Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:51

Ja, een groot probleem in een familie, ik zal het probleem maar even proberen uit te leggen.
Ik noem haar in dit verhaal Anne*, zij is een meisje van 21 jaar, ze woont thuis.
5 jaar geleden heeft ze een man leren kennen, hij is 7 jaar ouder en komt van oorsprong uit Iran, ik noem hem even Jim
De twee krijgen een relatie, maar de ouders van Jim weten niks van de relatie af, waarom niet ?
Dat mag niet van zijn cultuur.....
Anna verteld haar ouders wel dat ze een relatie heeft met Jim, Anna's ouders hebben Jim 1x in de 5 jaar gezien, en dat was op het werk van Jim, nooit heeft hij zich voorgesteld, en andersom natuurlijk dan ook niet.
Als Anna's ouders op vakantie zijn , komt Jim wel bij Anna thuis, zonder dat haar ouders dit weten.
Dit jaar is Jim echter werkeloos geworden , hij kan moeilijk werk vinden omdat hij geen Nederlandse nationaliteit heeft.
Bij het uitgaan betaald Anna dan ook alles, als ze uit eten gaan, als ze naar de bioscoop gaan, als ze naar de disco gaan , noem maar op.
Door dat Jim niet veel geld had door zijn werkeloosheid, heeft hij zijn auto moeten verkopen.
Anna heeft wel een rijbewijs, maar geen geld voor een auto, door om rijd ze met de auto van haar ouders.
Echter is de afstand van Anna naar Jim bijna 50 km.
Als ze uitgaan rijd Anna dus 50 km om Jim op te halen, nog een aantal km om uit te gaan, weer een aantal om hem weer thuis te brengen, en weer 50 terug naar huis.
Door het vele rijden slijt de auto van haar ouders snel, zij moeten dat allemaal betalen.'
Ze worden het zat dat ze hem nooit zien, zij zien dat het niks tussen hun word.
1 van de ouders belde Jim een keer op om te vragen hoe het nou zat, hij vertelde dat hij niet van haar hield en het gewoon vriendschap was.
Jim heeft Anna ook al een keer laten zitten omdat hij naar zijn familie moest terwijl ze naar een hotel zouden gaan.
Toch gaat het geld van Anna allemaal naar Jim, na 5 jaar heeft hij de ouders van Anna nooit gezien of zich nooit voor gesteld, en andersom ook niet, de ouders van Jim weten niet eens dat hij iets met iemand heeft, ze weten niks van Anna af.
Anna's ouders zien dat dit geen toekomst heeft, als ze nog langer door gaat zal het allemaal voor niks zijn, en zij kan zo nooit sparen voor haar toekomst.
Anna wil dit echter niet zien en de sfeer word door al die discussies er over steeds slechter.
Anna's ouders willen het liefst dat Anna het uit maakt met Jim, maar daar wil Anna niks van weten.

Hoe moet dit verder ?

troi

Re: Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:53

Dat bepaald anna lijkt me. En niet haar ouders of haar vrienden..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:54

Anna moet Jim lekker de *** laten krijgen :j

Alles voor hem betalen, en dan zegt hij dat het gewoon een vriendschap is.

DenK4ever

Zolang Anna in de ban is van Jim kan de buitenwereld weinig doen ben ik bang :(:)
In dit soort gevallen is het hopen dat Anna het zelf ook gaat zien... Hoe harder er commentaar komt, hoe meer ze naar hem toe zak trekken denk ik.

stoer

Ouders moeten stoppen met het uitlenen van de auto
Dan maar even ruzie, ze zal moeten gaan inzien dat het zo niet gaat
Ze is volwassen, als zij zo haar leven wil lijden prima, maar dan maar sparen voor een auto
Hopelijk gaat ze merken dat als zij niet komt er helemaal niks gebeurd van zijn kant en is het snel over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:55

Inderdaad. Ouders en vrienden kunnen adviseren maar de keuzes maakt Anna zelf.
De een geeft z'n geld uit aan paarden, de ander aan uitgaan en vrienden... Is voor iedereen z'n eigen keus.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:55

Hoe meer de ouders ertegenin gaan hoe meer Anna bij Jim blijft. Ik zou de auto niet meer mee geven en er niet meer over beginnen, misschien dat Anna er dan vanzelf achter komt dat Jim haar alleen als een vriendin ziet.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:56

