

Je kan dus trouwen in Vegas en de papieren niet in Nederland om laten zetten. Dan ben je hier niet getrouwd.

Ligt er dus aan of ze terug in Nederland hun huwelijk hebben laten registreren of niet.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 23:52

ook leuk zegt mn vriend net he maar als je nou ergens niet rechtsgeldig kunnen trouwen sleep ik je nu mee en gaan we trouwen }>
dus hij zit nu te googlen of het kan :')
ik denk dat ze dan echt getrouwd zijn helaas. wel grappig dat mijn vader geen ring heeft

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:54

Hoezo helaas?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 23:55

omdat hij is getrouwd is met mijn stiefmoeder.... niet omdat ik had gehoopt dat hij weer ging trouwen met mijn moeder hoor zo naief ben ik niet :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:01

Oei dat zou polygamie zijn als het rechtsgeldig is en dat is verboden in de meeste westerse landen.
Kan zelfs celstraf op staan.

Maar is je vader nog samen met je stiefmoeder EN gaat daarnaast nep-trouwen met je echte moeder :o?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:04

Trouwen in Las Vegas is niet meteen rechtsgeldig, je moet het eerst laten legaliseren.
Dat kan in Amerika door een apostille aan te vragen of achteraf in Nederland via de Nederlandse ambassade in Amerika, maar dat kost veel tijd en geld.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:05

Volgens mij is haar vader van haar biologische moeder (om zo even het verschil aan te duiden :+ ) gescheiden hoor :+ En zijn haar vader en stiefmoeder stiekem in las vegas getrouwd

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:06

nee mijn vader was al gescheiden van mijn moeder toen ik 3 was ;) maar hij is dus in vegas getrouwd met mijn stiefmoeder. maar hoe zit het met trouwen in nl zonder dat het rechtsgeldig wordt verklaard kan dat?
wat maartje zegt klopt! kwam er nu al achter 2004 getrouwd-.-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:12

Je kunt ook gewoon een nepbruiloft doen zonder ambtenaar uiteraard.
Of enkel de kerk (is ook niet rechtsgeldig toch?).

Ik snap zelf niet goed wat er leuk is aan nep trouwen eerlijk gezegd :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:16

Een neptrouwerij is niet zoveel bijzonders, daar zijn wel bedrijven voor die zoiets voor je kunnen regelen. Als vriendengrap, om het nog eens over te doen bij 25/50 jarig huwelijk ed.
Gewoon even goed googlen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:24

dat hebben mijn opa en oma idd gedaan mijn oma was stervende. ik heb het idee dat mn vriend dat wil gaan doen. Ik wil liever iets klassieker. familie enzo erbij maar toch zou ik heb best een leuke verrassing vinden aangezien hij niet super goed is in romantische dingen bedenken. Denk vraag jullie ff om advies:) meer mensen die denken is sneller een antwoord

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:27

Zelfs een echte bruiloft kan in 10 minuutjes gedaan zijn, alles wat je extra aan poespas wil ligt in je eigen organisatorisch talent ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:29

Nou 10 minuten...
Je hebt vooraf ook nog wat om te regelen.
Maar je kunt het idd zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:29

Nouja, wat versta je onder trouwen? Ik bedoel de ceremonie is niet echt rechtsgeldig trouwens natuurlijk, mits het op een 'goed gekeurde' plek gebeurt wat eigenlijk alleen bij de gemeente is. Als je bijv. op een mooi kasteel wilt trouwen, is de ceremonie daar niet rechtsgeldig.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:31

jaaa... maar ik wil wel graag groot enzo en hij wil per se een mooie auto en een feest ik ook duss vandaar dat ik denk dat hij zoiets zou proberen :+
en daarbij zijn we nog best jong. ik heb geen idee wat hij wil denk alleen wel dat het dus niet rechtsgeldig moet zijn en eigenlijk dat het om de geloftes gaat.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:34

Ik ben ook in las vegas getrouwd en dat is gewoon rechtsgeldig. Alleen ben je verplicht om het huwelijk ook hier in nederland in te laten schrijven (ok, er zijn ook mensen die dat niet doen).
Het was even een geregel want je moet geloof ik (het is alweer even geleden) een officiele kopie van je license aanvragen die sturen ze je toe, en dan moet je die kopie weer opsturen naar een ander office in amerika om er een officieel stempel op te krijgen beetje een gedoe want ze willen het niet onderling doorsturen. Totale kosten van het huwelijk 50 euro voor de license om te mogen trouwen, dan de kosten van de bruiloft, dan iets van een tientje voor die officiele kopie, dan nog eens iets van een tientje voor de stempel, en alle postzegels, valt wel mee dus :-) uiteindelijk moet je in nederland bij je gemeente een afspraak maken om de boel te laten inschrijven en hiervoor heb je de hele handel nodig. Bij ons wist de gemeenteambtenaar niet hoe het werkte en hebben wij het hem moeten uitleggen :+)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:34

Annelies, Ik doelde specifiek op de ceremonie (die van ons wordt geschat op 15 minuten).
Als je voor het eggie gaat moet je uiteraard in ondertrouw e.d.

Ik heb ook vrienden die eerst even snel het gemeentehuis zijn binnengehopt en daarna onder begeleiding van een een of ander religieus typ nog een ceremonie van 45 minuten erbovenop gooide met allerlei zelf bedachte rituelen (water uit eigen woonplaats mengen en in zee gooien bijv).

TS. Dan geef je toch gewoon een verlovingsfeest?
Ben je niets verplicht en je hebt toch een reden voor een feestje en ring :P

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:36

hahaha jaa maar aangezien mijn schoonmoeder dan een beetje gaat flippen, en met een zwak hart :') ben ik bang dat mijn vriend dat niet gaat doen. maar hij is de laatste tijd beetje vreemd aan het doen is :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:39

Maartje1990 schreef:
Nouja, wat versta je onder trouwen? Ik bedoel de ceremonie is niet echt rechtsgeldig trouwens natuurlijk, mits het op een 'goed gekeurde' plek gebeurt wat eigenlijk alleen bij de gemeente is. Als je bijv. op een mooi kasteel wilt trouwen, is de ceremonie daar niet rechtsgeldig.

Dat is niet helemaal zo.
Gemeente's hebben vaak een aantal locatie's waar je uit kunt kiezen, vooral in grote steden heb je meer keuze dan alleen het gemeentehuis.
Kastelen die te huur zijn als trouwlocatie hebben de vergunningen al en hebben vaak zelf een ambtenaar beschikbaar.
Voor de rest geld; als je een goeie bak geld te besteden hebt is bijna alles wel mogelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:41

Sizzle schreef:
Annelies, Ik doelde specifiek op de ceremonie (die van ons wordt geschat op 15 minuten).

Daar ging het toch ook over?
Als je het puur voor de fun doet kun je ook wel een kennis vragen een briefje op te lezen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:49

anneliesdj schreef:
Sizzle schreef:

Daar ging het toch ook over?
Als je het puur voor de fun doet kun je ook wel een kennis vragen een briefje op te lezen.

zie het al voor me goh uh dennis wil jij ff dit en dit oplezen. ja ik wil :+
als dat gebeurt gaat het helemaal mis :j :')