Ik zit met een vraag, ik heb afgelopen zondag mee gedaan aan een hardloopwedstrijd, en daar zijn ook foto's gemaakt. Deze foto's zijn onder mijn startnummer geplaatst, maar als ik ze wil hebben kan ik de foto's bestellen (2 foto's zijn 19 euro ... ), maar ik heb nu 2 foto's opgeslagen op mijn computer, maar zou ze graag delen op facebook. Op de foto's staat gewoon de naam van de fotograaf er op (meerdere keren door de foto heen), nu vind ik dat geen probleem, want je ziet de foto nog goed genoeg.
Maar mag ik dit eigenlijk wel plaatsen op mijn facebook? Ik heb geen zin in gezeur met de fotograaf namelijk.
Ik zou voor de zekerheid de fotograaf contacteren, voordat je straks een rekening aan je broek hebt.
Laurie
Geplaatst: 05-09-13 22:34
Zou het ook even vragen, vaak is het niet de bedoeling dat je ze zonder te betalen overneemt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 06-09-13 14:20
Dit mag inderdaad niet, ook al staat de naam van de fotograaf er op of staat er geen copyright/auteursrecht op, dan nog mag je de foto niet zonder toestemming gebruiken. Omdat we hier op bokt er ook regelmatig mee te maken hebben, hebben we er ook speciale wiki-pagina over: http://www.bokt.nl/wiki/Auteursrecht.
Wettelijk gezien mag het niet, maar het ligt per fotograaf hoe ze er mee om gaan. Ik zie het probleem niet zo als een webbestand ergens gedeeld word als mijn logo er nog op staat. Word die eraf geknipt word 't een ander verhaal.
Sowieso even de fotograaf contacteren, ligt per fotograaf verschillend
sunshine
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-13 16:03
Oke ben blij dat ik het toch even heb nagevraagd hier voordat ik hem erop gezet heb. Zou het vervelend vinden om hier " woorden " over te krijgen met de fotograaf namelijk, bedankt allemaal !