Bore-out, ik voel me verloren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Bore-out, ik voel me verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:25

Een aantal mensen die ik ken zitten ook op bokt en zijn op de hoogte van mijn situatie.
Ik vraag jullie dit niet verder te verspreiden dan bokt, het vreet al genoeg aan me :)
Een SA account vind ik hiervoor ook weer overdreven plus ik schaam me niet voor mijn situatie, ik ben alleen "verdwaald".

Een schets van wat er op werkgebied zich afgespeeld heeft.
4 jaar geleden ben ik afgestudeerd aan het grafisch lyceum in Amsterdam als grafisch vormgever. Deze studie paste bij me en ik werd er blij van.
Ik merkte dat ik goed was in het ontwerpen van logo's, huisstijlen en verpakkingen. Ik had al snel wat eigen opdrachtjes en deze deed
ik dan ook met heel erg veel plezier en overtuiging. Ik werkte er altijd hard aan en leverde een prima resultaat. Dit gaf mij voldoening.

Na mijn afstuderen werd het tijd voor een baan, doorstuderen wilde ik niet. Tenminsten, ik wilde wel studeren maar niet 5 dagen in de week.
Daarnaast wist ik niet zo goed wat ik wilde studeren en op de opendagen van de academies kwam niet echt een opleiding naar voren die me leuk leek.
Ik heb industrieel ontwerpen altijd gaaf gevonden maar eigenlijk ging het me puur om verpakkingen. Ik zag het dus niet zitten om 2 of 3 jaar iets te doen wat
ik niet leuk zou vinden. Zoals gebruiksvoorwerpen ontwerpen etc.

Ik kreeg het aanbod om op het Grafisch Lyceum te blijven alleen dan als onderwijs assistente. Zou het bevallen, mocht ik mijn papieren halen om als legaal assistente aan de gang te gaan en daarna door leren voor leraar. Dit sprak me wel heel erg aan. Er was 1 nadeel, ik kreeg niks. Het was een test van 2 maanden ook voor hun of het zou werken. (assistente of volwaardige leraar op een klas) Ik zou 2 maanden loon krijgen en verder niks. Op freelance basis. Ziek? Jammer geen geld.
School vakantie? Geen geld, zelf opzij zetten. Bevalt het niet? Geen baan meer. In diezelfde week heb ik een contract aangeboden gekregen bij een bedrijf niet ver van mijn woonplaats.
Hier kon ik 4 dagen per week aan de slag. Kreeg direct een half jaar contract en aangezien ik de enige grafisch kracht was in het bedrijf zou ik daarna gelijk een vast contract krijgen.
Ik had daar, bij wijze van, mijn hele leven kunnen zitten. Hier kreeg ik gewoon salaris, vakantie dagen, doorbetaald bij ziekte en meer zekerheid.
Ik ben dus voor die laatste gegaan en heb daar altijd spijt van gehad.

Ik heb precies 6 maanden gewerkt bij dit bedrijf en op 31 december opgezegd. Ik had het na 3 weken al niet meer naar mijn zin daar.
Waarom niet? Ik deed niks, er was geen werk. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik in die 6 maanden dat ik daar gewerkt heb 6 boeken heb uitgelezen van 500 pagina's per boek.
Ik had gemiddeld 2 uur werk per dag!! en dat in een week van 32 uur. Die dagen duurde lang.

Toen zag ik een vacature voorbij komen van een bedrijfuit mijn woonplaats. Direct gesolliciteerd, uitgenodigd en wederom binnen een week een contract voor mijn neus.
Gelijk getekend, wat was ik blij! Dol blij weer een baan met uitzicht te hebben. Een groter team, meer werk, jong team, belofte op studies. Gaaf!!
In de eerste maanden heb ik me dan ook prima vermaakt en merkte ik dat ik hier veel blijer van werd. Ik had werk, werkte hard, leerde veel en ik mocht studeren.
Toen ik hier een maand of 7 werkte begon het, het werk werd minder. Niet erg. Ik had nog genoeg te doen als ik het maar iets meer uitspreidde.
Met mijn werkgever overlegd en besloten dat ik een fotografie opleiding ging volgen. Super gaaf!

