Hallo iedereen,
deze vraag is waarschijnlijk al veel vaker voorbijgekomen. Ik zit de laatste tijd een beetje met een dilemma. Ik studeer nu diergeneeskunde, met het plan om waarschijnlijk af te studeren in de richting Paard. Nu ben ik al heel mijn leven een enorme paardengek, en door wat rond te neuzen op het internet ben ik de opleiding Paardenhouderij/Paardensport tegengekomen. Dit lijkt me erg interessant, en ik ben dus op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben en dus de studie doen/gedaan hebben.
Mijn interesse naar deze opleiding is vooral te wijten aan het feit dat je echt professioneel wordt voorbereid op een job in de paarden. Ik ben heel blij met mijn studie nu, maar ik weet dat als ik afgestudeerd ben er zelfs weinig contact met paarden aan te pas zal komen.
Ik ben me er van bewust dat een job in de paarden gelijk staat aan lange uren en een laag loon. Mijn vraag is gewoon:
Wat vinden jullie goed aan de studie? En zij die al afgestudeerd zijn, hebben jullie snel werk gevonden of niet?
Ook mensen die een andere opleiding ivm paarden hebben gedaan mogen reageren uiteraard, ik sta open voor alles.
Groetjes!