Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

hesterve schreef:Zover mijn kennis nog up to date is klopt het dat hij nu volgens de wet een vast contract heeft. Toch zou ik eens vragen bij de werkgever hoe en wat. Krijgt hij nog een gewijzigd contract waarin staat dat de duur voor onbepaalde tijd is?
Wel vreemd dat er niet van te voren over gesproken is....
Ben wel benieuwd hoe baas reageert

Douraque schreef:Als dit zijn vierde opeenvolgende overeenkomst van bepaalde tijd is, is er al een bepaling die niet rechtsgeldig is: proeftermijn. Je mag niet telkens bij een ovk voor bepaalde tijd elke keer een proeftijd overeenkomen
Ik denk dat deze werkgever geen verstand van arbeidsovereenkomsten heeft. Laat je vriend niet naar de werkgever gaan met de mededeling: zo ik heb nu een vast contract. Laat hem eerst gaan praten, daarna kan je altijd nog stappen ondernemen

Relaxed schreef:Maar verwachte je vriend dan dat ie misschien niet verlengd ging worden?
Dat je daarna rot klussen krijgt en ze je zo proberen te dumpen.. Ok, ander verhaal... Maar zo makkelijk kunnen ze dan niet van je af komen... Lianne86 schreef:Ehm... Je hebt er geen ruk aan? Je hebt gewoon rechten hoorDat je daarna rot klussen krijgt en ze je zo proberen te dumpen.. Ok, ander verhaal... Maar zo makkelijk kunnen ze dan niet van je af komen...
Lianne86 schreef:Ehm... Je hebt er geen ruk aan? Je hebt gewoon rechten hoorDat je daarna rot klussen krijgt en ze je zo proberen te dumpen.. Ok, ander verhaal... Maar zo makkelijk kunnen ze dan niet van je af komen...
Maarja... Zei je iets, dan wist je gewoon dat je genaaid zou worden... Toen was het voor mij heel makkelijk.. Next... Maarja, in mijn branche kan dat ook wat makkelijker, dus dat scheelt ook natuurlijk, want het werk op zich was leuk.. maar de rest (n)