Betekenissen van dromen.. Geloof jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BenteMaxime

Betekenissen van dromen.. Geloof jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:30

Zoals de titel zegt: Geloof jij dat je dromen een betekenis hebben?
Ik droom regelmatig dat ik achtervolgd word, en dat is altijd op een school. Wel meestal op verschillende locaties, maar het is altijd een school. Heb zelfs een keer gedroomd dat ik achterna gezeten werd op mijn huidige school. Exact hetzelfde terrein en omgeving, mijn coach met een teamleider zaten me achterna. Was heel vreemd om ze de volgende dag weer op school te zien.. :+

Maar hier heb ik dus betekenis van opgezocht:
'Achtervolgd worden in je droom'
http://droominfo.nl/droomwoordenboek/dr ... d%20worden
En eigenlijk klopt dit, precies.
Ik heb namelijk altijd stress op school, omdat ik vorig jaar niet de opleiding paraveterinair gekozen had, en die bleek vervolgens niet te zijn wat ik wilde. Nu, op dezelfde school, ben ik begonnen aan Paardenhouderij. En ook nu, net als vorig jaar, word er al achter m'n kont aangezeten met of ik het wel zeker weet blabla.

En droom ook regelmatig over achtbanen:
http://droominfo.nl/droomwoordenboek/dr ... g/Achtbaan

Mijn vraag aan jullie is.. Denk is goed na over dromen die echt binnen gedrongen zijn. En zoek de betekenis is op. Klopt dit? En geloven jullie hier ook in?
Ik heb namelijk van als ik achtervolgd word, ik hier de hele dag nog van in de ban ben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:33

Ja ik geloof er in en vind het leuk ze uit te spitten. Je hebt altijd iemand nodig om mee te dromen, Je bent zelf degene die die personen uit kiest. Als er iets gebeurt in je droom kijk dan wat die andere persoon in die situatie zou doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:36

Zelf droom ik al vanaf mijn 14de meerdere keren per nacht, soms word ik wakker, maar droom ik daarna weer verder in diezelfde droom, vaak nachtmerries.
Ik heb het meerdere keren opgezocht op Droominfo en ik was ook echt verrast dat het steeds weer klopte!
De laatste tijd droom ik steeds dat Kim doodgaat, elke keer op een andere manier, en als ik dan eenmaal bij haar ben, wordt ze steeds kouder.
Echt bizar.

Nog altijd weten wetenschappers en onderzoekers niet precies hoe een droom tot stand komt, maar ik vind het wel heel erg interessant en ik hoop dat ze in de toekomst ooit in staat zijn om d.m.v elektroden dromen op een diascherm te laten zien. :')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:37

Nou, dat zijn eigenlijk de enige 2 die mij bijblijven. En het is helemaal verschrikkelijk als je voor je gevoel de hele nacht heb zitten dromen dat je achterna gezeten word door je mentor en teamleider, en je ze vervolgens onder ogen moet zien overdag. Was erg lastig, omdat je toch het gevoel hebt dat ze het dus gewoon serieus gedaan hebben.

KoudbloedKim: Zo vervelend dat je al een aantal jaren hetzelfde droomt. En nu al helemaal over Kim, dat is helemaal vervelend. Ben ook erg benieuwd in hoeverre ze erachter kunnen komen hoe dromen ontstaan en wat ze eruit kunnen halen!

Winged

Re: Betekenissen van dromen.. Geloof jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:58

Ik zoek ze soms wel eens uit. Gek genoeg heeft mijn ex de laatste tijd vaak een bijrol in mijn dromen. Hij komt op nogal veel manieren tevoorschijn in mijn dromen. Wat ik hiermee moet? Geen idee :+

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:00

Ik heb ook altijd dezelfde dromen!
Geen idee wat mijn droom betekent alleen..

