Wacom tekentablet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Wacom tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 16:54

Voor heel wat jaartjes terug heb ik (geloof ik bij de Aldi?) een Wacom (volito) tekentablet aangeschaft. Ben er jaren zoet mee geweest en heb er heel veel plezier aan beleefd.

Helaas kreeg ik voor 2 jaar terug een andere laptop, waar het stuurprogramma dus niet op zit. Ik wil ontzettend graag mijn tekentablet weer gebruiken, maar ik heb daar een code voor nodig, volgens mijn broer heet dat een kalibratiecode ofzo? Géén idee. Het ding werkt wel, maar als ik via de CD's het stuurprogramma wil installeren, vraagt hij om een code. Overal gezocht, maar uiteraard kan ik nergens deze code vinden. Het stickertje wat achterop mijn tablet zit, is al heel erg versleten. Er staat wel een code op, maar volgens mij mis ik dan de helft :')

Gezien ik érrug technisch ben :+ vroeg ik mij af of er hier iemand is die er verstand van heeft, hoe ik dan toch nog gebruik kan maken van mijn tablet, zonder een nieuwe te hoeven kopen. Kan je zo'n code ergens vandaan halen ofzo?

Verder blijf ik gewoon zoeken, maar soms is bokt ook wel verdraaid handig in het meedenken! :o

Alvast bedankt *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:39

Heb je al een poging gedaan om de huidige meest up-to-date drivers te installeren? die zijn (gelukkig :D) gratis te downloaden op de officiële website. Op de website zelf zie ik de Volito niet meer staan, maar wellicht dat ze hem nog wel 'ergens' in een van de nieuwere drivers supporten, wellicht is dat nog een poging waard om te testen?
Voor het andere probleem, om drivers te installeren is toch geen nummer nodig? Ik heb ook een Volito gehad, op zich is was dat wel lang geleden maar ik kan mij daarvan niet herinneren dat ik er een code of serial nummer voor nodig had . Ben je op zoek naar het type nummer of codenaam van het model?

Dan de laatste tip :D
Wacom heeft ook een forum waar niet alleen het personeel, maar ook Wacom fans hun tips delen, wellicht dat je daar sneller lotgenoten en/of een oplossing zult vinden. Je zult vast niet het enige zijn met een probleem als dit :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 22:36

Oew, moeilijke taal, hahahaha. Dat moet ik morgen nog eens rustig na lezen en stap voor stap bekijken. Ben namelijk extreem technisch }:0 -not-

Ik heb marktplaats alvast een beetje afgestruind in de hoop eenzelfde soort tablet tegen te komen,mmaar ik zie dat ik een CD mis. Heb er namelijk nog 2 liggen, maar bij die advertentie ligt nog een derde, waarschijnlijk (uiteraard) de belangrijkste. Ik vrees dus dat ik gewoon moet gaan kijken naar een nieuwe.

Heel erg bedankt voor de moeite en ik ga morgen nog even wat neuzelen!