The most wonderful time of the year..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_wiepke

The most wonderful time of the year..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 02:01

29 aug 2013.. 1:59 en ik ben al zeker een uur lang kerstinspiratie aan het op doen..
Ik weet al precies hoe ik de boom wil aankleden en het is nu nog even wachten totdat de grotere winkels (Action en Tedi verkopen al kerstspul) weer de helft van hun ruimte gaan wijden aan mijn zo geliefde kerst.. Want ja, elk jaar moeten er wel andere ballen en slingers in! *\%/*
Dit jaar Glitter wit met ijsblauwe ballen in mijn witte boom..

Vorig jaar was het 16 november dat mijn boom stond tot halverwege februari..
Veel te vroeg en zeker veel te lang volgens iedereen.. Als het aan mij zou liggen staat de boom vanavond nog opgetuigd..

Nu moeten er haast wel mensen zijn die kerst ook op deze manier beleven! Toch?!
Of is het dan toch zo vreemd als men beweerd..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: The most wonderful time of the year..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 06:21

Ik ben meestal ook wel vroeg met de boom zetten maar 16 nov is wat vroeg. := Meestal staat ie bij mij net voor 1 dec. Maar hij gaat wel directop Nieuwsjaarsdag weer weg want dan ben ik er echt klaar mee. Maar vind het sfeertje altijd heerlijk en kan uren genieten in de tuincentra die er dan weer iets moois van gemaakt hebben. :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 06:39

Kerst is twee dagen (eigenlijk eentje, maargoed, we zijn verwend) :+ Wat heeft een boom die vier maanden in je kamer staat dan in vredesnaam nog met kerst te maken?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 06:45

Kerst <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:09

Ik ben ook dol op kerst en ik heb de meest kitscherige boom die je je kunt voorstellen maar ik moet er nu nog niet aan denken :')

Zag gisteren in t kruidvat de eerste pepernoten al weer voor bij komen en toen dacht ik toch echt Nee das te vroeg. Bij mij gaat de boom er op 6 dec in een de week na oud en nieuw dr weer uit :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:38

mayniac_val schreef:
Kerst is twee dagen (eigenlijk eentje, maargoed, we zijn verwend) :+ Wat heeft een boom die vier maanden in je kamer staat dan in vredesnaam nog met kerst te maken?

Eens :j

En wat ik me dan afvraag... weet je wel waar kerst voor staat? Geloof je daar in?

Ik vind het ook altijd wel een lekker sfeertje, maar hier is de boom er echt niet zo lang hoor, maximaal een maand en meestal zo'n 2 a 3 weken gok ik.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:46

ik beleef kerst ook wel op die manier,
Maar dat is omdat ik in een winkel werk die ook kerst spullen verkoopt.
en ik dus al vrij snel weet hoe de kerstcollectie eruit gaat zien.
en in de winkels de spullen ook relatief vroeg neer moet zetten en decoreren samen met mijn collega's.

ik hoop voor jou dat die kleuren er ook echt in zitten en dan met name ijsblauw.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:56

Pardon??? We zitten nog volop in de zomer... De tijd gáát al zo snel. Geniet gewoon van de dag, er is meer tussen zomer en Kerst!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:20

4EverHobbes schreef:
Pardon??? We zitten nog volop in de zomer... De tijd gáát al zo snel. Geniet gewoon van de dag, er is meer tussen zomer en Kerst!

Inderdaad... Jemig ik ga nog op vakantie etc :') Kérst????

En waarom in hemelsnaam 4 maanden lang een boom in de huiskamer? Wat heeft dat voor zin?

Citaat:
De kerstboom (een spar, en geen dennenboom) gaat terug op een vruchtbaarheidssymbool. Over de ouderdom van het gebruik als kerstboom lopen de bronnen zeer uiteen. Waarschijnlijk hadden reeds de Germanen voor de kerstening rond de tijd van winterzonnewende (het joelfeest of Yule) een altijd groene boom in huis of op het erf. Vanwege deze heidense wortels heeft de Rooms-katholieke Kerk de boom lange tijd geweerd uit het christendom.
Luther verklaarde begin zestiende eeuw de kerstboom tot symbool van de geboorte van Jezus. Eerst stond de boom alleen nog in de kerken; eind 19e eeuw haalde men hem, allereerst in protestantse landen, alsnog de huiskamer binnen.
De kerstboom herinnert de christen volgens Luther aan de boom in het paradijs; de kerstboomballen aan de vruchten waarvan Adam en Eva aten. De piek in de boom staat voor de ster die de Wijzen de weg wees naar de geboorte­plaats van Jezus; soms wordt de piek daarom door een ster vervangen.
De katholieken gaven eerder aan de kerststal, eventueel met groene versieringen, de ereplaats in huis, pas sinds 1982 staat er in het Vaticaan ook een kerstboom. Protestanten weerden echter in het algemeen de beelden van de kerststal, vanwege hun beeldenverbod, vandaar had de kerstboom bij hen meer succes. Overigens bestond er rond de voortdurend groene naaldboom in de warmere, zuidelijke katholieke landen ook geen voorgeschiedenis of heidense folklore zoals in de Germaanse noordelijke landen.
De kerstboom wordt versierd met kaarsen, slingers, balletjeskettingen, engelenhaar en kerstballen. In verband met brandpreventie is er ook speciale kerstboomverlichting in zwang gekomen, bestaande uit kleine elektrische lampjes in plastic behuizing.
De kerstboom wordt thans ook wel theologisch geïnterpreteerd als voorafbeelding van het hout van het kruis van Christus' lijden en offerdood; daarnaast wordt met het groene hout verwezen naar de kribbe en het eeuwig leven dat door Jezus bewerkstelligd en verdiend werd, volgens de christelijke opvatting.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:25

Ik vind Kerst leuk, maar uit principe komt de boom toch echt niet binnen voor de Sint weg is. En dat zouden winkels ook moeten doen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:28

Pff, nu al over kerst bezig.
Mijn vakantie moet nog beginnen over 2 weken.