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 17:01

Ik droom meestal niet met mensen die ik écht ken. Zo die ene keer dat mijn coach en teamleider er beide inkwamen, is ook echt nieuw. Meestal droom ik met onbekenden, die dan uiteindelijk de rol overnemen van degene in het echte leven

Papegara: Zoek 't is op :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:17

Ik geloof niet dat elk symbool een diepere betekenis heeft. Ik onthou veel van mijn dromen en heb vroeger regelmatig betekenissen opgezocht en er is werkelijk nooit iets van waar gebleken, behalve bij hele algemene opmerkingen als 'er staat je binnenkort iets leuks te gebeuren'; of, om iets uit jouw OP te nemen, over achtbanen: "Het is heel wel mogelijk dat je in het echte leven regelmatige ups en downs hebt." Eh, ja, dat geldt toch voor bijna iedereen?

Ik geloof wél dat dromen iets kunnen zeggen over je gemoedstoestand en wat er door je hoofd speelt. Als je veel stress op school hebt is het best logisch dat je over (mensen van) je school gaat dromen.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 17:22

Dani schreef:
Ik geloof niet dat elk symbool een diepere betekenis heeft. Ik onthou veel van mijn dromen en heb vroeger regelmatig betekenissen opgezocht en er is werkelijk nooit iets van waar gebleken, behalve bij hele algemene opmerkingen als 'er staat je binnenkort iets leuks te gebeuren'; of, om iets uit jouw OP te nemen, over achtbanen: "Het is heel wel mogelijk dat je in het echte leven regelmatige ups en downs hebt." Eh, ja, dat geldt toch voor bijna iedereen?

Ik geloof wél dat dromen iets kunnen zeggen over je gemoedstoestand en wat er door je hoofd speelt. Als je veel stress op school hebt is het best logisch dat je over (mensen van) je school gaat dromen.

Ja, oké, over die ups en downs heb je wel gelijk. Al heb ik er volgens mij wel meer dan 'normale' mensen en zijn het bij mij 90% downs en 10% ups maar dat doet er niet toe.
Het is inderdaad logisch dat ik ga dromen dat de mensen van school mij achter nazitten. Maar al zou ik niet zoveel stress hebben, geloof ik dat ik die droom minder, of misschien wel niet zou hebben, door wie ik dan ook achtervolgd word.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:23

Mijn moeder had ooit een hele aparte droom. We zochten dit op op internet en het klopte perfect met de situatie... Dus ja, ik geloof er wel in.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:45

Ja.. ik geloof hier in..
Ik heb weken lang gedroomd over dat ik in een gevangenis zat.. en over inbrekers..

Dat over inbreken ging over dat iemand bij je over de streep is gegaan
De gevangenis staat voor verstikking in een relatie of situatie

Voor dat ik dit begon te dromen is mijn partner enorm te keer tegen me gaan.. waar ik echt vond dat hij te ver in was/is gegaan..
Heb er 3 week over gedroomd.. steeds wakker schrikken en weer verder gaan waar het gebleven was.. Opgezocht en het er nog een keer stevig over gehad, en weg waren de dromen

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:49

Kan me ook bijna niet voorstellen dat mensen hier niet ingeloven. Tenzij je nooit zo'n droom hebt gehad dat echt impact op je heeft gehad. Mij word ook aangespoord te gaan praten, maar er speelt nog wel meer dan alleen wat stress op school, heb daarom ook wel vaker nachtmerries of nare dromen die eigenlijk nergens op slaan, maar ik word er zeer naar van wakker..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:53

Ik droom met regelmaat de gruwelijkste horrorscenes..heb ik heel mn leven al

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:54

moonsparkle schreef:
Ik droom met regelmaat de gruwelijkste horrorscenes..heb ik heel mn leven al

Zoals wat?
Of wil je dat liever niet kwijt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:54

Oh ik ben ook een dromenbetekenis-zoeker! :D

Leuk om te lezen hoe jullie het ook ervaren.
9/10 keer droom ik over los latende kiezen/tanden, en ben ik inderdaad ook op de vlucht...

