Iemand bekend met Brava Real Estate Ltd. ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Iemand bekend met Brava Real Estate Ltd. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 09:20

Goedemorgen bokkers,

Mijn vriend en ik zijn met grote spoed op zoek naar een woning.
Nu zagen wij een prachtig appartement op speurders welke betaalbaar is en errug interessant voor ons.
Ik heb nu contact met de verhuurder, welke zelf in de UK werkt en woont.
Hij zegt het appartement te verhuren via Brava Real Estate Ltd.

De bedoeling is dat, als hij besluit het aan ons te verhuren, wij het eerste bedrag (borg etc) overmaken, wij vervolgens via de post de sleutels en het contract te krijgen en vanaf dan 10 dagen bedenktijd hebben. Mochten wij het alsnog niet willen, sturen wij de sleutels en het contract niet ondertekend terug en krijgen wij ons geld terug. Mochten wij het wel willen sturen wij het ondertekende contract terug en gaat vanaf dan de huurperiode in.

Omdat, dit via iemand is met een buitenlandse nationaliteit, wil ik graag weten of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en/of bekend mee zijn en mij kunnen vertellen tot hoeverre dit betrouwbaar is. Op Google kan ik geen reverenties vinden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:22

Waarom sleuteloverdracht via de post? Normaal heb je een sleuteloverdracht bij het huis zelf...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 09:27

Omdat de eigenaar en de verhuurmakelaar beiden in de UK zitten.
De verhuurmakelaar schijnt (volgens hun site) internationaal op deze manier te werken.
( http://www.bravarealestate.co.uk/InternationalRent.html )
Maar ik moet zeggen dat ik het erg eng vind via de post.
Straks raakt de post kwijt oid. Dan heb je wel betaald, maar geen sleutels. :=

Norrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:28

Neem contact op met dat Brava Real Estate, die kunnen vast wel vertellen of ze de woning in beheer hebben, en dan zal je het geld aan hen over moeten maken en niet direct aan de eigenaar lijkt mij..

PureSG

Re: Iemand bekend met Brava Real Estate Ltd. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 09:30

Ik moet het geld inderdaad aan hen overmaken. :j
Ook de maandelijkse huur, zij zullen dit dan weer overmaken naar de eigenaar.
De eerste betaling wordt pas naar de eigenaar overgemaakt zodra wij het contract ondertekend terugsturen. Maar het lijkt me inderdaad een goed plan om direct contact met hen op te nemen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:38

Ik meen dat er wel eens aandacht is geweest voor dit soort zwendel via internet, bij een programma als Kassa ofzo?

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:42

Eerst contract en dan betalen. Je wilt in Nederland een huis huren via een LTD?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:48

Ik zou het er niet op wagen. Wat vind je als je googlet op ervaringen van Brava Real Estate?

edit: ik zie nu dat ik je laatste zin over het hoofd heb gezien. Ik vind de constructie nogal vaag en als je geen ervaringen kan vinden zou ik er niet aan beginnen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 09:51

Wat is een LTD? :o

Je hebt gelijk Chubby, om die reden vraag ik ook om ervaringen/bekendheid :j

Dorus: Als ik google op ervaringen kan ik niets vinden. :n

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:52

Een ltd is een rechtsvorm.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:52

Een LTD is de Engelse variant van een BV zoals wij die in Nederland kennen (ongeveer).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:53

Ik vind het een rare gang van zaken. Je moet het huis altijd voor het krijgen van de sleutel kunnen inspecteren, want op het moment dat jullie t ondertekenen en de sleutel krijgen zijn jullie verantwoordelijk voor de staat van t huis. Dus hoe weet je hoe de staat is en dat dat nog steeds zo is zodra je sleutel (als t al zo ver komt) in t slot steekt.

Ltd is limited.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:57

Ik heb hier ooit een tv programma over gezien en daaruit bleek dat dat bedrijf gewoon foto's van internet plukte en dat die huizen gewoon bewoond waren.. Naar je geld kon je fluiten.. Ik zou t niet aandurven :n

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:58

is het niet mogelijk om via de gemeente eens na te vragen wie eigenaar van het huis is?
voor het zelfde geld lopen ze weg met je geld nadat je het hebt overgemaakt.
Ik zou eerder verwachten al iemand een eigenaar is van een huis is het buitenland dat je met een lokaal immokantoor samenwerkt, juist om dit soort situaties te voorkomen.
Als je tijd en geld hebt dan zou ik anders voorstellen om mss zelf naar londen te gaan om de sleutel en het contract te gaan halen. Stel dit anders voor aan hen en kijk hoe ze hierop reageren.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 09:58

Ah oke.

