Simpel recept voor garnalen cocktail gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Simpel recept voor garnalen cocktail gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:29

Morgen moet ik (voor een verjaardagsmenu in een bejaardentehuis) garnalencocktail serveren als voorgerecht, voor 1 persoon. Hartstikke leuk voor mevrouw, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet maken. Achtergrond verhaal erbij is dat ik dit menu al een keer geserveerd heb, maar dan zoals besteld bij de leverancier, namelijk kant en klaar, en dat beviel zo slecht dat ik het nog een keertje over ga doen, vers.

Ik heb garnalen gehaald... Maar nu? Hoe maak ik daar een lekkere, simpele garnalen cocktail van?

Sky_As

Re: Simpelrecept garnalen cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:32

wat sla (ik zelf vind ijsbergsla het lekkerst met garnalen) in een wijnglas of iets doen, wat garnalen en coctailsaus erover, weer wat sla en garnalen, en weer coctailsaus, en zo een paar lagen op elkaar!
Vind ik zelf altijd erg lekker!

_Noor

Re: Simpel recept voor garnalen cocktail gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:37

Eventueel tomaatje erdoor :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:37

Vergeet het schijfje citroen niet! Lekker voor bij de garnalen.

Ook een lekkere serveermethode: in de pit-holte van een avocado: garnalen erin, cocktailsaus erop en lepelen maar. Gezien je doelgroep zou ik voor de ijsbergsla-in-glas-variant gaan.

Oh... en neem hollandse garnalen, die roze zijn niet te (vr)eten. Dan moet er wel heel veel saus over om er wat smaak aan te krijgen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:39

Andere insteek:

Avocado door midden snijden, pit eruit halen. Garnalen in het gat van de pit stoppen en wat naast de avocado. Cocktail saus erover en klaar!
Je kunt ook nog een klein beetje citroensap over de avocado sprenkelen, dan wordt hij minder snel bruin.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:41

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:42

Gewoon garnalen in een glas, toefje cocktailsaus er op en citroenschijfje op de rand van het glas steken.

Alles dat je meer doet is extra :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:46

wittepit schreef:
Oh... en neem hollandse garnalen, die roze zijn niet te (vr)eten. Dan moet er wel heel veel saus over om er wat smaak aan te krijgen.

Volledig mee eens, maar mijn man denkt daar anders over. Smaken verschillen dus ;)

Een lekkere eenvoudige saus voor over de garnalen is cocktailsaus met slagroom. Hoe je dat precies moet doen moet je even googelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:51

Nouja, de garnalen heeft ze al dus tja :P

Die van de Lidl zijn ook lekker trouwens, uiteraard ook wel die grijzige "echte" garnalen, niet die rare roze babyvingertjes :r

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:56

Gummie gevallen zijn het :r

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:30

Met kerst wordt altijd zalmcoctail gemaakt.
Sla, erwtjes, tomaat, garnalen in dit geval, een eitje in partjes gedaan, en een citroenschijfje erbij en coctailsaus.
Heel lekker!

Edit: voor de cocailsaus is het wel lekker om mayo te nemen, curry kruiden ketchup ( zo een rode grote fles ) en een heel klein beetje whisky moest je dit willen.