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:55

ik geloof zeker:

meerdere situaties gehad, droomde over mn oma die werd verscheurt door wolven, ik kon alleen toekijken. maand later had ze dus kanker -O-
mn vader die me probeerde te vermoorden in een droom jaa heel extreem, anderhalve week later hele erge ruzie.
zo droom ik wel vaker kijk er intussen niet meer van op.
echter droomde ik laatst dat mn vader mn vriend aanviel en de katten vermoorden. en nu begin ik toch wel een beetje bezorgd te worden :=

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:57

Wel hou ik het erop dat echt niet elke droom een betekenis heeft. Of dat er iets gaat gebeuren. Maar, zoals die achtervolgingen in mijn droom, of dingen die jullie meemaken, geloof ik zeker dat daar wat achter zit. Het maakt niet voor niks zo'n impact en droomt ze vaker dan 1 x.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:59

Ik heb een tijdje terug heeeeel vaak gedroomd over neerstortende vliegtuigen.
Steeds op een andere manier, de ene keer zat ik er in en de andere keer zag ik het gebeuren..
Eens een keer opgezocht wat het betekende, kon me alleen totaal niet vinden in de verklaring ervan.
Ik geloof er dus niet zo in nee.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:01

Ik droom vaak wat we gaan doen of wat er gaan gebeuren, dus zeg maar de toekomst. 9 dromen over mijn crush gehad, paar dagen later hadden we verkering. Ik heb ook gedroomd dat mijn moeder van haar fiets is gevallen en haar halve gezicht was gescheurd, paar weken later is mam van de fiets gevallen. Ik heb tot mijn 12e erg last van nachtmerries gehad, nu heb ik er al bijna 1 jaar geen last meer van. Over de vraagstelling, ja ik geloof in de betekenis van dromen.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:03

Vind het altijd jammer als mensen er niet in geloven. Ik ben er echt heel geïnteresseerd in en ben echt benieuwd hoever ze gaan komen met onderzoek naar dromen!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:08

Ik geloof ook zeker dat dromen iets te maken met je dagelijks leven, maar ik droom vaak zó abstract dat ik het niet eens kan opzoeken. Heb al moeite om ze uit te leggen, laat staan ze in één trefwoord op internet op te zoeken.. haha
Ook ik heb periodes waarin in één dezelfde droom heel vaak terug komt, geen idee wat ik ermee moet en waarom. Vaak nachtmerries

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:09

BenteMaxime schreef:
Vind het altijd jammer als mensen er niet in geloven. Ik ben er echt heel geïnteresseerd in en ben echt benieuwd hoever ze gaan komen met onderzoek naar dromen!

Ik vind het ook wel een interessant idee hoor.
Geloof er alleen zelf niet in omdat de betekenis van de dromen die zich bij mij vaak herhalen helemaal niet overeen komen met hoe ik me voel/denk. :P

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:11

Ja dat heb ik ook. En heb laatst die droom weer gehad, want school begon. Ik voelde mijn hart gewoon kloppen toen ik wakker werd, zo angstaanjagend. En zo raar om vervolgens om school te komen terwijl ze in jou hoofd je vannacht achterna hebben gezeten. Klinkt heel raar eigenlijk, maar zo ervaar je het wel.

Esmee_98: O, dan snap ik je gedachte ja!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:11

Ik denk wel dat dromen betekenissen hebben, maar niet persee op de manier als die dromenuitleggers dat uitleggen. Soms ben je ergens gewoon mee bezig en dan droom je daarover, zo kun je eigenlijk bijna al je dromen verklaren.. Al droom ik soms dingen die ik dan later weer tegenkom. Nooit hele verhalen die kloppen, maar gewoon bepaalde beelden uit de droom. Zo droomde ik een keer dat ik naar een gebouw toe ging fietsen en toen ik daar was fietste er net een fietser voorbij. En een aantal maanden/weken later ging ik solliciteren en moest ik in dat gebouw zijn en net op het moment dat ik daar van mijn fiets afstap komt er een fietser voorbij gefietst.

Ik heb zelf trouwens bijna nooit nachtmerries, maar ben me er bijna altijd ook van bewust dat ik droom en soms kan ik het zelfs in de richting sturen die ik wil, maar meestal als ik dat probeer dan wordt ik wakker..

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:13

Ja, ik ook, word ik ook wakker. Ook mijn nachtmerries wil ik kunnen sturen, maar helaas is daar nog niks van gekomen :+