Oud psychologie studenten?? Advies gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

Oud psychologie studenten?? Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 16:36

Deze vraag namens mijn nicht die nu naar haar 2e jaar WO psychologie gaat:

Mijn nicht wil graag later de medische kant op, wil graag richting de neuro/medische psychologie.
Omdat het natuurlijk heel lastig is om als afgestudeerd basispsycholoog ergens aan de slag te kunnen of in aanmerking te komen voor een opleidingsplek wil ze graag al wat ervaring op doen. na haar bachelor gaat ze allereerst proberen de master neurosciences of medische psychologie doen, mocht ze natuurlijk worden toegelaten want blijkbaar is dat ook een 'strenge' sellectie.

Dus iedereen die psychologie heeft gestuurd en goede tips/ervaringsverhalen heeft, alles is welkom!! Hoe kun je er voor zorgen dat je een goed CV opbouwt? Dat je niet na je master maanden/jaren zonder werk zit of bijvoorbeeld aan de slag moet 'onder' haar niveau.
Ze wil sowieso al beginnen te solliciteren in een verzorgingstehuis waar ze dan de clienten eten/drinken geeft en bijvoorbeeld hen begeleid bij kleine activiteiten.

Maaaar, wie heeft er goede tips?? Alles is welkom!

Ook gaat ze proberen een soort van vrijwilligerswerk op de Universiteit te verrichten, in het sociaal Lab of wellicht bij een soorten van studentenbestuur.

Wel moet ik er bij vertellen dat ze super erg haar best doet maar geen student is die met gemak een 8 ofzo haalt. Ik geloof dat ze haar 1e jaar heeft afgesloten met afgerond net een 7 en statistiek nog moet herkansen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:04

rensje101 schreef:
Ze wil sowieso al beginnen te solliciteren in een verzorgingstehuis waar ze dan de clienten eten/drinken geeft en bijvoorbeeld hen begeleid bij kleine activiteiten.

Ik denk dat ze hier heel goed aan doet! Misschien kan ze ook nog kijken naar keuzevakken waar ze meer klinische vaardigheden leert (bijvoorbeeld vakken als gesprekstechnieken), desnoods bij andere studies (pedagogische wetenschappen heeft ook dergelijke vakken)
Verder is het helaas voor een groot deel mazzel hebben, ik ken ook genoeg mensen met een ijzersterk CV die na maanden brieven schrijven geen enkele keer op gesprek uitgenodigd zijn.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:21

Het is idd een kwestie van mazzel hebben. Het kan wel helpen om je netwerk te vergroten door bijbaantjes aan te pakken die passen bij wat ze na haar studie wil gaan doen. Ik heb na het beëindigen van mijn laatste onderzoeksbaan ruim een jaar allemaal rotbaantjes gehad tot ik weer een nieuwe baan had. Het is nu eenmaal crisis en met name starters hebben het heel zwaar.