Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 20:46

Na al die topics over wat je 'verkeerd' doet met je paard, leek het mij ook wel leuk een topic te doen waar je alle paardloze streken kan neerzetten. :D Wat deed jij in je kindertijd (eerste 10 jaar) wat niet mocht?/streken/opvallende dingen?

Mijn eigen aandeel:
- op vensterbanken klimmen als ik eigenlijk moest slapen
- 2 spenen tegelijk in mijn mond
- alle lakens van mijn bed af halen
- in de kast klimmen voor snoep
- ik legde mijn ondergoed altijd als een soort paadje aan elkaar door mijn kamer heen
- in winkels met schepsnoep; een snoepje opeten en dan luidkeels door de winkel roepen hoe lekker het snoepje was, maar vervolgens ook 1 stelen voor mijn broertje
- me verstoppen in winkels (té lang; ouders doodongerust)
- wijzen en roepen naar mensen die er apart uitzagen (voor het eerst in je leven een gothic zien bijv :+ )
- over het tuinhek klimmen waar wij achter moesten blijven

Ik kan wel uren doorgaan :D Wat een gezellig kind was ik toch :))

verootjoo

Re: Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:55

Als ik om half 6 thuis moest zijn voor het eten dat proberen te rekken maar kwart voor zes en vervolgens doodleuk kwart over zes thuiskomen 'want ik weet ZEKER dat we kwart over hadden afgesproken'.

Verder heb ik eens mijn behang ingekleurd en deed ik stiekem snoepjes kopen van mn zakgeld en proefde ik idd eerst wat ik ging kopen :+

Volgens mij was ik best een lief en makkelijk kind, ik kan me niks meer herinneren iig :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:59

Met stoepkrijt kleuren op de vloerbedekking, daarna met heel veel water en zeep de vloerbedekking willen schoonmaken om daarna het water op te zuigen met een gewone stofzuiger en niets zeggen....
Toen pa en ma de stofzuiger de keer daarop gebruikten kwam er rook uit := en moest ik het wel zeggen.
Hele stofzuiger naar de knoppen en de vloerbedekking was ook erg vlekkerig gebleven.

De scherpte van de schaar uitgetest op de gordijnen was ook erg fraai :=

De stokjes van de xylofoon heb ik stuk gemaakt omdat ik het een k*t instrument vond :D helaas moest ik van mijn eigen geld weer nieuwe kopen en doorgaan met les haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:13

Ik was voornamelijk een vreemde snoeper. Ik klom op het aanrecht om van de fluorpilletjes te snoepen (heb nu onwijs broze tanden) en ik zat regelmatig met de botervloot op schoot voor de koelkast, lekker met m'n vinger eruit vreten _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:18

Jakkes fluorpilletjes.

Op de kleuterschool moesten we binnen het hek blijven. Twee spijlen van het hek stonden wat verder uit elkaar, ik stond vaak buiten het hek.

Mijn zusje heeft weleens snoer van een lamp geknipt, ze had een draadje nodig.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:24

Naar buiten kijken als ik moest slapen.
Deurtje bellen.
Ehm, middelvinger opsteken tegen kleuterjuf :+

verootjoo

Ik heb ook wel eens een stuk van mijn haar geknipt... Geen idee wat daar de bedoeling van was :')

Many

phormicola schreef:
Ik was voornamelijk een vreemde snoeper. Ik klom op het aanrecht om van de fluorpilletjes te snoepen (heb nu onwijs broze tanden) en ik zat regelmatig met de botervloot op schoot voor de koelkast, lekker met m'n vinger eruit vreten _O-

Dat met die fluorpilletjes deed ik ook :') Bij mij heeft het geresulteerd in witte vlekjes op mijn tanden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:27

Onder de dekens met een zaklamp lezen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:28

Belletje trekken met de buurtkinderen :))

En ik ging altijd stiekem lezen als ik moest slapen. Mijn slaapkamer had boven de deur een soort raampje, dus mijn ouders konden het altijd zien als ik licht aanhad. Als ik ze dan aan hoorde komen lopen deed ik snel het licht uit, en ging heel overdreven diep ademen alsof ik allang lag te slapen. Totdat op een dag mijn vader heel lang in de deuropening bleef staan en ik mijn lach niet kon inhouden :')