Maar nu.... werk ik hier nog steeds (nu 3 jaar) en is het alleen maar erger geworden. Inmiddels zit ik hier al 2 jaar uit mijn neus te eten. Ik werk fulltime maar ik ben alleen maar 40 uur aanwezig op het werk.Ik ken facebook, bokt, behance, deviantart etc al uit mijn hoofd. Alle foto's of filmpjes heb ik al 4x gezien en het werk komt gewoon niet. Ik vraag echt iedere week of ik nog wat kan doen aan mijn werkgever, iedere dag aan mijn projectmanager of ze nog werk heeft en het antwoord is altijd "nee, nu even niet".
Soms hebben we het druk. Dan zitten we 3 dagen te werken en dan is het weer over. Ik heb namelijk nog twee collega's die graag iets willen doen.
Ik merk aan mezelf dat ik er aan onder door ga. Ik heb nergens mee zin in, ben moe, futloos, en doe in mijn vrije tijd veel te veel om mijn ambities en ijverigheid te bevredigen wat me alleen maar meer in de problemen brengt. Ik kan me tot weinig dingen zetten en word van de kleinste dingen al depressief.
Ik begin overal aan en maak niks af en dat is niet hoe ik mezelf ken, helemaal niet.
Ook krijg ik de neiging om nog meer te gaan doen. Ik merk aan mezelf dat ik vreselijk aan het zoeken ben. Zo zou ik toch graag een studie doen naast mijn baan om in ieder geval bezig te zijn met mijn hoofd.

Ik ben nu op het punt gekomen dat er iets moet veranderen.
Ik heb een assertiviteitscursus geboekt en begin daar de 25ste mee. Dit onder begeleiding van een psycholoog.
Ik ben bezig met een eigen huis want ik merk ook dat ik thuis steeds meer "opgesloten" raak in mijn eigen gedrag en sfeer.
Het gaat nu nog goed tussen mij en mijn ouders maar ik merk dat ik zelf heel erg verander hierdoor en ga botsen met vooral mijn moeder.
Ook wil ik zo graag solliciteren maar er zijn geen banen. Ik vraag me af of er echt geen banen zijn of dat ik het gewoon niet zie?
Waar wil ik werken? Ik ben bezig met een huis in Leiden en zou graag meer richting Utrecht werken aangezien mijn vrienden en vriend rondom Utrecht wonen.

Ik zie het gewoon niet meer zo zitten en ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet.
Ook heb ik een maand geleden mijn paard verkocht, het ging niet meer en vond het helemaal niet meer leuk. Het bracht me stress en depressiviteit door alles er omheen.
Het voelt als of ik nu helemaal in een gat ben gevallen en moeite heb eruit te komen. Ik heb nog wel een verzorgpaard voor 2x in de week.

Wat mijn doel is van mijn verhaal? Ik moest het even kwijt, het van me afschrijven.
en stiekem hoop ik dat bokt mij een beetje kan helpen. Een schop onder mn kont te geven, tips over andere dingen of misschien banen weten.
Mensen die dit herkennen en er uit zijn gekomen. Ik voel me nu gewoon even verloren.

Bedankt voor het lezen van deze enorme lap tekst. :) wat een drama :')

Yontheke

Re: Bore-out, ik voel me verloren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:29

Allereerst wil ik je erg veel sterkte wensen met je situatie. Het klinkt mij erg bekend in de oren. Té bekend.
Ik ben benieuwd wat die assertiviteitscursus voor je doet en hoe je dit probleem gaat aanpakken.
Ik ben zelf ook altijd snel verveeld en zit op het werk met een gelijkaardige situatie.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:31

Voor jou ook vervelend :(
Ik ben niet een persoon die snel verveeld is eigenlijk, in tegendeel! Ik kan mezelf echt heel erg goed bezighouden maar inmiddels heb ik hier de keuken al ingericht.
De kleden helemaal schoongemaakt en opnieuw ingericht. De keukenkastjes al vaker gesopt. Doe ik iedere dag de vaat....maar ja die keuken kastjes hoeven ook niet iedere dag schoon. Helaas :Y)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:32

Ah kijk aan de al oude "is dit alles" fase... Troost je (bijna) iedereen heeft dat in zijn 20iger jaren. Gewoon rustig blijven en goed nadenken wat je wilt in/met je leven, uiteindelijk vind jij ook je weg :))

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:35

Heel erg bekend.