De ouders van Anna kunnen haar moeilijk verbieden om Jim te zien... ze moet op gegeven moment zelf in zien dat het niks word tussen hun twee. Lijkt me erg vervelend om aan te zien.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:59

Hoe dit verder moet? Nou, dat zal Anna zelf wel beslissen neem ik aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:59

Het is inderdaad echt een super stomme situatie.
Zij zegt : het is mijn geld, mijn leven, ik bepaal het zelf, maar haar ouders willen het beste voor haar , maar na al die discussie is het er niks mee opgeschoten, dit gaat al 5 jaar lang zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:00

Anna klinkt een beetje als een muts.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:00

Gewoon laten gaan en niet mee bemoeien. Daar krijg je alleen maar gezeur van en dan zal ze waarschijnlijk juist voor hem kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:01

lieveli schreef:
Anna klinkt een beetje als een muts.

Ze is heel erg goeiig, als hij haar laat zitten is ze heel even boos en dan denkt ze van nu is het over, maar 1 dag later is het allemaal weer goed.
Haar ouders denken dat hij daarom ook misbruik van haar maakt, omdat ze bijvoorbeeld snel geld geeft als hij 'zielig' is omdat hij niet kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:05

Cayenne schreef:
Gewoon laten gaan en niet mee bemoeien. Daar krijg je alleen maar gezeur van en dan zal ze waarschijnlijk juist voor hem kiezen.

Maar dan kan ze toch nooit een keer op haar zelf gaan wonen, ze kan zo niet sparen, ze is 21 en ik denk dat ze dan wel een hele tijd bij haar ouders kan blijven wonen, haar ouders willen dus nu haar verbieden om de auto mee te geven ( zei zeggen : het is onze auto, en we lenen de auto niet meer uit omdat ze dan dingen kan doen waar we het niet mee eens zijn ).

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:06

Geryon schreef:
Anna moet Jim lekker de *** laten krijgen :j

Alles voor hem betalen, en dan zegt hij dat het gewoon een vriendschap is.

Ben het hier helemaal mee eens.
Klinkt alsof ze flink gebruikt wordt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:08

Ze is 21 jaar, heeft dr eigen geld doordat ze werkt, Wat zij met dat geld doet kan niemand tegenhouden/voor dr beslissen.
Continue ertegen in gaan, zal dr alleen maar meer naar hem toejagen.

Enige wat overblijft (wat meerderen hier al zeggen) is niet meer de auto aan dr uitlenen en dan maar hopen dat ze na verloop van tijd zelf gaat inzien dat het hem alleen maar om dr geld gaat. Wat ongetwijfeld zal gebeuren, want zo te horen zal hij zelf alleen maar contact met dr zoeken als hij geld nodig heeft. Als dat maar vaak genoeg gebeurt, zal zij dit vanzelf wel in gaan zien.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:12

C_arola schreef:
Hoe meer de ouders ertegenin gaan hoe meer Anna bij Jim blijft. Ik zou de auto niet meer mee geven en er niet meer over beginnen, misschien dat Anna er dan vanzelf achter komt dat Jim haar alleen als een vriendin ziet.

dit denk ik ook...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:13

Maar wat heb jij met deze hele kwestie te maken dan? Ik bedoel, je hebt het over een volwassen vrouw wiens keuzes niet de jouwe zouden zijn, tja..
En ik vraag me af hoe blij 'Anna' zou zijn als ze dit leest en zichzelf herkent.. Niet zo netjes en gepast denk ik. :o :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:14

Liesje1611 schreef:
Maar wat heb jij met deze hele kwestie te maken dan? Ik bedoel, je hebt het over een volwassen vrouw wiens keuzes niet de jouwe zouden zijn, tja..
En ik vraag me af hoe blij 'Anna' zou zijn als ze dit leedt en zichzelf herkent.. Niet zo netjes en gepast denk ik. :o :n

Ik pb je wel even ;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:38

Zolang Anna een IQ van boven de 75 heeft, vind ik dat Anna lekker helemaal zelf moet weten waar ze haar tijd en geld aan uitgeeft. Anna zal het vast ook belachelijk vinden dat jij jaarlijks honderden euro's uitgeeft aan een paard, terwijl je fiets ervan slijt en je zijn ouders nog nooit hebt ontmoet.