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:32

Wij wonen aan het strand en vroeger ging ik regelmatig met mijn vriendin en haar moeder een middagje mee naar strand als het even kon. Mijn vriendin en ik waren toen een jaar of 8. We liepen wat over het strand en langs de parkeerstrook, zien we een auto staan waar het raam ongeveer 15 cm open stond. Ik kwam toen op het "briljante" (ahum...) idee om zeewier te verzamelen in de zee en door het raampje naar binnen te gooien. Mijn vriendin was er ook wel voor te vinden. Dus wij echt hele klompen zeewier uit de zee gaan halen en door dat autoraampje naar binnen gemikt :o Was nog een auto met stoffen bekleding ook!
Wij hadden de grootste lol erom en toen de moeder van mijn vriendin vroeg waarom we zo'n lol hadden, legden we onze grap uit, in de overtuiging dat zij het ook grappig zou vinden. Nou... niet dus :+ wat was ze boos! We moesten van haar onze excuses aan gaan bieden als we die mensen naar de auto zagen lopen om te vertrekken. De helden die wij waren durfden dat niet := en hebben de rest van de middag in zee gezwommen, net zo lang tot de auto weg was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:33

Stiekem lezen in bed.

Ik ging bij mijn oma thuis altijd de keuken schrobben (mocht gewoon), om het vervolgens kleddernat achter te laten. Oma vond het prima, kind had de tijd van d'r leven toch? [***] heeft het nooit begrepen. _O-

Doktertje spelen met de kat, maar ik was wel altijd lief voor hem dus ik deed hem geen pijn ofzo.

Ik heb twee keer gekrijst in een winkel, de eerste keer omdat ik bij de knuffels wou kijken en we moesten weg, dus [***] is weggelopen en gewoon om dat schap heengegaan, steeds als ik de hoek om kwam was zij ook net de hoek om. En een keer dat ze zei ''Kom op, harder, bij de kassa horen ze je nog niet!'' Ook nooit meer gedaan.

En een plukje van mijn haar geknipt, nog geen halve centimeter, zag je ook niks van.

Ik mocht vroeger een keer niet op MSN, maar wel op de laptop, en toen heb ik dat eerst stiekem wel gedaan en de gespreksgeschiedenis gewist, en toen gewoon op Hyves gechat met iedereen.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:35

Ik was ook het soort kind dat in de problemen kwam omdat ik te laat nog aan het lezen was :P
Toen ik ruim 10 jaar was heb ik m'n zusje haar Barbies en Polly Pockets onthoofd. Mijn moeder vond het niet zo geslaagd..
En niet alleen haar kleine poppen moesten eraan geloven, ze had enkele grote speelpoppen, en die heb ik op eigen initiatief hele hippe kapsels gegeven! (lees, een compleet scheve bob, met wascostiften gekleurde lokken, een laagjeskapsel, met de lange lagen bovenop,...)
Verder kan ik me niet zo gauw wat herinneren, maar ik kom vast nog wel ergens op :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:37

snoeppapiertjes verstoppen achter de tv.
was toen zo'n hele zware en kwam maar 1 x per jaar uit de kast om te poetsen.
je had het hoofd van mijn ouders moeten zijn toen er een hele afvalzak achter vandaan kwam

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:38

magicmist schreef:
snoeppapiertjes verstoppen achter de tv.
was toen zo'n hele zware en kwam maar 1 x per jaar uit de kast om te poetsen.
je had het hoofd van mijn ouders moeten zijn toen er een hele afvalzak achter vandaan kwam

_O-

Ik had een schilderij aan de muur van mijn slaapkamer hangen, en ik heb een keer met grote letters 'I love Erik' op het behang erachter geschreven. Ik was toen 6 ofzo en had een zware crush op een jongen uit mijn klas. Toen ik naar de brugklas ging kreeg ik een nieuwe kamer en toen kwam het schilderij van de muur.... Gênant!!!! :')
Laatst bijgewerkt door Daenerys op 01-09-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:38

ik had vroeger een pony (in mn haar :D) en die heb ik helemaal afgeknipt. :=
snoepjes gepakt bij de kruidvat.
verder weet ik het zo niet.

