Het leed dat laptop uitzoeken heet.. Apple vs Dell

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Het leed dat laptop uitzoeken heet.. Apple vs Dell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 03:27

Dag boksterstjes,

Nu mijn laptop out of the blue er mee opgehouden is en wel te fixen, maar duur is en als zelfs de fabriek zegt 'kun je beter een nieuwe kopen' .. tjah.

Zo ben ik aan het rondkijken. Nu wil ik best wat uitgeven aan een laptop, want ik zit er aardig wat uren achter. Ik gebruik hem ook intensief. Ik wil dan ook minimaal 500 gig erop hebben en maximale grootte van 15,6 inch. Als het even kan ook een witte of roze laptop en dat was het wel. :+

Nu kwam ik uit op 2 merken, maar wereld van verschil..

Dell 15r se en de Macbook
Nu ben ik alleen benieuwd waarom heb jij bijvoorbeeld voor macbook gekozen? Ik ben bekend met Windows. Maar ja ik hoor zuivel goede verhalen over macbook en nooit meer wat anders. Word ik toch nieuwsgierig. :+ vooral omdat ik hem ook intensief gebruik.

Help! :D

susannevdv

Re: Het leed dat laptop uitzoeken heet.. Apple vs Dell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:10

Ik heb een MacBook pro 13" en ik wil idd nooit meer anders. Aanschafprijs is hoger maar het ding draait nu ook al jaartjes stabiel (kan ik van vorige laptops niet zeggen). Ik zit in de ICT en het ding wordt zeer intensief gebruikt maar blijft snel en betrouwbaar. Bovendien is het een kwestie van openklappen en beginnen maar. Zelf vind ik de 13" groot genoeg en als ik nu weer achter een 15" zit vind ik zo'n ding weer onhandig groot. Ook vind ik de aluminium behuizing zowel mooi als praktisch.

Zelf was ik ook vrij vlot gewend aan Iox ipv Windows en ik merk ook dat Windows gebruikers erg moeten wennen aan Windows 8. Succes met je keuze!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:13

Ik ben helemaal happy met mn macbook. Vooral de batterij is na drie jaar nog perfect en houdt t ongeveer nog 7 uur vol als je basis dingen doet en een beetje internet. Ook is hij ondanks intensief gebruik nog erg snel.
Ook games kan hij goed aan, dus voor mij bestaat er niks anders meer.

Wat ik ook een voordeel vind is de tracckpad, eerst east het een beetje vervelend, maar ook dit is na de wenperiode ideaal. :)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:49

Ik zweer bij de MacBook. Gebruik hem voor mijn studie op school en thuis, en zoals eerder hier al is verteld is het voordeel; de batterij, de hele computer in de omgang en gewoon het uiterlijk. Hij is niet de dik en al helemaal niet te zwaar!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:03

Ik zou voor Apple gaan. Hoor veel verhalen dat Dell een prutsmerk eerste klas is. Met apple hoor ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen. De omschakeling van windows naar ios is even wennen, maar als je het door hebt erg fijn :)

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:10

Kijk eens naar Asus?
Wij hebben ook een nieuwe laptop aangeschaft, 2 zelfs.
Ook de twijfel tussen een Macbook en een Asus.
Maar voor de studie was windows nodig, dus de eerste Asus kwam binnen.
Om eerlijk te zijn, die laptop vinden wij allemaal véle male mooier dan een Macbook en qua gebruik is hij ook super.
Je kunt ook het geheugen uitbreiden door een externe hardeschijf ergens in het huis neer te leggen, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Toen de 2e besteld voor ons zelf, met een scherm op de achterkant van het scherm, dus een tablet en laptop in een.
Helaas was het scherm niet goed en de verpakking was ook al eerder open geweest.
In gerbruik was het ook een super ding en het design was ook geweldig!
Vandaag gaan we er mee terug naar de winkel om een nieuwe te krijgen.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:43

Ooh, ik ken je leed. Mijn laptop hield er vorig weekend mee op. Ging me 500 euro kosten om hem te laten maken. Dan koop ik wel een nieuwe dacht ik. Man wat was dat een drama zeg! Uiteindelijk ben ik uit gekomen op de Toshiba Satellite C55-A-16Z laptop en hij wordt vandaag bezorgt *\o/* Ik weet niet wat je budget is? Persoonlijk zou ik niet voor apple gaan omdat ik persoonlijk vindt dat je meer betaald alleen voor de naam terwijl de laptops met een ander merk de zelfde soort hardware hebben maar dit goedkoper aanprijzen. Misschien is het merk Alian ware iets voor je? Zelf heb ik een zwak voor dit merk vanwege het strakke design maar dan mag je wel diep in de buidel tasten :=

Persoonlijk zou gaan voor een "beter" merk laptop die niet snel heet wordt. Dus geen dell, hp etc. Hiervoor heb ik een hp laptop gehad en deze heeft helaas maar 3 jaar geleefd omdat hij te heet werd waardoor de solderingen gesmolten waren.

Dan zit je inderdaad met een mackbook nog met dat ze geen windows hebben maar hun eigen programma's.

