Liefde of Geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:51

Als je zou mogen kiezen, what do you choose?

Je bent bv straatarm, maar hebt altijd iemand die je lief hebt bij je.

Of je hebt alle dingen die je je zou kunnen wensen, maar dan zonder iemand die je lief hebt?

Ik zou persoonlijk voor liefde gaan, soms ben ik echt aan het 'vechten' om weer iemand op
mijn pad te krijgen. Als je snapt wat ik bedoel :')

Nu jullie! :)

Ojajoh

Re: Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:53

hmm moeilijk, ik ben een gevoelsmens en zou daarom zeggen liefde....

Maar...liefde kan geen eten en drinken kopen en zonder dat ga ik dood en valt er niks lief te hebben..

;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:53

Samen water en voedsel gaan zoeken ofzo? :P

Ojajoh schreef:
hmm moeilijk, ik ben een gevoelsmens en zou daarom zeggen liefde....

Maar...liefde kan geen eten en drinken kopen en zonder dat ga ik dood en valt er niks lief te hebben..

;)

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:59

Geld :) , dan koop ik een paard en heb ik genoeg liefde :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:15

Hangt er vanaf hoe extreem het is, dat geen geld hebben.
Ik heb in mijn leven kunnen kiezen tussen iemand die heel rijk was (à la eigen verwarmd binnenzwembad van bijna olympische afmetingen en dure auto's kopen alsof je brood bij de bakker haalt) en iemand die hard moet knokken om rond te komen...drie maal raden bij wie ik gelukkig ben :D .

Maar als je de liefde van je leven hebt en je geldproblemen zijn zo erg dat ze je constant achtervolgen, dat is echt niet leuk. Ik heb er niks op tegen dat ik geen mooi groot huis ga kunnen betalen. Ik heb er niks op tegen dat ik in de winkel op zoek moet naar de goedkopere variant ipv de dure merken, dat ik mijn kleren in goedkope winkels moet gaan zoeken en ik mijn kinderen later niet zou kunnen verwennen met het duurste speelgoed uit de rekken. Maar als je zelfs dan nog in een positie zit dat je de rekeningen niet kan betalen, dat geeft veel spanningen en dan heb je toch weinig aan je liefde. In dat geval zou ik, hoe moeilijk ook, liever voor mijn geld kiezen en dan nog liever alleen door gaan.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:22

Geld. van liefde kan ik niet leven en een leven op straat met veel schuld en geldproblemen maakt je ook niet gelukkig en daar kan liefde je ook niet bij helpen. liefde is maar een bijzaak

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:26

Geld. (ik neem thans aan dat je met liefde zoiets bedoelt als een partner? Niet voor familie oid?)
Liefde is het meest bedrieglijke dat er bestaat. Geef mij maar geld, dan koop k een groot perceenlom flink wat afgedankte dieren op te vangen. Dat is een grotere en meer waarachtige onvoorwaardelijke liefde die je van een mens ooit zult krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:27

Wauw... Ik had verwacht dat iedereen in dit topic zou gaan roepen dat geld niet gelukkig maakt en dat ze absoluut voor de liefde kiezen...

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:30

Ik heb al voor de liefde gekozen. Mijn vriend heeft schulden en tja, daar hebben we maar mee te dealen :') maar samen kunnen we de wereld aan <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:34

Ik heb echt geen idee. Liefde en geld zijn alle twee heel fijn :+

Maar met een partner en voor de rest niets behalve zorgen hoe je aan je eten komt en alles, is het niet leuk leven... Met geld veel minder zorgen, een leuke hobby, maar dan geen partner terwijl dat zo fijn kan zijn..

Ik kan gewoon echt niet kiezen :+ Maar denk dat ik eerder voor geld zou kiezen.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:34

ook ik heb voor de liefde gekozen en deze gedachte zal altijd blijven, waarom geld, als je niet bij de liefde van je leven bent?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:36

eef_doortje schreef:
ook ik heb voor de liefde gekozen en deze gedachte zal altijd blijven, waarom geld, als je niet bij de liefde van je leven bent?