Zit in een soortgelijke situatie, haast geen werk en onder mijn niveau, waardoor ik me gewoon compleet verveel. Contract wordt waarschijnlijk niet verlengd door reorganisatie, wat de situatie nog vervelender maakt. Vind het zo erg dat ik mijn depressiviteit/verveelheid niet uit kan schakelen als ik naar huis ga. Gelukkig zijn de momenten dat ik huilend in bed lig wel weg getrokken. Ik hoop snel iets anders te vinden, maar dat is in deze tijd ook niet echt een gemakkelijke opgave. Dan denk ik ook vaak dat het misschien beter is als ik weer ga studeren, maar wat dan? Ik zou graag het onderwijs in willen, maar is daar wel werk?

Moeilijk moeilijk moeilijk.. Hopelijk komt er voor jou en voor mij snel verbetering.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:37

Weten ze op je werk dat je hier mee zit?
Als ik het goed begrijp vind je het werk zelf erg leuk maar kom je elke keer terecht op plekken waar je gewoon niet kan "werken".
Ik weet niet of je een beetje wil/kan reizen voor een leuke baan, maar anders moet je eens contact opnemen met Jans hier op Bokt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:41

@ Chocobroodje: haha pfoei gelukkig maar :D Begon me al zorgen te maken haha. Maar lijkt me niet helemaal normaal (en gezond voor het bedrijf??) dat je werknemers 40 uur niks doen.

@ Regallie: Oei herkenbaar. De huilbuien heb ik ook nog wel is maar gelukkig kan mijn vriend me hier heel goed in ondersteunen en zie ik altijd alles weer zonniger in als ik bij hem vandaan ga. Jou situatie is helemaal vervelend met het uitzicht op geen baan meer :(

@zonnebloem18: Ja ze zijn hiervan op de hoogte ook mijn twee andere collega's waar ik vaak mee overleg of we nog iets nieuws kunnen bedenken. Volgens mijn werkgever is het ongelofelijk druk....maar ik doe nog steeds niks. Dus echt goede communicatie is het niet. Het werk vind ik inderdaad heel leuk maar nu "werk" ik "al" 3,5 jaar zonder werk. Beetje uitzichtloos :')
Ik ben zeker bereid om te reizen voor mijn werk. Ik ben nu ook al zover dat ik in Leiden ga wonen juist zodat ik ook wat makkelijker grotere afstanden kan overbruggen. Dank je wel voor de tip :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:50

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en ik ben toen voor mezelf begonnen. Ik kom al veel doen en uitzoeken onder werktijd, dat was handig en ik had weer een doel. Misschien ook een tip voor jou? :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:54

Heeft dat voor jou goed genoeg gewerkt Lante?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:55

Ik heb je een PBtje gestuurd :) ik lees hier praktisch mijn eigen verhaal.

Wat ik kan aanraden is om in deze tijd / markt juist niet voor jezelf te beginnen. Ik zit met flink wat jaren ervaring ook in een droge freelance markt. Ik ben heel blij dat ik werk heb kunnen vinden nog vorig jaar.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:57

Dat zou voor mij ook stiekem wel laatste keuze zijn want daar heb ik te weinig ervaring voor en ook niet zoveel zin in :o Dank je jans! Zal hem zo lezen in de trein. Nu eerst naar een concert

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:23

Ja, heb nu mijn droombaan haha, ik heb een zorgboerderij opgericht op de boerderij van een kennis die dat ook leuk vond. :) Je hebt altijd keuzes, je bent zelf verantwoordelijk voor je leven. Denk creatief en gebruik die loze (maar wel betaalde) tijd voor iets nieuws binnen of buiten het bedrijf. Mooier kan je niet starten, zoek de uitdaging!