Ligt er een beetje aan waar voor je het nodig hebt. Ik heb een redelijk "sterke" laptop nodig voor mijn werk. Als het je gaat om een beetje internetten en documentjes typen etc. zou ik deze laptop niet aanraden. Dan zou ik eerder voor een goedkopere laptop gaan, deze is dan iet wat overkill.
Laatst bijgewerkt door Mysticism op 31-08-13 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:45

Ik wilde vorig jaar ook graag een witte, niet al te grote laptop.
Eerst keek ik ook naar Dell of Apple, maar uiteindelijk voor een Sony Vaio gegaan, werkt heel goed :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:47

Ik had eerst een Dell, vond hem helemaal geweldig, helaas wel na een jaar of twee, drie helemaal versleten... Heb nu een Toshiba en ben er erg tevreden mee...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:58

Wij hebben thuis al heel wat laptops van alle merken gehad. Nu zijn we sinds 2 jaar overgestapt naar Apple en we willen niet anders meer! Heerlijke laptops en computers, razendsnel, goede batterij, nooit meer vastlopen etc etc. Ik vind Windows computers e het drama.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:07

Ik heb in 2010 ook de overstap gemaakt naar Mac. Niet zo zeer omdat ik het perse wou, ik had een goede laptop nodig voor school en had de mogelijkheid om Mac te kopen. Had het al gezien bij klas genoten en er ook al op gewerkt, dus ja waarom ook niet. Ben tot nu toe nog altijd super blij met mijn flaptoppie! Hij wordt echt intensief gebruikt, en met intensief bedoel ik, de hele dag door. En hij is nog altijd snel en vlot. Het is echt open klappen en gebruiken. Ik zet hem nooit uit, hij gaat alleen 'uit' als er nieuwe updates zijn geïnstalleerd. Zelf nu ik wat 'problemen' heb met de batterij (wat volledig mijn schuld is want ik vergeet altijd de stekker er op tijd in te doen :+ ) draait hij nog gerust 2-3 uurtjes mee.
Ik vind het gewoon een fijn vlot systeem, wat echt zelden vast loopt (kan me de laatste keer niet eens herinneren). Voor mij zeker al het geld waard geweest. Ik zou zeggen, ga is wat spelen op de laptops die ze in de winkel hebben staan, dan leer je werken met het besturingssysteem, dan merk je vast gauw genoeg of het wat voor je is of niet. Wat er zijn toch nog een hoop mensen die er niet aan kunnen wennen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:01

Once you go Mac, you never go back ;) :)
Voor mij bij voorkeur geen kompjoetert meer met windhoos erop :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 15:39

Oh lieve help. Ik zie dus al wel dat mac favoriet is :+ *denkt weer heel diep* Het is ook zoveel geld allemaal :+
Alien were heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar ik vind die laptops dus niet mooi _O-

Toshiba heb ik inderdaad naar gekeken alleen het bedrijf waar ik hem ga bestellen kan hem voorlopig niet leveren en aangezien mijn laptop dus overleden is heb ik hem dus wel binnenkort nodig vandaar dat die is afgevallen :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:48

Kop een Apple of een acer , dat zijn echt de 2 beste computer merken, kijk eens naar een acer aspire ... met een i9 processor en een goede grafische kaart en hij is dunner dan de macbook air :P
Persoonlijk vind ik hem zelf fijner dan de apple en hij is was goedkoper dan de macbook air !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:51

Ik zeg er eerlijk bij dat ik er niet zoveel verstand van heb....maar als ik van vriendinnen hoor dat hun macs na een jaar of 3-4 echt op zijn vind ik dat best zonde. Mijn Dell draait na een jaar of 6 nog steeds snel en probleemloos :j

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:52

Macbook, heeft eigenlijk veen uitleg nodig :')

Als je wilt gamen, dan word het een ander verhaal. 9 vd 10 spellen worden namelijk niet gemaakt voor IOS.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:57

Als je niet per se het nieuwste model wilt kan je eens kijken op leapp.nl voor Apple

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:57

Apple, ja dat koop je het puur om het merk. Apple is niet beter als bijvoorbeeld Asus. Mijn laptop van Asus is beter én vooral het belangrijkste goedkoper dan de Apple. In het begin ook altijd gezegd dat ik een Apple zou nemen, wel erg mooi als je grafische vormgeving of veel op je computer werkt voor school natuurlijk. Dan is dat het ding ervoor. Maar andere merken zijn zelfs beter dan Apple, maar gewoon honderden euro's goedkoper. En zeg nou zelf wat doe je er mee? Paar programma's erop en social media. Waarom dan extra veel uitgeven voor iets wat je alleen mooi vind. Persoonlijk vind ik Asus altijd fijn, gaat lang mee en nooit echt problemen mee gehad. Acer,HP en dell vind ik niks. Vaak problemen gezien bij verschillende gebruikers die het voor andere doeleindes gebruikte. Ik hoop dat je er nog uitkomt, succes!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:58

Wij hebben hier een Dell pc en is een supergoed ding. Laptops heb ik geen ervaring mee, maar het oordeel 'Dell is een prutsmerk eerste klas' is niet van toepassing dus.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:01

Hm, als je geen grafisch werk gaat doen is een Macbook ook weggegooid geld.. Daar zijn die dingen voor gemaakt. Daarbij kan het ook moeilijker zijn om aan software te komen.