Omdat liefde maar iets tijdelijks is (wetenschappelijk aangetoond), omdat het fijn is om alle rekeningen te kunnen betalen en iedere dag n goede maaltijd te hebben staan, omdat je met geld je kunt verdiepen in alles wat je maar wilt, omdat je met geld de meest fantastische reizen kunt maken...

Om maar eens wat dingen te noemen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:37

Nou, ik heb allebei meegemaakt in een korte tijd en zou ze allebei niet nog een keer willen.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:40

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 10:44

Onder liefde versta ik ook familie etc. Niet alleen partners

Voor mij liever een leuk gezin, iemand die al al heel lang wilt en dan maar
heel kleinschalig leven. Ik snap niet hoe mensen het in hun eentje af kunnen,
ik zou dat maximaal een maand of twee volhouden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:45

Vjestagirl schreef:
eef_doortje schreef:

Omdat liefde maar iets tijdelijks is (wetenschappelijk aangetoond), omdat het fijn is om alle rekeningen te kunnen betalen en iedere dag n goede maaltijd te hebben staan, omdat je met geld je kunt verdiepen in alles wat je maar wilt, omdat je met geld de meest fantastische reizen kunt maken...

Tja, volgens "wetenschap" zou ik inderdaad al lang niet meer zo verliefd moeten zijn op mijn vriend maar geloof me, hij is nog steeds mijn hele wereld...en (gewone) rekeningen kunnen betalen doe ik ook graag...maar de beste ingrediënten kunnen kopen voor een maaltijd, vakanties en alles kunnen doen wat je maar wilt? Neh, niks leuk aan als ik daarna niet lekker in de armen van mijn vent kan liggen :) .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:46

Lieshorses schreef:
Onder liefde versta ik ook familie etc. Niet alleen partners

Voor mij liever een leuk gezin, iemand die al al heel lang wilt en dan maar
heel kleinschalig leven. Ik snap niet hoe mensen het in hun eentje af kunnen,
ik zou dat maximaal een maand of twee volhouden.

In je eentje is lekker rustig. Geen gezeur, geen gezanik, alles zelf mogen beslissen.

Anoniem

Geld. zonder over te hoeven nadenken, liefde is nooit voor altijd en met geld zou ik zonder die altijd aanwezige stress (wat trouwens pas echt killing is voor je), beter voor de 2 kunnen zorgen die mij uiteindelijk als enigen die onvoorwaardelijke liefde teruggeven...

Suzanne F.

Zonder twijfel het geld. Dan maar alleen hoor. :)
De rust die je ervaart zonder geldzorgen, je kan het leven leiden zoals je wilt zonder beperkingen. Lijkt me heerlijk.
Iemand die je lief hebt kan je ook kwetsen, iemand liefhebben is geen garantie voor een zorgeloos leven. Geld ook niet maar maakt het leven veel makkelijker, ook als je eventueel ziek zou worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:48

Geld, omdat straatarm zijn en verliefd een enorme druk op de relatie zet :+
Ik ben niet gezellig als ik elke dag moet overleven van letterlijk de straat dus nee... Lijkt mij geen gezellig relatie om samen maar de afvalbakken door te graaien :+

Dan maar Remi met een goed gevulde maag! :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-08-13 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:48

Waarom zou liefde niet voor altijd kunnen zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:50

Vjestagirl schreef:
eef_doortje schreef:

Liefde voor je kinderen is niet tijdelijk, dat is eeuwigdurend en onvoorwaardelijk als het goed gaat :)
(Niet voor niets dat veel (met name moeders) hun kinderen ook nog in de bak blijven bezoeken)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:51

Ik zou zeker voor de liefde gaan.
Ik geloof er niet in dat dat tijdelijk is. Verliefdheid gaat wel over, maar echte liefde blijft.
Materie is voor mij veel minder belangrijk dan het hart. Als je sterft kan je dat ook niet meenemen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:51

Ik ga liever voor de zekerheid van een dak boven mijn hoofd. Als de liefde daadwerkelijk voorbestemd is, komt deze vanzelf wel.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:53

Geld is ook niet zeker hoor.