Eetclub beginnen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Eetclub beginnen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 10:58

Dag bokkers,

Ik heb samen met een collega's het voornemen om een eetclub te beginnen voor 1 avond in de maand. Ik vroeg mij af of er meer Bokkers zijn die zo'n clubje hebben en welke onderlinge afspraken zij gemaakt hebben hier voor. Denk bijvoorbeeld aan financiën, gangen, thema's, of andere afspraken.

Ik hoor het graag :)

VenoSnorlax

Re: Eetclub beginnen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:00

Ik denk direct aan de film:)

Wij eten altijd elke vrijdag of bij ons of bij vrienden van ons.
We doen gewoon dat we het om de beurt doen en dan betaald diegene het zelf want de ander betaald het de andere week:) vind ik wel een goede afspraak

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:43

Wij hebben binnen de vriendengroep ook een tijdje eetclub gedaan, 1,5 jaar ofzo. Wij hadden praktisch geen afspraken, een ieder maakte waar hij/zij zin in had. Dan kan het inderdaad voorkomen dat persoon 1 veel, uitgebreid en duur kookt, en persoon 3 iets mega simpels op tafel zet.. Dit hebben wij n beetje voor lief genomen, ook aangezien dat simpele voor sommigen al heel wat is..

Maar met collega's is het denk ik wel een goed idee om goede afspraken te maken, om geen scheve gezichten te krijgen. Ik zou dan zelf gaan voor een x aantal gangen dat er moet zijn. Qua kosten lijkt het me lastig, de een shopt bij Lidl een viersterrenmenu, de ander bij AH een pakjesmaaltijd. Ik zou sowieso niet alles iedere maand verdelen, dat lijkt me veel gedoe. Zat te denken aan een richtbedrag wat het mag/kan kosten, maar dan krijg je het lidl/ah probleem weer.. Dan lijkt het me toch het makkelijkst om gewoon ieder voor zich te laten bepalen hoeveel geld ze er aan uit willen geven..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:49

Ik heb sinds zo'n anderhalf jaar een eet clubje met oud collega's, enorm gezellig! De groep bestaat uit 7 of 8 personen maar in theorie zijn er meestal 6 personen. Het blijkt toch wel lastig om een afspraak te plannen waarbij alle 8 de vrouwen kunnen :D

Wij gebruiken meestal een datum planner via internet. Hier worden dan een aantal data in opgenomen en dan moet iedereen aangeven wanneer ze wel of niet kunnen. Je kunt hier ook notities inzetten dus daar zetten we vaak even wat we écht niet lusten of mogen. Verder kookt iedereen waar hj of zij zin in heeft! In principe wel een vóor, hoofd en nagerecht.

Wat betreft kosten; wij betalen elkaar voor het eten en drinken met als max 10 euro. Dit is eigenlijk zo gekomen omdat een aantal mensen van het clubje snel afviellen en een aantal niet zo gemotiveerd waren om ook te koken dus dan werd het voor de kokers wel een dure grap (en de rest had een financiele meevaller).

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:55

Oh dat lijkt mij ook erg leuk!
Maar dan niet voor het gezellig samen zijn, maar om echt exclusief te kunnen koken en van elkaar te leren en ideeen op te doen.
Dan zou ik ieder voor zich laten bepalen wat hij/zij er aan besteden wil. Als het je gewoon om het samen zijn gaat en niet om het eten opzich, dan zou ik wel afspraken maken over het budget.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 11:57

Dank voor de input :)

Wij dachten zelf ook aan een bijdrage pp van 10 euro, en alles wat een gastvrouw daar boven uit wil geven is dan voor eigen rekening.
Bij ons gaat het in de eerste plaats voor de gezelligheid, maar ook inderdaad om samen volgens een thema te kunnen koken. Het fijne met het aangename combineren zeg maar :')