Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kyara1989

Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 03:02

Hallo allemaal!

Ja misschien niet echt de juiste plek om dit te plaatsten maar moest het toch ff kwijt!!

Mijn vriend en ik zijn al 2 jaar bezig met kinderen krijgen (bijna 3 jaar zelfs).
Nu hebben we wat stappen ondernomen door naar een dokter te gaan rond maart dit jaar.
Na veel onderzoeken hier en daar blijkt dat er bij mijn vriend de zaadjes niet al te best te zijn maar wel goed genoeg om kindjes te krijgen.
Bij mij is alles 100% in orde...
MAAAAAAAAAAAAR daar komt die dan...
Omdat ik dus een maatje (of meer dan :P) teveel heb zeggen ze heel hart in het ziekenhuis we gaan je niet helpen met KI of IVF...
Val eerst maar is 30 kilo af (heb nog nooit zo licht gewogen als hun zouden willen, en is dus zo goed als niet haalbaar).
En ik zou ze gelijk geven als er wat niet goed zou zijn maar dit is dus niet het geval.
Wat zouden jullie nu doen in ons geval? (afvallen al mee bezig al 8 kilo kwijt)
Zit der wel echt heel erg mee!

Groetjes

Anoniem

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:07

Ligt er een beetje aan denk ik; is het een reel aantal kilo's dat eraf moet volgens het ziekenhuis, of eisen ze perfectie? Denk dat je enige andere oplossing dan toch echt prive kliniek zal worden...

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 03:09

ohjajoh6 schreef:
Ligt er een beetje aan denk ik; is het een reel aantal kilo's dat eraf moet volgens het ziekenhuis, of eisen ze perfectie? Denk dat je enige andere oplossing dan toch echt prive kliniek zal worden...

Nee ze eisen echt het perfecte gewicht en dat is ook het geen waar ik zo mee zit! Want ik ben zo i zo geen smal gebouwd iemand... En dat verwachten ze wel dat maakte ons ook zo kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:21

Nou sorry, maar ik bekijk nu net je profiel even en als jij stelt dat 30 kg eraf jouw perfecte gewicht zou zijn, dan ben je hooguit 1.30 mtr lang. En ik kan het weten, want ben zelf ook zon tank namelijk...

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:21

Tsja, de hulp in het ziekenhuis is hartstikke duur, (zelf lesbisch en in het traject voor IUI), en ik moest stoppen met roken én afvallen. Te dik zijn is niet gezond, en het verkleint de kans op zwangerschap (ook als jullie beider voortplantingsorganen gezond (genoeg) zijn), dus waarom zouden ze hun kostbare tijd, kennis en middelen inzetten als jij te verrot bent om je dikke reet van de bank te halen en wat aan dat vette lijf te doen? Zo heb ik het maar naar mezelf gebracht... :j. En ze hebben gelijk, besefte ik al snel; ik ben met m'n dikke hol wat gaan doen en inmiddels flink kilo's kwijt, de kans op zwangerschap is groter, de kans op een miskraam kleiner en dat maakt dat de behandeling veel meer kans heeft van slagen.

Edit; Bedoelde de tekst trouwens niet beledigend, maar heb het zo naar mezelf gebracht toen ik me ook boos voelde bij een weigering vanuit het ziekenhuis.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:23

ohjajoh6 schreef:
Nou sorry, maar ik bekijk nu net je profiel even en als jij stelt dat 30 kg eraf jouw perfecte gewicht zou zijn, dan ben je hooguit 1.30 mtr lang. En ik kan het weten, want ben zelf ook zon tank namelijk...

Wat bedoelde je nou? Dat ze meer of minder af moet vallen dan 30 kilo voor een ideaal gewicht?

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 03:27

TamaradB schreef:
ohjajoh6 schreef:

Wat bedoelde je nou? Dat ze meer of minder af moet vallen dan 30 kilo voor een ideaal gewicht?

Ja die snapte ik ook even niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:47

Hahaha, dat ze met 30 kg afvallen bij lange na niet op haar perfecte/gezond gewicht zou zitten, of ze moet extreem klein van stuk zijn...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 04:23

Ik vind het ook heel banketstaaf om te zeggen, maar als de kans dat het slaagt kleiner is door je overgewicht, dan zou ik in jouw geval zeker proberen flink af te vallen om de kans op zwangerschap te vergroten. Tuurlijk is het confronterend als een arts dat tegen je zegt. Maar een behandeling is ontzettend duur, plus volgens mij krijg je maar 3 behandelingen vergoed (mijn schoonzusje in ivf traject in ieder geval wel). Dus ik zou zeggen meid, succes met afvallen. En als jij het streefgewicht van de arts niet reëel vind, ga dan voor een second opinion bij een andere arts zou ik zeggen :)

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 04:30

Als je echt graag zwanger wil worden hebben je daar toch alles voor over. Ik ben nu na 5jaar proberen, waarvan1,5 jaar zh in en uit, operaties en hormonen zwanger geworden, ben ook echt niet de slankste, maar als je iets wil bereiken, moet j er ook wat voor over hebben

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 04:55

He eerst wat leuk van je plannen het ist het mooiste geschenk.