Maak je baas enthousiast met een nieuw project of een nieuwe bedrijfstak, bedenk een manier waarop het bedrijf waar jij werkt meer klanten kan trekken, een pr campagne oid. Als jij er maar enthousiast over bent, dan lukt het je ook mensen mee te krijgen. En waarom niet naast deze baan voor jezelf beginnen?? Je loopt geen enkel risico; je hebt je baan toch nog gewoon? Je doet het ernaast.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 09:46

Er gaat heel veel tijd en energie in zitten, zeker in het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl met concept en tekst. Natuurlijk vind ik het super leuk om dit te doen en maakt het me weinig uit of ik daardoor laat slaap. Maar het is zeker niet mijn ambitie om voor mezelf te gaan beginnen. Ik vind ook dat ik daar gewoon nog niet goed genoeg voor ben. Ik snap wat je bedoelt hoor en vind het gaaf dat het voor jou wel werkt, respect! :) Toch best een stap om over te gaan van werkgever naar eigen baas.

Over het enthousiast maken met een nieuw project. Ik heb vaak al vele dingen voorgesteld. Ook voor interne dingen en ook mailings bedacht en gemaakt voor "nieuwe klanten". Echter word dit allemaal niet aangenomen, nooit besproken want we hebben een PR iemand werken en het kost geld. Tevens niet alleen bij mij hoor, als mijn collega's iets voorstellen word er ook niks gedaan.
We proberen ook een soort van brainstormsessie te organiseren met alle collega's maar dit word altijd verschoven, verzet of ze vinden het niet nodig.
Het klinkt nu alsof ik zelf alles afschuif met "het lukt niet" maar ik blijf me inzetten. Ik heb nu een theorie webdesign cursus gevonden van 3 maanden die online te doen is en dat mag ik op mijn werk doen. Ik probeer me dus wel te ontwikkelen en me in te zetten maar het gaat me steeds meer moeite kosten.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:27

_Jessie schreef:
Ik ben nu op het punt gekomen dat er iets moet veranderen.
Ik heb een assertiviteitscursus geboekt en begin daar de 25ste mee. Dit onder begeleiding van een psycholoog.
Ik ben bezig met een eigen huis want ik merk ook dat ik thuis steeds meer "opgesloten" raak in mijn eigen gedrag en sfeer.
Het gaat nu nog goed tussen mij en mijn ouders maar ik merk dat ik zelf heel erg verander hierdoor en ga botsen met vooral mijn moeder.
Ook wil ik zo graag solliciteren maar er zijn geen banen. Ik vraag me af of er echt geen banen zijn of dat ik het gewoon niet zie?
Waar wil ik werken? Ik ben bezig met een huis in Leiden en zou graag meer richting Utrecht werken aangezien mijn vrienden en vriend rondom Utrecht wonen.

Ik zie het gewoon niet meer zo zitten en ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet.
Ook heb ik een maand geleden mijn paard verkocht, het ging niet meer en vond het helemaal niet meer leuk. Het bracht me stress en depressiviteit door alles er omheen.
Het voelt als of ik nu helemaal in een gat ben gevallen en moeite heb eruit te komen. Ik heb nog wel een verzorgpaard voor 2x in de week.

Wat mijn doel is van mijn verhaal? Ik moest het even kwijt, het van me afschrijven.
en stiekem hoop ik dat bokt mij een beetje kan helpen. Een schop onder mn kont te geven, tips over andere dingen of misschien banen weten.
Mensen die dit herkennen en er uit zijn gekomen. Ik voel me nu gewoon even verloren.

Bedankt voor het lezen van deze enorme lap tekst. :) wat een drama :')

Ik ga nu tegen jou zeggen wat een goed vriend (tevens mijn vroegere baas, die me heeft opgeleid en me ook in mijn werk door en door kent) van me minimaal 1000x tegen me heeft gezegd de afgelopen tijd: kijk eens terug naar de eerste passage die ik heb gequote en bedenk dan hoeveel stappen je al hebt gezet in de goede richting!!! Ik ken genoeg mensen die in zo'n situatie afstompen en passief-agressief worden. Zo lang je, zoals jij, in beweging blijft en vooruit blijft kijken, komt het echt op zijn pootjes terecht. En ja, ik herken je verhaal zeker. Al heb ik niet te weinig werk, maar zit ik zit op dit moment in een bedrijf waar ik het niet echt meer naar mijn zin heb en in een functie waar ik wel goed in ben maar die niet echt bij me past.