Het zou de bedoeling zijn dat wij de sleutels en het contract opgestuurd krijgen met de post.
Vanaf dat moment zouden wij tien dagen bedenktijd hebben of we het willen huren ja of nee.
Zo ja, dan sturen we het contract ondertekend terug. Dus we zouden dan de sleutels krijgen voordat we het contract ondertekenen.

Het klinkt als een verstandig plan om inderdaad bij de gemeente op te vragen wie de eigenaar van het huis is. Mogen ze deze informatie verstrekken aan derden?
Qua tijd en geld is het voor mij niet mogelijk om naar Londen te gaan, ik kan het natuurlijk wel aangeven als "bluf" om te kijken hoe ze daar op reageren.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:01

En je zou denken dat die 'Brava Real Estate' iemand in NL heeft om b.v. onderhoud e.d. te doen. Verder wat Sammie zegt; zorg dat je op z'n minst het huis kan bekijken voor je ook maar na gaat denken over het overboeken van geld.
Als ik me niet vergis kan je bij het kadaster ook opvragen wie de eigenaar is van een woning. Dat lijkt me in dit geval geen slecht plan. Het klinkt als een makkelijke manier van oplichting waarbij het al snel om flinke bedragen gaat.

Norrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:06

Op de website staan ook geen referenties, of een keurmerk, of een club waar ze bij horen (bv zoals NVM in Nederland)
De knoppen naar Facebook Twitter en LinkedIn werken niet...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 10:07

Ik heb een kopie van het contract ontvangen via de mail.
Zal iemand hier naar willen kijken?

Ik ga inderdaad opvragen van wie de woning is, dat lijkt een goed plan om te doen.

Dat de knoppen niet werken heb ik nog niet eens opgemerkt, ik heb ze wel kunnen vinden op Facebook via Google, maar daar staat ook erg weinig op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:07

Te zien aan de info op internet bestaat het bedrijf nog maar vanaf december 2012. Dat kan de reden zijn dat je nog geen referenties kan vinden.

Ik zou iig eisen dat je eerst inspectie hebt en dan pas betaald. Kijk als het om 50 euro gaat zou ik eerst betalen ook nog wel durven maar geen idee over wat voor bedrag we praten.

Heb je het adres van de woning? Ga er anders eens langs en bel bij de buren aan. Vraag naar of het al lang leeg staat, of zij weten wie de eigenaar is enz enz.

Edit: http://www.companiesintheuk.co.uk/ltd/brava-real-estate
hier staat wat meer info.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:08

Je bent toch niet werkelijk van plan een huis te huren alleen op basis van foto's? Dan vráág je er bijna om opgelicht te worden, wat mij betreft. Weet jij veel, misschien is dat huis wel één enorme bende en kunnen ze jullie vervolgens via het contract verplichten het huis in nette staat weer op te leveren. Hebben zij weer een net huis en mogen jullie de tijd en 't geld investeren. Als je niet langs kan gaan om het te bekijken zou ik het echt niet doen. :n

Norrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:11

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:13

Als ik kijk naar het geplaatst kapitaal van de BV, en de naam van de director gaan er al alarmbelletjes af.
Dit neem je toch niet werkelijk serieus zo een manier van werken?

Krijg meteen beelden van betalingen via Western Union :evaw:

Niet doen dus!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 10:13

Bedankt voor de link MarliesV.
Ik heb het adres ja, maar ik neig er naar om er toch maar vanaf te zien.
Het gaat om een vrij groot bedrag wat ik toch wel errug goed kan gebruiken. :=

Je hebt helemaal gelijk Dani, die kans zit er hartstikke in.

Edit: Ik heb besloten er vanaf te zien. Een studente van 18 jaar... :=

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:14

hier is inderdaad een programma over geweest vorig jaar, was bij opgelicht. Dit is gewoon oplichting, dat weet ik 99% zeker. Want een huis moet je gewoon kunnen bezichtigen, je doet een overdracht, ook ivm staat van de woning, meterstanden etc etc. dat gaat NIET via de post. D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:17