Hightlight verf/vocht heeft mijn shirt vernield (kapper)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Hightlight verf/vocht heeft mijn shirt vernield (kapper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:36

Ik heb een nieuwe shirt, dinsdag gekocht, nog geen week oud. Vandaag ben ik naar de kapper geweest om mijn haar te laten knippen en highlights te zetten. Die hightlights deed ze met van die klips met plastic flapjes. Terwijl het aan het intrekken was en ik rustig zat te lezen viel er ineens een druppel op mijn borst op die omslag doek. Heb toen een paar keer naar het plafond gekeken omdat ik dacht dat er misschien iets van boven lekte, maar ik zag niks. Heb er toen ook niks van gezegd.

Daarna vielen er nog een paar druppels en ook op een andere plek en toen kwam ik erachter dat het uit de plastics van mijn highlights kwam. Zo goed als op dat moment waren de hightlights goed genoeg en nam ze me mee om uit te spoelen. Ik heb dus helemaal niks van die druppels gezegd.

Nu, een paar uur later, ben ik blij met mijn kapsel en al weer thuis en stond ik voor de spiegel en zag ik ineens lelijke gele vlekken om mijn nieuwe gele shirt zitten en ik realiseerde me ineens dat dat van die druppels moet komen.

Ik baal natuurlijk als een stekker. Ik heb een half jaar lang geen kleding gekocht omdat ik bijna geen geld had. En nu eindelijk mezelf weer eens toegestaan een paar nieuwe shirts te kopen en dan krijg ik dit :? . Shirt kostte 25 euro.

Ik twijfel nu of ik terug moet gaan en de kapper en moet vragen of ze mijn shirt wil vergoeden. Aan de ene kant vind ik het mijn eigen schuld omdat ik niks van die druppels gezegd had, maar ik ging er eigenlijk niet van uit dat het kwaad kon. Ik ging er vanuit dat die omslagdoeken gewoon beschermend zijn tegen verf en dergelijken.

Ook twijfel ik of ik moet proberen het shirt te wassen of het er dan uit gaat, maar aangezien we inmiddels al zo'n 4a 5 uur verder zijn denk ik niet dat het iets uit maakt.

secricible

Re: Hightlight verf/vocht heeft mijn shirt vernield (kapper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:38

Persoonlijk vind ik het niet erg handig om een nieuw shirt aan te doen naar de kapper als je gaat verven, maar dat is je eigen keuze natuurlijk.
Ik zou mijn verlies nemen, maar je kan natuurlijk altijd even langs gaan om te overleggen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:39

Ik zou gewoon even langsgaan om te overleggen :)
Niet geschoten is altijd mis immers.

Sowieso even shirt wassen natuurlijk, want dat zal diegene als eerste vragen. Maar ik vrees het ergste :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:40

Gewoon naar de kapper terug gaan. Die is daar als het goed is voor verzekerd. Wassen heeft geen zin, highlights worden met peroxide gezet, dat is bleek. Die kleur krijg je dus niet meer terug in je shirt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:40

Ik laat mijn haar al zo'n 10 jaar verven en heb nooit gehad dat daar ook maar iets van op mijn kleding komt. Dus waarom niet een nieuw shirt aan doen? Zoals ik al zei, ik ging er vanuit dat die omslagdoeken beschermend zijn tegen verf en dat horen ze ook te zijn toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:42

Ik ga nooit in me mooie bovenkleding als ik naar de kapper ga om mijn haar te laten verven.

Dit soort risico kan je verwachten.

Ook ik vond dat je het gelijk had moeten zeggen toen je nog bij de kapper zat, dan was het duidelijk geweest dat het daar is gebeurd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:43

Shiloh schreef:
Ik laat mijn haar al zo'n 10 jaar verven en heb nooit gehad dat daar ook maar iets van op mijn kleding komt. Dus waarom niet een nieuw shirt aan doen? Zoals ik al zei, ik ging er vanuit dat die omslagdoeken beschermend zijn tegen verf en dat horen ze ook te zijn toch?

Vraag je dat nou serieus? Lees je eerste post. Dat ik 10 jaar niet van een paard val, betekend niet dat het niet gebeurt natuurlijk...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:45

Nogmaals, gewoon terug gaan. Een goeie kapper is hiervoor verzekerd en die wil echt wel moeite doen voor iemand die al 10 jaar klant is. Achteraf banketstaaf is altijd makkelijk....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:46

Ja dat vraag ik serieus. Heb nog nooit in mijn omgeving ook maar 1 verhaal gehoord over dat met verven er iets met kleding is gebeurd bij een kapper. Daar heb je die doeken toch voor?

Nu begrijp ik dat die doeken dus niet voldoende beschermen, maar dat verwacht je toch niet? Misschien ben ik daar naïef in, maar ik zag er echt totaal geen risico in. Maar nieuw of niet, mijn shirt is vernield. Bij een ander shirt zou ik daar ook van gebaald hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:48

Ibbel schreef:
Nogmaals, gewoon terug gaan. Een goeie kapper is hiervoor verzekerd en die wil echt wel moeite doen voor iemand die al 10 jaar klant is. Achteraf banketstaaf is altijd makkelijk....

:j

Ik denk ook dat de kapper best je die 25 euro wil vergoeden. Juist omdat je een trouwe klant bent.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:49

Het is niet vernield, er zijn vlekken erop gekomen en helaas niet uitwasbaar.

Misschien kan je er toch wat mee? verf het in donker kleur?

Maar je kan ook gewoon teruggaan naar de kapper en kijken wat ze kunnen doen voor je. Al was het beter geweest om het gelijk te zeggen ipv achteraf.

vuurneon

Re: Hightlight verf/vocht heeft mijn shirt vernield (kapper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:55

Helaas kun je het niet oververven bij bleek vlekken... Dat blijft zichtbaar. De stof is daar wel vernield.