Ik zou in ieder geval geen Dell kopen als laptop. Als pc's zijn het topdingen maar als laptop? Heb een Dell laptop en een iMac maar die Dell is net een stuk plastic. Kan echt niks hebben. :n M'n wireless toetsenbord van m'n iMac is steviger dan heel die Dell laptop bij elkaar.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:06

Hier ook MacBook, en nooit meer iets anders dan Apple (in ieder geval geen Windows-bak meer, die rommel komt er hier niet meer in). De enkele Windows-applicaties waar ik niet buiten kan (en dat is steeds minder, eigenlijk enkel een budgetbeheerprogramma) draai ik via Parallels, maar daar zijn ook andere oplossingen voor. Mijn Macbook is alweer 7 jaar (!) oud, aan vervanging toe inderdaad, dat wel. Dit was de 2e Apple (laptop) en de derde zit eraan te komen dus. Vriendin van mij die niet zo handig was met Windows zei met een Apple: nu begrijp ik het gewoon, hoe het werkt. Het grappige is: je kan gewoon niet kwaad worden op een Apple, ook al doet ie eens niet wat je wilt -en dat is niet vaak-. Het ding heeft gewoon gevoel lijkt het wel ;-). Ben het er niet mee eens dat het weggegooid geld is als je geen grafisch werk doet. Ik kan het alleen maar aanraden (en dan ben ik iemand die heel erg op de centen let...).
Laatst bijgewerkt door stefje op 31-08-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:09

Wij hebben hier alles van het merk apple, poedersuiker ten over! Van die macbook en air krijg ik werkelijk waar grijze haren, ik kan er nog steeds niet mee overweg en mis echt windows, alhoewel ik heb gehoord dat windows 8 ook geen pretje is. :Y)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:10

stefje schreef:
Vriendin van mij die niet zo handig was met Windows zei met een Apple: nu begrijp ik het gewoon, hoe het werkt. Het grappige is: je kan gewoon niet kwaad worden op een Apple, ook al doet ie eens niet wat je wilt -en dat is niet vaak-. Het ding heeft gewoon gevoel lijkt het wel ;-). Ben het er niet mee eens dat het weggegooid geld is als je geen grafisch werk doet. Ik kan het alleen maar aanraden.

Ik heb mijn iMac en de Macbook van mijn vriend echt al heel vaak het raam uit willen smijten :+
Wat mij betreft komt er geen Apple laptop of computer meer in.
Prachtige apparaten, maar met IOS kan ik na 2 jaar nog niet omgaan en ik kan niet zeggen dat ik ze fijner vind draaien dan mijn Windows 7 laptopje van HP.
Die wordt al ruim 6 jaar heel intensief gebruikt, en draait nog als een tierelier. Het enige nadeel is dat ik sommige versleten toetsen niet meer kan lezen, maar dat neem ik voor lief.
Ook zijn veel programma's die ik voor mijn studie gebruik alleen gemaakt voor Windows.
Laatst bijgewerkt door Szan op 31-08-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:11

Er zijn anders hele goeie ultrabooks voor misschien wel 500 euro minder, waar je precies hetzelfde op kan doen als op een Macbook. In dat geval betaal je puur voor het merk Apple :) IMO vind ik het zonde om 900 euro voor een laptop neer te leggen waar je geen grafisch werk op gaat doen. + dat op een laptop met Windows alle software makkelijker te krijgen is.

Ik vind IOS heel fijn werken en zou ook niks anders willen, voor grafisch werk werkt het geweldig, maar vind het een erg groot nadeel dat spellen niet voor IOS gemaakt worden. :) En dat ik een stuk meer moeite moet doen voor een beetje simpele software.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:11

Ik zweer bij mijn Dell! Macbook vind ik vreselijk, wij hebben er ook zo een. Ik vind dat ding echt afschuwelijk om mee te werken. Ik kan er helemaal niks mee. Ding heeft dan ook regelmatig bedreigingen naar zich toe gekregen en bijna een enkeltje muur gekregen. Bij mij zal dan ook nooit iets van Apple komen. Ondertussen heb ik er Windows op gezet en dat vind ik echt honderd keer fijner werken.

Als je het mij vraagt, raad ik je aan om voor de Dell te gaan. Of om verder te kijken naar bijv HP, Asus of Acer.

Daarbij betaal je voor Apple eigenlijk voor de naam en niet voor de kwaliteit. Die is ongeveer gelijk aan andere laptops die 1 of 2 prijsklasses lager liggen. Het enige verschil is de software(en het , naar mijn mening, lelijke design). Maar het verschilt per persoon of je die software fijn vindt of niet.

Ik weet niet of je studeert, maar hou er rekening mee dat bij veel opleidingen het een probleem kan geven als je met een Apple zonder Windows werkt.
Laatst bijgewerkt door _Evanne op 31-08-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt