Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
EskeGirl schreef:Ik kijk even heel snel naar hun eisen, voor bijvoorbeeld melkkoeien:
Weidegang voor alle koeien. ---> Mee eens, hoewel koeien het op stal niet slecht hebben, met mijn eigen ogen gezien
Kalfjes moeten opgroeien bij hun moeder in de kudde.---> Zou heel goed zijn, maar dat betekend minder melk voor de boer= minder omzet= meer kosten. Gaat dus vanwege economisch belang niet lukken.
De melkproductie terug naar een normaal peil zodat koeien gezond blijven.---> Idem als tweede eis

vuurneon schreef:Wat ik van wakker dier zo erg vind, is dat ze inbreken in stallen voor 'bewijsmateriaal'...
O jee een dood biggetje die er zogenaamd al dagen moet liggen! Schande! Aan de schandpaal nagelen die boer!![]()
Dat het biggetje gewoon is gestorven vlak na de laatste ronde, nee dat zou natuurlijk niet kunnen
Maar ondertussen zelf wel onrust veroorzaken in de stallen en misschien zelfs ziektes overbrengen (onbewust). Goed bezig!
Blubje11 schreef:Mijn paard heeft bij een melkveebedrijf gestaan, een 'gewone', en daar werd toch wel heel goed voor de dieren gezorgd. Ze kwamen als het weer het toe liet op de wei, en ze werd niet ziek ofzo omdat ze te veel melk moesten geven. (kan een koe daar uberhaupt wel ziek van worden? als de melk op is is het toch gewoon op?
btw over die kalfjes, ik vond het ook raar dat ze meteen bij de moeder weg moesten, maar ze komen dan gewoon met meerdere in een stal te staan en dat is echt niet zielig ofzo, ze hebben het daar best naar hun zin volgens mij, zolang ze maar niet alleen zijn.
vuurneon schreef:Ik vind wakker dier een vreselijke organisatie...
Persoonlijk komt die organisatie over als een stel stadsmensen die nog nooit 1 voet op het platteland hebben gezet en omdat alles 'zielig' is, de excessen eruit halen en dat heerlijk generaliseren