Ten tweede zwangerschaps behandelingen zijn
a hartstikke duur denk aan duizenden euro, s en
b onzettende aanslag voor je lijf denk aan hormoon voor behandelingen etc.

Dus is het ook logisch dat ze tegen jezeggen val af.
Want je zit nu echt wel in een gevaren zonne door je gewicht ook al vind jij je prima zo je bent.
Zo eerder aangegeven is de kans van zwanger worden kleiner bij mensen met overgewicht
Daarnaast is ook he zwangerschap zelf een stuk gevaarlijker met overgewicht denk aan hogebloeddruk en de extra kilo's die je lijf te verduren heeft.
Dit is ook super slecht voor je ongeboren baby, denk niet dat dat is wat je wil.
Tevens is op de zaken vooruit lopend ook groot risico de verdoving bij kijzersnee en de bevalling op zich deze zijn wetenschappelijk ondersteunt.

Dus wat is dan 22 kilo nog voor zo kostbaar iets?
Niemand zegt dat je 30 kilo ligter moet blijven na je bevalling.

Aan de andere kant denk ik niet dat je partner erop zit te wachten om in worst case om straks alleen een baby groot te brengen omdat jij met pech in d2 bevalling gebleven bent.

Ik snap je kinderwens. En ook de obstakels van het afvallen heel goed. Maar weeet ook wat het is om kind te hebben.
De ups en de downs . Zie het als test zorg jij voor jezelf om zo klein offer te brengen door af te vallen dan dient dat toch groter goed namelijk je eigen kindje dan straks, srry maar als je zo iets als afvallen al niet kan begin dan maar niet aan kinderen want dat is een nog grotere uitdaging

Succes

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 06:23

Als je niet wilt afvallen en van te voren al roept dat het toch niet lukt, is je kinderwens blijkbaar niet groot genoeg. Klinkt heel hard maar is wel de waarheid. Je bent al zwaar en dat is niet gezond voor je lijf. Tel daar nog eens een extra gewichtstoename bij op (in mijn geval 33 kg in de eerste zwangerschap en dat terwijl ik nauwelijks at) en je brengt je lijf serieus in gevaar. Ook je ongeboren kind trouwens. De kans op zwangerschap diabetes is groter, de kans op een veel te hoge bloeddruk en het risico op zwangerschap vergiftiging neemt ook toe.
Tel daarbij op dat een keizersnede bij een obese vrouw flink moeilijk is en vele risico's heeft, en de cirkel is rond.

Afvallen dus en het liefst nog meer dan die 30 kg ook. Dan heb je nog een grote kans dat je spontaan zwanger wordt ook.
Straks gelijk een diëtiste bellen en een afspraak maken dus

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 06:45

Ik sluit me aan bij Angelique (ik kwam bij de eerste ruim 20 kilo aan en startte met mijn 1.65 al op een gewicht van 72 kilo trouwens, dus echt niet dat ik nou zeg dat je maat 36 moet zien te krijgen. Maar: een jaar na de bevalling woog ik nog steeds ruim 80 kilo, dus het was echt niet allemaal vocht, baby, placenta en vruchtwater ;) )
Misschien iets waardoor je gemotiveerd raakt: mijn tweede zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes. Dat betekent automatisch dat je een ziekenhuisbevalling hebt, je kleintje moet na de geboorte gelijk steeds regelmatig geprikt voor de suikerwaardes (en dat is echt heel naar, zo'n pasgeboren kindje die gelijk naalden krijgt!) en als het kindje een suikerdip krijgt, wordt hij gelijk weggehaald bij je om in een bedje de suikerwaardes weer op peil te krijgen, anders heeft het kans op hersenbeschadiging. Overigens ben ik strak op dieet geweest vanwege die diabetes (en prikken om te kijken of het voldoende is of dat je insuline bij moet) en ik begon de zwangerschap met 72 kilo en eindigde hem met 69 kilo... incl. baby etc. etc. ;) Daaraan heb ik ook te danken dat mijn baby afgezien van de nodige complicaties waardoor ze een maand op prematuren heeft gelegen iig niet ook nog problemen met haar suikerwaarden had (gezien de grote andere problemen was ze dan nu vermoedelijk geestelijk gehandicapt geweest).
Dat je aanleg hebt om stevig te zijn kan best, maar je bent niet van nature obees, dus binnen normaalwaarden moet haalbaar zijn ;) Go for it, voor je baby!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:08