Tip: ga met veel mensen in je netwerk praten over je toekomstplannen (ook al zijn ze nog niet zo concreet), praat met mensen die je hoog hebt zitten en van wie je wat kunt leren en blijf naar buiten gericht. Mijn ervaring is dat mensen heel graag bereid zijn dit soort gesprekken te voeren. En de belangrijkste tip: geduld!!! Je doet nu al heel veel om dingen te veranderen, maar je gaat pas na enige tijd resultaat zien. Zoals ik je post nu lees, loop je het risico dat je zoveel kleine dingen tegelijk probeert te veranderen dat dat je alleen nog maar onrustiger maakt. Blijf op jezelf vertrouwen!!

Succes!

Pb staat altijd open!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:59

Dank je wel Pairadice voor je bericht, altijd fijn om even zoiets positiefs te lezen :)
Dat laatste wat je zegt is misschien wel waar, teveel kleine dingen in een keer willen doen.
Heb graag het gevoel nuttig te zijn en dat voel ik me momenteel alles behalve :')

Ik denk dat (weer) een gesprek met mijn werkgever misschien ook wel weer handig is maar ik weet voor 99% dat het weer op hetzelfde uitdraait; niks. Me daar nog maar even toe zetten.

Dank jullie wel, er over schrijven en de tips die binnen komen zijn gewoon al even een opluchting

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:08

Kun je trouwens, bv via iets als maatschappelijk verantwoord ondernemen, niet op een of andere manier je werk inzetten voor vrijwilligerswerk? Dat kan voordelen hebben voor je werkgever (volgens mij kun je dan bepaalde dingen aftrekken ofzo), het is goed voor het imago en het netwerk, jij hebt wat te doen en de vrijwilligersorganisaties zijn er ook blij mee.
Ik heb me er niet heel erg in verdiept hoor, maar wie weet is het wat.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 12:10

Dat is nog wel een goede tip shadow! Ik kan me wel vaag herinneren dat een collega van mij zoiets geprobeerd heeft "aan te slingeren" maar weet eigenlijk niet wat ermee gebeurd is. Dus zeker een optie ja!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:27

Oké.. Je hebt werk en een goed salaris..
Je werkgever zegt dat het druk os, jij vindt van niet.
Hoe kunnen jullie meer naar elkaar toe komen?
Als er geen werk is kunnen ze jullie ook niet betalen., dus blijkbaar is er voor het bedrijf wel een balans in vraag en aanbod?

Dus dicht dat gat in belevenis.
Ten tweede., waarom moet je zoveel van jezelf.
Ontwikkelen is altijd goed, maar dat kan ook buiten je werk.
Ondertussen blijf je gewoon af en toe zoeken naar een leukere functie.
Dan aan jou de taak om gelukkig te worden en te blijven met wat je hebt nu.
En creatief te zijn in ontwikkeling.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 13:15

Ik heb inderdaad een baan (waar ik blij mee ben) en een prima salaris.
Hoe we naar elkaar toe kunnen komen ga ik maar weer met hem overleggen. Want er moet inderdaad wel een balans zijn binnen het bedrijf in vraag en aanbod. De zaak draait prima namelijk.
Daarom snap ik ook niet dat ik 40 uur in de week letterlijk niks te doen heb (ook al vraag ik er naar).
Misschien is dat ook een stukje waar ik onrustig van word, ik begrijp het niet.

Waarom ik zoveel moet van mezelf? Ik denk omdat toch enige maten van voldoening te hebben en me nuttig te voelen. Dat denk ik te kunnen halen uit veel doen, opleiding, extra werk etc. Alleen ik raak dus nu een beetje verstrikt in mijn eigen twijfels, onzekerheden, ambities en gevoel van nutteloosheid/laag energiepijl. "de zin om iets te doen" verdwijnt.
Ik probeer inderdaad veel buiten mijn werk maar daar ben ik nu een beetje een gulle middenweg in aan het zoeken.

