Waar sparen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Waar sparen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 15:01

Wij willen een nieuwe spaarrekening. We sparen al, maar willen een nieuwe spaarrekening waarbij je kostenloos tussendoor kan opnemen. Op internet kom ik van alles tegen, maar ik zou graag wat ervaringen van verschillende banken willen horen.

Het is dus erbij en vanwege het gemak van online banken, lijkt het me niet nodig om per se bij onze bank of de andere lopende spaarrekening te gaan.

Hoe en waarom etc i niet belangrijk, maar gewoon de ervaringen. Centraal beheer lijkt er goed uit te komen?? Maar misschien weten mensen hier de addertjes onder het gras, negatieve ervaringen van div banken of juist hele positieve.

Charaz

Re: Waar sparen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:04

Ik heb mijn spaarrekening gekoppeld aan mijn betaaldrekening en eentje bij centraal beheer over beide tevreden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:55

Wij hebben hem ook gekoppeld aan de betaalrekening, maar je krijgt weinig rente. Maar als je veel rente wilt staat het vast en dat bevalt me niet zo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 23:03

Hoe is dat gekoppeld aan je betaalrekening? Dat ken ik nog niet. We hebben een spaarrekening en nog iets anders voor lange tijd vast staan.
Ik dacht eerst bij de eigen bank te kijken, maar centraal beheer kwam er goed uit. Betaald elke maand rente uit, dus heeft voor en nadelen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:19

Je moet sowieso goed de voorwaarden van zulke rekeningen naast elkaar leggen.

Kijk dan naar wanneer de rente gewijzigd kan worden, gebeurt dat eenzijdig, kun je gemakkelijk je hele saldo weer wegboeken, en kies een bank die angesloten is bij het Deposito Garantiestelsel. Filialen van buitenlandse banken vallen daar niet onder.
Per bank valt daar maximaal eur 100.000,- onder per rekeninghouder.

Veel banken geven niet over het hele saldo dezelfde rente, maar er zitten dan trapjes in.

http://Www.spaarrente.nl geeft ook vergelijkingen.

Als je een bepaald bedrag langer kunt missen, kun je dat ook op deposito zetten, voor meer rente.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 00:00

Thanx, zal even kijken. Wij hebben al rekening die vast staat. Dit is echt voor sparen bedoeld voor dingen op kortere termijn.