Het ziekenhuis zal deze eisen niet voor niets stellen en is alleen maar bedoeld voor jouw gezondheid en die van het kind. 30 kg afvallen kan heus als je het maar graag genoeg wil.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:13

Mijn zus is ook jaren bezig geweest om zwanger te worden. Ook testen gedaan en alles was goed. Zij was echter ook te zwaar en moest afvallen voordat ze in het ziekenhuis wat gingen doen. Zij is toen vrij snel afgevallen en was zonder ziekenhuis hulp zwanger. Ik snap dus heel goed waarom ze dit willen. Het kost allemaal genoeg geld en ze weten gewoon dat wanneer je geen of minder overgewicht hebt de kans groter is om wel zwanger te worden

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:18

Ik weet niet hoelang je bent?
Maar ik gok toch gauw 1.70
Dat zou betekenen dat je ideaal gezien 70 kilo zou moeten wegen
Weet niet wat je nu weegt?
Maar ik weet wel dat ziekenhuizen het niet zeggen om te pesten
het hele traject kost zo ontzettend veel geld dat ze echt geen risico willen lopen met eventuele complicatie's of misschien wel dat het helemaal niet lukt.

Vergeet niet ivf enz word maar 1x vergoed door de zorgverzekeraar
Dus als jij echt zo graag een kindje wil
Zou ik er gewoon echt voor gaan het is niet makkelijk het is misschien niet leuk maar je doet het wel voor een goed doel ;)

En dit is zeker niet beledigend bedoeld :) maar het ziekenhuis weigert dus niet om je te helpen ze stellen gewoon eisen en dat lijkt me niet meer dan logisch

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:31

Tja, ik vind het logisch. Zwanger zijn met (veel) overgewicht is een groot risico en een aanslag op je gezondheid. Het is niet voor niks dat je veel moeilijker zwanger wordt met overgewicht.
Ze zeggen dat in het ziekenhuis niet voor de lol, niemand wil het meemaken dat jij straks een kind gebaard hebt en er zelf niet meer bent.
Je bent wel bekend met de risico's van zoveel overgewicht?

Als je het echt wilt, ga dan naar een dietist om veel af te vallen, en zorg dat je daadwerkelijk op een goed gewicht komt. En misschien wordt je dan wel spontaan zelf zwanger.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:36

Met die eerste zin van benangelique hierboven ben ik het niet zondermeer eens.
Dat vind ik te eenvoudig gesteld, maar daar gaat het topic niet over.

Ts, je kansen worden vergroot door flink af te vallen. Niet voor de artsen, maar voor jezelf. Om meer kans te maken om die diepe wens in vervulling te zien gaan. Men wil je niet pesten, men wil je zwanger krijgen.

Ik heb even op internet gezocht hoe men hier in het België, waar ik ervaring mee heb en waar men verder is op vruchtbaarheidsgebied, tegenover staat. Ik stuitte op een vrij recent wetenschappelijk onderzoek waaraan de professor die ik bezocht verbonden was. Een professor die heel goed bekend staat en ontzettend hoog wordt geacht als arts en als mens door de vele Nederlandse patiënten die zij heeft behandeld.

Een verhoogd bmi van met name hoger dan 30 verkleind de kans op een succesvolle vruchtbaarheidsbehandeling. Weigering van dergelijke patiënten lijkt dan ook gerechtvaardigd, in buitenlandse ziekenhuizen gebeurt dit ook. De trend uit het onderzoek is echter niet uitgesproken genoeg om consequente weigering op basis van bmi door te voeren. Er moet ook rekening worden gehouden met andere factoren.

Een korte samenvatting van de conclusie van dat onderzoek. Maar natuurlijk staat er ook dat vrouwen met een bmi van hoger dan 30 zich goed bewust moeten zijn van de kans op een slechtere uitkomst en dat zij meer kans hebben op complicaties tijdens de zwangerschap. Dat zijn gewoon feiten waar je niet omheen kunt. Ook daar zal je worden aangespoord om voor behandeling gewicht te verliezen.

Als je interesse hebt in info over behandeling in het buitenland of de arts waarover ik sprak, stuur me dan een pb.

Nogmaals, probeer de kracht te vinden om af te vallen. In ieder geval tot een bmi onder de 30. Dat is beter voor jou en maakt de kans op zwangerschap groter. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan. Ik kan uit ervaring zeggen dat dat heel belangrijk kan zijn.