Ik vind het altijd wel gezellig al die lichtjes (een boom heb ik nooit, veel te weinig ruimte voor).
Maar daar ga ik in december wel aan denken. Wil nog helemaal niet aan de winter denken nu.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:32

Ik zet mijn boom ook altijd vroeg! Voor sinterklaas en meestal snel na oud en nieuw weer weg! Ik vind het zo gezellig in huis! Lekker lichtjes en kaarsjes enzo! Mijn versiering verschilt ieder jaar wel maar dit jaar ga ik niet teveel nieuws kopen. Ik heb houten en witte decoratie :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:53

Ooooooh jaaaaa! Ik hou van kerst <3
Behalve de kou dan.. Kerstboom inrichten is leuk!!!!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:57

KERST!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Ik kan niet wachten!
Ik heb al een verbod om van mijn man de zolder op te gaan,hij is veel te bang dat ik al begin met kerstspullen op te hangen. :') _O-

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:02

Ik had het er gister al met mijn nicht over, dat ik benieuwd ben naar de nieuwe kerstspulletjes. Mijn vriens is gek op de kerstboom en vorig jaar stond dus vanaf begin november tot begin januari. We hebben al overlegd dat die dit jaar later gaat als vorig jaar want ik was hem met de kerst al zat. Ben benieuwd of hij zich in kan houden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:12

Ik zet de boom altijd op in het weekeind na het vertrek van de Sint en hij is altijd weer weg voor of in het eerste weekeind van januari. :D

Kerst is leuk hoor, maar ik moet er nu nog niet aan denken :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:23

Onze boom komt waarschijnlijk begin december, maar we willen een echte dus die kan niet zo heel erg lang blijven staan..

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:24

enkele jaren geleden heb ik hem pas weggehaald met Pasen.. :=
vind zo een boom in huis altijd iets gezelligs hebben :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:28

Ik zag de titel en ik dacht 'toch niet....' Maar wel dus ;)
Enige wat hier over kerst gesproken is, is dat we sinds een paar weken wat meer sfeer in huis brengen in thema en mijn man toen zei 'dan wil ik een dorpje met kerst!' Meer Kerstmis hebben we hier nog niet besproken, hihi

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:32

Ik vind kerst fantastisch, maar die boom hoeft nu nog niet te komen. Winter daarentegen.... Ik geloof dat ik de enige persoon ben die daar écht naar uit kijkt. Ik vind zomer fijn, voor een paar weken. Nu heb ik het ondertussen echt al wel gezien, en mag het van mij weer lekker koud gaan worden. Een ijskoude wind, sneeuw, met dan een heerlijk winterzonnetje dat af en toe schijnt. HEERLIJK!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:36

JoAnn schreef:
Ik vind Kerst leuk, maar uit principe komt de boom toch echt niet binnen voor de Sint weg is. En dat zouden winkels ook moeten doen.

Omdat??

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:40

Aangezien een van mijn hondjes bij het zien van een kerstboom in huis denkt: Hee, een wc in huis!. Zet ik nooit een kerstboom neer, nouja, wel een klein (roze :+ ) boompje op de tafel.

Maar vind vandaag wel erg vroeg om bij kerst stil te staan hoor! Eerst even genieten van het weer nu, de dagen die nu nog wat langer zijn (al worden ze steeds korter :( )

Wijziging: En bedankt, heb nu: The most wonderful time of the year.. in mijn hoofd, met de bijbehorende stemmen :7 Hoop niet dat ik het per ongeluk hardop ga zingen op stal ofzo haha.
Laatst bijgewerkt door Axel_Clauw op 29-08-13 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:41

Ik vind zo'n boom altijd super gezellig, maar dan wel een echte.
Die staat dus ook niet zo lang, ondanks dat ik er altijd goed voor zorg.

Hij komt altijd pas na Sinterklaas en gaat ongeveer een week na Oud&Nieuw weer weg.
Dan ben ik hem meestal ook wel zat.

Maar van de voorpret kan ik ook erg genieten :D
Lekker neuzen tussen alle nieuwe ballen, slingers en andere spulletjes.

Maar om nu al aan Kerst te denken... beetje vroeg...
Ik wil de zomer voorlopig nog niet loslaten :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:59

Jaaaaa! <3

Ben echt gek op de gehele maand december! Sinterklaas, jarig, kerst en dan nog oud & nieuw. Lekker met familie/vrienden gourmetten, kopjes warme choco met slagroom, op de bank kruipen met dekentje en een leuke film, een wandeling maken door de sneeuw. Heerlijk!

Ik zet altijd mijn kerstdorp al op in november en de boom staat meestal ook al eerder dan bij de rest. Alleen na oud & nieuw gaat wel alles weer naar zolder!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:02

Florenc schreef:
Ik vind kerst fantastisch, maar die boom hoeft nu nog niet te komen. Winter daarentegen.... Ik geloof dat ik de enige persoon ben die daar écht naar uit kijkt. Ik vind zomer fijn, voor een paar weken. Nu heb ik het ondertussen echt al wel gezien, en mag het van mij weer lekker koud gaan worden. Een ijskoude wind, sneeuw, met dan een heerlijk winterzonnetje dat af en toe schijnt. HEERLIJK!

Nee hoor,Ik zit hier echt te wachten op de herfst en winter *D
dat zijn echt mijn lievelingsseizoenen <3