eFaqt, wie gebruikt het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

eFaqt, wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 13:59

Van de week werd ik attent gemaakt op eFaqt, een online studiemethode.

Mijn zoon zit ondanks zijn leesbeperking (geen dyslectie) toch maar mooi in Havo 4 inmiddels *\o/* . Is niet
zonder slag of stoot gegaan, maar hij is zeer gemotiveerd en wil ervoor gaan om ook dit jaar weer in 1x te halen :j .

Toen ik van eFaqt hoorde, vroeg ik me af of dat misschien iets voor hem zou kunnen zijn om hem behulpzaam te zijn bij het leren.

Zijn er hier toevallig mensen die het gebruiken en zo ja, wat vinden jullie ervan? Ben heel benieuwd :j .

Bedankt voor de reacties alvast +:)+ .

loveslimpie

Re: eFaqt, wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:01

Ik heb het idd ook gezien, en wat geprobeerd ik kan je niet zeggen of het echt goed werkt

Gezien het aantal lovende reacties weet ik niet hoe serieus ik die moet nemen... Maar maandag start mijn opleiding dus dan zal ik het weten :Y)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 14:06

De reacties zijn inderdaad lovend en ik vroeg me ook af hoe serieus ik dit moet nemen.

Voor de kosten hoef je het niet te laten natuurlijk.
Ze werken ook met mindmapping en dat spreekt mij wel aan, daarvan zijn de resultaten allang bewezen
natuurlijk.

Maar ben benieuwd hoe het je gaat bevallen :j .

Succes in ieder geval vast met je opleiding!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:08

Ik had er nog nooit van gehoord, ik heb even een account aangemaakt net. Moet nog even wachten tot ik m'n boeken binnen heb, kwestie van proberen en dan weet ik of het werkt ja of nee.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:12

naja, heb het toevallig gisteren geprobeerd met t natuurkunde boek van mn zusje, maar t zag er opzich goed uit :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:13

Ik zal de link doorgeven aan mijn zoon, hij is zwaar dyslectisch, maar studeert nu 2e jaars HBO informatica.

Hij heeft veel plezier gehad van http://www.aangepastlezen.nl/home zij leveren alle boeken voorgelezen aan op cd/leesbestand op de pc, zodat hij de boeken voorgelezen kreeg. Misschien is dat wel een tip voor jouw zoon. Zeker voor zijn boekenlijst.
Mijn zoon kon lekker computerspellen spelen, terwijl hij werd voorgelezen. :D zo was lezen voor de boekenlijst zelfs leuk voor hem.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 14:14

Ja, inderdaad, kwestie van proberen natuurlijk, dat gaan we ook zeker doen.

Was alleen nogal nieuwsgierig naar gebruikers die al iets over het gebruik en de behaalde studieresultaten
kunnen zeggen :j . Vlogen ze echt omhoog? Dat zou natuurlijk super zijn als dat zo was namelijk *\%/* .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 14:15

Janouk, die link heb ik van de week van mijn achterburen gekregen :j . Die is alleen al super natuurlijk.
Ellende hoor die leesproblemen ;( .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:19

Ik denk wel dat het nu 'minder lastig' is dan vroeger, want er zijn nu zoveel hulpmiddelen beschikbaar.
Programma's om je teksten te dicteren, die dan door de PC worden getypt, programma's die teksten op internet voorlezen, spellingsprogramma's, voorgelezen boeken, etc. etc.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 14:24

Ja, vroeger had je gewoon vette pech. Of je werkte je te pletter óf je kon het beneden je eigenlijke niveau gaan proberen.
Wat dat betreft is er veel ten goede verandert.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 12:32

Het loopt nog geen storm met enthousiaste gebruikers hier :+ .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:56

Weinig bekendheid nog kennelijk met efaqt.com gezien het feit dat er nauwelijks reacties komen.

Mijn zoon gebruikt het inmiddels een kleine 2 weken.
Groot voordeel is dat hij het leuk vindt en gedwongen wordt om intensief met de stof om te gaan.
Of het ook echt betere cijfers gaat opleveren zullen we pas over een aantal weken weten.