Ik wens je kracht en heel veel succes.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:39

tja zal afvallen worden :j

ik heb ook in dit traject gezeten zo`n 25jr geleden
rookte flink en dat is toen ook gestopt [was erg moeilijk maar man en ik zijn jaren gestopt]
man moest zijn biertje laten staan [ ging ook om vermindert zaad ]
gelukkig was ik op goed gewicht
maar ze willen een zo goed mogelijk slagings kans hebben en daarvoor moet je gewoon op een gezond gewicht zijn

ik wens je heel veel succes en sterkte!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:43

Het is ook erg wisselend per ziekenhuis. In de zwangerschapscursus zat een echtpaar waarvan de vrouw flink overgewicht had. 2 jaar daarom bezig geweest om zwanger te worden inclusief traject in het ziekenhuis en daardoor zwanger van een tweeling geworden. Het gewicht dat haar lichaam uiteindelijk mee moest tornen was behoorlijk, het is een aantasting voor haar lichaam maar ik denk dat de baby's dit ook mee krijgen aangezien zij ook diabetes kreeg en behoorlijk veel klachten tijdens de zwangerschap en bij de keizersnede.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers, je komt door de zwangerschap aan en als je al gewicht hebt is het pittig voor je lichaam, kun je meer complicaties krijgen en kan de risico dat het niet goed gaat om zwanger te worden groter zijn dan wanneer je op gezond gewicht zit.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:44

Beste TS,

Ik ben zelf veel afgevallen om in het ziekenhuis behandeld te kunnen worden, ik moest ook 30 kg, om onder een BMI te komen van 30. Helaas is dit niet gelukt, wel ruim 20 kg eraf gekregen. Ook gezien mijn leeftijd vonden ze in het ziekenhuis dat ik er voldoende voor gedaan had en mocht dus starten met IUI's en natuurlijk verder gaan met afvallen.

Na 3 pogingen IUI zonder het gewenste resultaat, mocht ik starten met IVF. Bij mijn man en mij waren geen duidelijke aanwijsbare afwijkingen/te kortkomingen waarom we niet spontaan zwanger zouden kunnen worden.
Bij IVF de 1ste keer zwanger, nu 23 weken zwanger van ons eerste kindje!

Meid als je echt wil kun je afvallen voor een mooi doel er is wat mij betreft geen makkelijker doel als je kinderwens.

En ja ik vond ook er zijn zoveel zware vrouwen zwanger, dus waarom ik niet, heb ik me vaak afgevraagd.

Mocht je nog vragen hebben over de behandeling dus vraag maar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:45

De kans is ook reëel aanwezig dat je gewoon natuurlijk zwanger raakt op het moment dat je een flink aantal kiko kwijt bent.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:46

Veelmensen weten het niet maar idd je zwangerschaps kansen hollen achteruit als je dik bent. En om dan zoveel pijn/geld en moeite te investeren in een procedure waar de kans gewoon veel lager ligt doen ze niet en dat begrijp ik.
Dus TS ga in therapie ga hard werken aan je eetprobleem en ga ervoor!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:52

Inderdaad Iris, hoewel dat ook afhankelijk is van de vruchtbaarheidsproblematiek van de partner van ts.
Vruchtbaarheidsbehandelingen worden vaak als zwaar en slopend ervaren. Het is bijzonder prettig als je die niet nodig blijkt te hebben.er

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:02

Mag ik vragen waarom je overgewicht hebt TS? Is het medisch?

benangelique schreef:
Als je niet wilt afvallen en van te voren al roept dat het toch niet lukt, is je kinderwens blijkbaar niet groot genoeg. Klinkt heel hard maar is wel de waarheid. Je bent al zwaar en dat is niet gezond voor je lijf. Tel daar nog eens een extra gewichtstoename bij op (in mijn geval 33 kg in de eerste zwangerschap en dat terwijl ik nauwelijks at) en je brengt je lijf serieus in gevaar. Ook je ongeboren kind trouwens. De kans op zwangerschap diabetes is groter, de kans op een veel te hoge bloeddruk en het risico op zwangerschap vergiftiging neemt ook toe.
Tel daarbij op dat een keizersnede bij een obese vrouw flink moeilijk is en vele risico's heeft, en de cirkel is rond.

Afvallen dus en het liefst nog meer dan die 30 kg ook. Dan heb je nog een grote kans dat je spontaan zwanger wordt ook.
Straks gelijk een diëtiste bellen en een afspraak maken dus

Idd ziekenhuizen stellen deze regels natuurlijk niet voor niks en idd vaak als je af valt kan het zomaar gebeuren dat je natuurlijk zwanger wordt :j