Als ik Anna was geweest en ik had gelezen dat jij je met mijn vent, geld en ouders bemoeit, had ik je een Anna voor je hoofd gegeven. :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:57

Tja, hoe moeilijk ook, ze blijft inderdaad volwassen en het blijven haar keuzes. Je kan haar enkel advies geven of je mening, maar dat is dus met risico dat ze helemaal dichtklapt en nog veel harder afstand gaat nemen van iedereen. Want in haar ogen zal iedereen gewoon haar geluk niet gunnen.
Als ouders zou ik me al helemaal niet moeien omdat dat al heel snel gaat voelen als echt gemoei met je leven. Maar als jij op de een of andere manier dicht bij haar staat en je hebt vaker intieme gesprekken gehad, dan kan je misschien proberen om op een soort van luchtige manier het onderwerp toekomst aan te snijden. Hoe zij zichzelf over vijf jaar ziet met hem? Zou ze met hem willen trouwen? Zou ze kinderen willen? Waar willen ze samen wonen? Hoe lukt zijn werk zoeken?
Zoals ik de vragen nu opschrijf, klinken ze ook behoorlijk belerend maar het is juist de kunst ze zo te verwerken in je gesprek dat ze echt overkomen als oprechte nieuwsgierigheid en niet als bemoeienis. Misschien denkt ze dan wat meer na en misschien gaat ze dan ook eens met haar vriend serieuze gesprekken houden over hun toekomst. Maar je moet dan wel een beetje talent hebben om het diplomatisch te brengen en je vooral in te houden om je eigen mening over de situatie er uit te gooien tenzij ze daar zelf expliciet om vraagt...
Maar als ze dan alles afblokt, boos wordt dat je het vraagt, totaal onrealistische ideeën heeft over alles...dan kan je vaak niet anders dan wachten tot het vanzelf misgaat en met je zakdoekjes klaarstaan. Ofwel jezelf helemaal verbazen dat deze relatie tegen je verwachtingen in toch zou slagen en ze over x aantal jaar heel gelukkig zijn :D .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:37

Een Anna voor je hoofd _O-

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:46

lieveli schreef:
Een Anna voor je hoofd _O-

:=

Het klopt wel wat er gezegd wordt, dat wanneer er alleen maar negatieve dingen gezegd worden, ze meer naar hem toe zal trekken. Heb namelijk in het zelfde schuitje gezeten. Uiteindelijk ben ik er zelf wel achter gekomen, helaas hadden andere mensen dit liever eerder zien gebeuren!

Ik vraag me alleen ook af wat jouw aandeel is in dit verhaal?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:53

Als de ouders van [naam] al niet achter de relatie staan, zal zij des te meer naar Jim toetrekken. Zij zal misschien zoiets hebben van: 'Alles en iedereen is tegen mij, ik heb alleen Jim nog', even heel zwart-wit.

Dat het niet goed zit tussen die twee is wel duidelijk. Hij ziet het puur als vriendschap, zij als relatie. Ik zou ze toch aanraden eens goed met elkaar te praten en [naam] te vertellen dat hij heeft aangegeven het puur als vriendschap te zien. Dat [naam] alles voor hem betaald is haar eigen keuze, ze is volwassen en ik hoop slim genoeg te kunnen zien wat ze wel en niet kan missen op het gebied van geld. Als haar ouders zulke problemen hebben met het feit dat [naam] met hun auto rijd en ook voor Jim rijdt, moeten ze de auto simpelweg niet meer uitlenen.

Jullie kunnen als vrienden/familie wel aangeven als er iets niet goed zit, maar uiteindelijk is [naam] een volwassen vrouw die haar eigen keuzes mag maken en ook zal maken. Je kunt alleen maar hopen dat [naam] naar jullie luistert en inziet dat het niet goed zit tussen haar en Jim.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:54

[quote="[***]"
Door het vele rijden slijt de auto van haar ouders snel, zij moeten dat allemaal betalen.'
Ze worden het zat dat ze hem nooit zien, zij zien dat het niks tussen hun word[/quote]

Van die 100 km slijt de auto sneller? Dat is niet normaal hoor :+
En als zij hem niet zien, hoe kunnen ze dan zien dat het niets wordt?

Verder vind ik het nog niet zo raar dat de ene partner de ander financieel helpt als je 5 jaar samen bent.