Vraag over de Turbo Diesel I Motor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Vraag over de Turbo Diesel I Motor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 23:51

Hey, ik heb een vraag over de verbruik van de Turbo Diesel.

Ik moest vandaag vanuit Haarlem naar Groningen, een promotie pak voor het werk op halen en dat terug naar Leiden brengen.
Echter merk ik dat op de terug weg mijn kilometer teller "des ondanks de volle lading" veel en vele langzamer omlaag ging dan de heen weg.

Nu heb ik een Turbo Diesel I eronder zitten en ik heb even wat informatie gezocht.
Wat ik eruit kan halen is dat waarschijnlijk mijn Turbo te vuil was en dat, dat mijn kilometers opvrat.
De wagen heb ik niet zo lang en pas gekocht bij de garage en nog geen echte lange afstanden gereden zoals vandaag.

Nu ben ik benieuwd, hoe lang en hoe vaak kan ik het beste een lange afstand rit doen voor mijn Turbotje?
Het gaat om een VW Turbo Diesel I.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:49

Oei ik heb er helemaal geen verstand van en hoop dat ik je goed begrijp := Maar je verbruik was dus de heenweg hoger dan de terugweg? Zag je je verbruik omhoog schieten of heb je het op basis van je tankindicatie geschat?

Als je hem tijdelijk om hoog ziet schieten kan dit namelijk het schoonmaken van je roetfilter zijn. Bij ons schiet het verbruik dan omhoog (bijna het dubbele) en je merkt op het moment dat hij aan gaat ook dat je vermogen even weg valt, je voelt dan een kleine schok, zeker als hij op de cruise control staat.

Sorry als dit totaal niet is wat je bedoelt :o

kensha

Re: Vraag over de Turbo Diesel I Motor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 14:53

Ik had deze topic ook even op een andere forum neergezet en de meeste mensen daar zeggen inderdaad dat het de roetfilter kan zijn geweest.

De kleine schok die jij bedoeld had ik bij het opstarten van de motor en dit is vrijwel nu ook gewoon weg.
Mijn antwoord heb ik in elk geval al:).