ebay leek zoekt hulp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

ebay leek zoekt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:37

Hoi hoi, ik had een vraagje aan de ervaren ebay gebruikers.
Ikzelf koop eigenlijk nooit via ebay. op de een of andere manier vertrouw ik het niet en koop ik liever via een officiële internetwinkel.

Nou goed, de jurk die al lang op mn lijstje staat en nu eindelijk gekocht kan worden is niet meer in mn maat (laatst nog wel) en dus moet ik online zoeken en vond ik m op de Duitse ebay.

Nu is hij op ebay afgeprijsd maar als ik de naam bovenin intik vind ik hem niet in de zoekfunctie 's voor die prijs.
Verder ben ik naar de officiële internet site van de verkoper gegaan want schijnbaar hebben ze die, en hier staat hij nog wel maar voor de volle prijs.

Nu weet ik dus niet meer waar ik aan toe ben. is hij wel te koop voor de prijs (ben er via google gekomen) en waarom op hun site dan niet, en waarom vind ik met t gewone zoeken op ebay de zelfde niet terug.

Kortom ik heb nogal problemen met het vertrouwen van ebay :P

Anoniem

Re: ebay leek zoekt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:04

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:07

Ik vind je verhaal een tikje onduidelijk omschreven, maar goed.

Als je het artikel afgeprijsd vind op ebay, waarom koop je dat artikel niet dan?
(wel even goed de 'staat van object' en omschrijving bekijken, misschien staat daar beschreven waarom het artikel afgeprijsd is?

Kan je even de linkjes met ons delen? Misschien is het dan wel helder.

AlexandraM

Re: ebay leek zoekt hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 14:33

ik heb t ondertussen gevonden. de winkel zie dat dit gewoon een ebay/amazon actie was. Toch apart dat ik m zo niet terug vind als ik op ebay en amazon zelf wilde bestellen.
Waarom ik t (nog) niet kocht is om de rede die ik beschreven heb. ik snap niet veel van ebay/amazon en koop liever van een erkende winkel als t online is dan wellicht van iemand die de boel belazerd (weinig vertrouwen in het op internet kopen als ik niks van de verkoper weet) en voor mij is ebay en amazon dan nog onduidelijker en waziger dan marktplaats.

Vandaar mn twijfel als t in de winkel een normale prijs heeft en ze t op ebay en amazon goedkoper doen. Dan ga ik me af vragen of de winkel pluis is, de actie wel geld en ik niet dalijk geld kwijt ben etc etc.

Ik heb t echter ondertussen wel gekocht. Benieuwd of t aankomt :)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:38

Ik koop liever via de duitse ebay dan via marktplaats hier.
En als je via PayPal betaald zit je helemaal safe.
Als ze op ebay rare fratsen uithalen worden ze er gelijk af geknikkerd en krijg je goede begeleiding om als nog het product of je geld terug te krijg.
Het helpt ook om naar het beoordeling percentage te kijken en naar de reviews die zijn echt van de kopers.
Daar kun je al veel uit opmaken.
En een linkje was misschien ook iets duidelijker geweest voor de ebay verslaafden onder ons en kunnen je dan zo zeggen doen of niet doen.

Edit : zie dat je het al gekocht hebt.