Alvorens ik aan mijn lang verhaal begin wil ik jullie toch al waarschuwen dat het best een lange OP zal worden!
Dus , 14 jaar geleden leerde ik mijn beste vriendin kennen in de 1e peuterklas. Nu zijn we beiden aan ons laatste jaar begonnen en zijn we 17 jaar oud. Al 14 jaar zitten wij ieder jaar in dezelfde klas & hangen we ook buiten school rond met elkaar. Nu deze "vriendin"zit erg egoïstisch in elkaar maar heb hier nooit echt iets van gezegd. Nu ik op dit moment terug kijk naar onze 14jarige vriendschap kan ik wel zeggen dat ik een grote duts was op vlak van vrije meningsuiting. Ergens heb ik mij altijd laten doen door ( laten we haar L noemen ) L en liet ik haar gewoon haar gangetje gaan.
Nu in het 3e jaar verhuisden wij beiden van school en kwamen we in contact met nieuwe mensen. Hier leerde zei een nieuw meisje kennen ( een albanese , laten we haar nu D noemen , vriendin in kwestie is trouwens ook van oosterse afkomst dus soort trekt soort zegmaar) en liet ze mij al snel als 5e wiel aan de wagen staan. Ook hebben L & D een beetje een "marginaal" karakter maar dit agressieve temprament hoort misschien ook wel een beetje bij hun herkomst. Veel staan ze te schreeuwen en te dreigen tegen mensen waar ze ruzie mee hadden etc. Dit is dus allemaal niet aan bij besteed dus was ik wat andere vrienden gaan zoeken. Na een tijdje kwam ik erg goed overeen met K. En hierdoor begonnen L & K ook wat meer samen te trekken.
Conclusie , L was gaan "lopen" met K. Alweer geen vriendin meer. Ook werd ik vaak "gekleineerd" in de klas door D en lachtte L hier ook om. Maar omdat ik anders niemand had bleef ik maar bij L lopen.
Dan 1 jaar later verhuisden ik , L en K samen weer van school en kwamen op een fantastische school terrecht waar ook mijn vriend naar school ging.
Alles viel een beetje op z'n plooi en L begon weer meer naar mij toe te trekken. Tot ze een vriend had en hij haar verplichtte om niet meer om te gaan met mij en K. Dit deed ze, verweet ons in iedere les van het vuil van de straat en negeerde ons daarna compleet.
Dit spelletje heeft 6 maand geduurd tot het gedaan was en ze met hangende pootjes terug gekomen.
Braaf als ik ben , het haar vergeven en opnieuw een vriendschap opgebouwd.
Dan weer een jaar verder kwam het meisje B in ons klas. En net als je misschien al kan raden. Ik werd weer aan de kant geschoven en verschrikkelijke vriendin in kwestie zette B op de eerste plaats.
Heb mij hierdoor een lange tijd slecht gevoeld maar omdat K & B elkaar ook al kenden van vroeger kwamen we als maar meer en meer in contact. Nu blijkt B echt een fantastisch wijf te zijn en heb ik echt mijn soulmate erin gevonden. Een lange tijd was het ik , B en L , altijd samen , overal naartoe tot deze zomer.
L heeft intussen weeral een nieuw vriendje en hebben haar heel deze vakantie niet gezien of gehoord of gesproken.
Nu het nieuwe schooljaar start. Ik & B zijn intussen onafscheidelijk gevonden en heb nu eindelijk de vriendin die ik nooit gehad heb. Ze staat altijd voor mij klaar , komt voor me op , heeft dezelfde interesses en dezelfde humor.
Nu probeert L weer naar ons toe te trekken omdat ze met niemand anders uit de klas kan omgaan. Maar natuurlijk zijn wij hier niet echt mee gediend.
Ze noemde haar voor de vakantie altijd al "beste vriendin" maar heeft de voorbije 2 maand echt het tegendeel bewezen.
Nu had ze natuurlijk door dat we niet meer gediend waren met haar aanwezigheid en is ze (marginaal als ze is) ruzie beginnen maken in sms en snapt ze niet waarom we boos zijn. Haar moeder en vriend hebben inmiddels ook al enkele sms'en gestuurd smekend om het terug goed te maken.
Nu weet ik echt niet meer wat te doen. Al 14 jaar ben ik gewend aan haar aanwezigheid dus ook aan haar karakter maar na alles wat ze mij ooit al heeft "aangedaan" zijn mijn ogen opengekomen deze vakantie en weet ik eindelijk wat echte vriendschap is , die ik terug vind in B.
Wat moeten we nu doen? Eigenlijk heb ik echt geen zin meer om zelf te praten met L .
Het kan zijn dat het verhaal erg slordig overkomt , sorry hiervoor het is al laat en ben er zeker van dat ik bepaalde dingen niet vermeld heb...
Maar hoop echt dat er iemand een second opinion kan geven die buiten deze vete staat...

Alvast bedankt voor het lezen !