Ik weet ook niet of het zo is maar ik voel me een ongelofelijke zeur :o
vind het ergens ook overdreven dat ik hier zo op reageer en dit zo ervaar want het kan erger dus kan ik net zo goed blijven zitten.
"want zeuren is helemaal niet nodig". Is dit ook iets wat mensen herkennen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:29

Ja, ik werd er ook heel negatief van. Werkte overal in door.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:32

Wat zijn de verschillen af en toe groot......ik ken allemaal mensen die "te" hard moeten werken omdat bedrijven een alsmaar hogere productiviteit wensen, vanwege de hoge kosten. Onze grafische man op het werk komt om in het werk....hoe oneerlijk dan eigenlijk :o Maar ik kan me helemaal voorstellen dat jouw situatie ook niks is....er zijn mensen die zoiets prima vinden....maar ik zou er ook niet aan moeten denken om niks te kunnen doen, terwijl je zo graag wilt. Respect voor je doorzettingsvermogen en fijn dat je wel wat cursussen etc. kunt doen, dan kun je jezelf tenminste blijven ontwikkelen! Wel bijzonder dat je werkgever er blijkbaar financieel zo goed voorstaat dat het allemaal niet uitmaakt...kun je ook niet op een andere afdeling bijspringen en daar iets doen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:32

Heb je naar je baas ook aangegeven dat je kampt met problemen door het weinige werk en ipv alleen te vragen naar meer werk? Wellicht heeft de baas het niet zo door dat het helemaal niet zo goed met je gaat door het weinige werk. Ik vind dat je dit probleem ook bij je baas moet neerleggen: scheelt bij jou een deel frustratie en het is gewoon de verantwoordelijkheid van de baas dat de werknemers fijn in hun vel zitten op het werk.

Zijn er nog andere afdelingen binnen het bedrijf waar je taken kan doen? Wellicht kan je gericht bij die personen om wat werk vragen? Werk in een andere richting kan je weer even stimuleren en je uit je negatieve patroon halen. Jammer dat de baas niet open staat voor nieuwe projecten. Zijn er toevallig ook prijsvragen in jullie branche, dan zou je dat nog kunnen oppakken. Ik zag iets voorbij komen over vrijwilligerswerk: er zijn genoeg organisaties die graag gebruik zouden willen maken van grafische diensten en pr activiteiten. Wellicht kan het bedrijf zich verbinden aan een goed doel, een organisatie (kinderboerderij of stichting) ect.

Voor jezelf beginnen zou ik alleen doen als je daar echt achterstaat.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:17

Shadow0 schreef:
Kun je trouwens, bv via iets als maatschappelijk verantwoord ondernemen, niet op een of andere manier je werk inzetten voor vrijwilligerswerk? Dat kan voordelen hebben voor je werkgever (volgens mij kun je dan bepaalde dingen aftrekken ofzo), het is goed voor het imago en het netwerk, jij hebt wat te doen en de vrijwilligersorganisaties zijn er ook blij mee.
Ik heb me er niet heel erg in verdiept hoor, maar wie weet is het wat.

Dat is wel een goed plan! En als het via je werk niet lukt: kijk dan eens bij de 1% club bijvoorbeeld. Die bemiddelen in vrijwilligersprojecten, ook voor grafisch ontwerpers.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:04

Lees mijn oude topic maar eens: [MW] Bore-out

Ik weet hoe je je voelt.

En als conclusie: we zijn inmiddels wel 5 jaar verder, maar ik heb nu eindelijk een uitdagende functie waarbij ik eindelijk moet nadenken, m'n hersens moet gebruiken, en waar meer dan genoeg werk is.

Uiteindelijk kom je er wel, maar daar heb je op dit moment zo weinig aan... De enige oplossing die er voor mij was: verder kijken. Mijn ervaring is dat er op meerdere werkplekken nooit iets werd gedaan met mijn roep om werk. Hoe gek dat ook klinkt. En dan kan je blijven roepen, of verder kijken :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:11

Dank je Rije! Ik ga jou topic ook even lezen. Ik heb straks weer bespreking dus benieuwd of er wat mee gedaan word. Heb nu in ieder geval een klusje om 160 CD's te branden