Niet combi oven/magnetron inbouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Niet combi oven/magnetron inbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 22:46

In mijn keuken heb ik een ingbouwde combi magnetron/oven. Deze functioneert voor geen meter.
Nu heb ik nog een vrij nieuwe combi staan (1,5 jaar oud) die wel werkt en waar ik goed mee overweg kan.

Zou ik deze kunnen inbouwen?

Kimberley84

Re: Niet combi oven/magnetron inbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:50

Als het dezelfde afmeting is denk ik het wel ja en er voldoende lucht ruimte tussen de kast zit

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:51

Is het een inbouw combi? Dan moet je even meten. Als het geen inbouw is zal het waarschijnlijk niet passen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:52

Mss een stomme offtopic vraag, maar weet je wel hoe je combi werkt? Wij dachten namelijk van die van ons dat hij ook niet werkte, maar wij gebruikten steeds de verkeerde knop :') Nu doet hij het prima naar onze wens.

Kun je met google niet vinden of je hem kunt inbouwen? Lijkt me dat zo'n fabrikant daar wel wat over vertelt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 22:59

Ik weet hoe mijn eigen werkt. Degene waar ik ruzie mee heb zat ik de keuken. Er zit geen boekje bij maar er meerdere knoppen werken gewoon niet.

Qua afmeting moet het gaan passen, maar hoe zit het met warmte die zo'n ding produceert? Zou dat gevaarlijk zijn?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:35

Als je 1.5 jaar oude combi een inbouwexemplaar is dan zou dat prima moeten werken. Vooral even kijken naar de hoogte. De breedte (60cm) en de diepte zijn behoorlijk standaard bij keukens. Voor ovens heb je een aantal hoogtematen. Als je eigen combi even hoog of lager is dan moet het passen en dat zou geen problemen moeten geven met warmte. Maar zoek even de handleiding op van die combi-magnetron. Daar staat in wat deze nodig heeft aan ventilatieopeningen e.d.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:54

Wij hebben ook een niet-inbouw-combimagnetron in plaats van onze inbouw-combimagnetron die van ouderdom 'overleden' was.
Maar niet inbouw-exemplaren mag je niet inbouwen; dwz de voorkant mag niet dichtgemaakt worden. In het boekje van de gewone combimagnetron stonden de afstanden tot omliggende wanden etc. Onze losse staat nu in het gat waar de inbouw-combimagnetron zat. ook al is het verder niet dicht; het staat niet echt slordig.

Jammer dat inbouw-combimagnetrons zo ontzettend duur zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:03

Ik heb inmiddels mijn handleiding boekje gevonden. Het is dus ook een inbouwmodel alleen moet ik daarvoor een frame bestellen. Dat ga ik dus doen. Qua breedte is die net iets smaller maar hij is een stuk lager. Dus met de warmte moet het dan wel goed komen. :)