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:39

Heb een keer een druppel porto van mams mogen proeven (was zes jaar) en het dan luidkeels door de winkel roepen : ,Mama, die porto van gisteren was wel heel lekker hé!!'
Wordt mams ineens heel rood en staan er mensen haar boos aan te kijken :o

Douchegordijn verknipt om ook idd te weten te komen welke schaar van de twee de scherpste was..'

Alle knuffels van mijn broer en zus door het hele huis verstopt om ze dan stoffig terug te vinden <<)

Moordaanslag gepleegd op de knuffel van mijn broer, hoofd er half afgetrokken tot een stukje stof na en in volle paniek op de grootste kast van het huis gegooid... Ben toen flink in mijn kamer gaan huilen omdat ik geen straf wou..

Stoel weggetrokken toen mams wou gaan zitten , had het op tv gezien in en wou het uitproberen (tekenfilm :)) )

Rolluiktouw te hard naar beneden getrokken, was de omhulzing van de muur losgetrokken...

Moet nu terug even gaan diepgraven in geheugen ~~}>
Mij zie je nog wel :z

Wat was ik een gezellig kind _O-

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:40

aaa geweldig topic schiet ineens zoveel door me hoofd: me muis in me jaszak meenemen om aan de oma van een vriendin te laten zien die een halve hartverzakking kreeg, snoep in het aquarium gooien want ze keken naar me droppies, ondertussen waren ze allemaal dood gegaan erdoor, paps en mams pislink, mensen opbellen da ze een prijs hadden gewonnen, cavia kleren aantrekken en rolschaatsies van my little pony ach ken wel ff doorgaan

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:41

Ooow, die van mij wil je niet weten. Ik was echt een kreng als kind.
Mijn moeder,familie en politie grijze haren bezorgd.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:41

Oh ja nu komen andere streken ook opeens naar boven!

- Stekels van rozenstruiken op de stoelen van de jongens geplakt bij ons in de klas (groep 7), omdat ze ons (meiden) steeds zaten te stangen haha.
- Wij hadden een juf van wijk waar ik op een dag niet zo blij mee was, toen had ik met koeienletters in mijn schrift gekalkt: "Juf van ZEIK" Dat schriftje heb ik nog steeds :')
- Slakken geplet en ingepakt in een doosje met cadeaupapier eromheen en een strik en voor de ingang van de supermarkt gelegd. Mensen die naar buiten kwamen waren vaak nieuwsgierig, raapten het op en maakten het open :D (overgenomen van mijn zussen, die deden dat vroeger ook) <<)
- Inderdaad stiekem lezen in bed, maar ook spelen (sleepte dan al mijn barbies of playmobiel in bed en kon me dan gerust een paar uur vermaken :+)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:43

dito schreef:
aaa geweldig topic schiet ineens zoveel door me hoofd: me muis in me jaszak meenemen om aan de oma van een vriendin te laten zien die een halve hartverzakking kreeg, snoep in het aquarium gooien want ze keken naar me droppies, ondertussen waren ze allemaal dood gegaan erdoor, paps en mams pislink, mensen opbellen da ze een prijs hadden gewonnen, cavia kleren aantrekken en rolschaatsies van my little pony ach ken wel ff doorgaan

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :') _O-

Heb ik jou dan een x aan telefoon gehad ofz , ik werd van de week ook gebeld dat ik prijs gewonnen had blablablablabla .

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:45

Sjors schreef:
dito schreef:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :') _O-

Heb ik jou dan een x aan telefoon gehad ofz , ik werd van de week ook gebeld dat ik prijs gewonnen had blablablablabla .

sjit betrapt :D

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:45

Mijn moeder klom op paarden die niet van haar waren.
zonder zadel, cap, hoofdstel nothing :+ En gallopeerde er dan gewoon mee de weide rond. haha zonder te weten of de pony wel beleerd was :=
Heel bokt zou ontploffen als dat in deze tijd gebeurde O:)
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 01-09-13 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:47

Bij mij vooral het achterlaten van nagel afdrukken in mensen hun huid en het stiekem lezen :+.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:47

's Nachts niet kunnen slapen (omdat ik altijd echt heel erg bang was), en de hele nacht liggen lezen, met een zaklamp :)

Verder mispeuterde ik weinig. Ik hing elke dag de jongen uit op de weide, en dan ging ik thuis braaf een boek lezen. Ik was (en ben nog steeds) altijd erg bang dat ik mijn mams zou teleurstellen met stout gedrag :o