Schilder tips gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Schilder tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 14:19

Binnenkort moet ik er echt aan geloven.. ik moet de zolder gaan schilderen en ik zit er erg tegenop ;(
Ten eerste is nu bijna alles rood en ik wil het wit met bruin gaan maken maar ik ben bang dat je de rode verf door de witte verf gaat zien.
Ten tweede is het schuine dak van de zolder van een soort kurk substantie, ik weet niet precies wat voor materiaal het is maar ik heb wel het vermoeden dat het erg zal zuigen.
Nu ben ik er hard over aan het denken om de verf niet met een rollen en/of kwast op te brengen maar met een spuitmachine, heeft iemand daar ervaring mee?
Heel graag tips want ik ben echt een leek als het om schilderen gaat.....

Yucca

Re: Schilder tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:21

Ik zou naar een schilderswinkel gaan en om advies vragen (en dan niet de verfmengafdeling van de plaatselijke bouwmarkt). Daar kunnen ze meedenken over soorten verf en kan je makkelijker terug mocht het niet helemaal goed uitpakken.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:22

Eerst alles goed schuren en kurk kun je misschien eerst voorbehandelen met voorstrijk. Dan zuigt het minder. En neem een verf die misschien iets duurder is maar wel gelijk dekt en dan moet je het misschien nog twee keer verven.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:23

LZP -> HTT

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:24

Verfen met een roller gat prima hoor! Beetje grote roller en je bent zo klaar! Qua doorschijnen zal je misschien een extra laag of 2 extra lagen morgendienst, maar dat lijkt me niet zon ramp.

Voor het zuigen zou je eerst grondverf kunnen aanbrengen, of even bij de bouwmarkt kijken of ze daar wat voor hebben.

Maar waarom wil je gaan spuiten? Lijkt me dat dat juist veel lastiger is dan met een kwast de randjes en de rest met de roller :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:28

Ik heb wel eens gelezen dat eerst grijs verven over rood heel erg goed helpt, dan is er minder kans dat het rood gaat doorschijnen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:30

Wij hebben zo'n verfspuit gekocht. Werkt geweldig, zo klaar en ik had minder spierpijn. Alleen moet je alles heel goed bedekken en afplakken, want die nevel komt overal terecht.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 14:39

akishino schreef:
Wij hebben zo'n verfspuit gekocht. Werkt geweldig, zo klaar en ik had minder spierpijn. Alleen moet je alles heel goed bedekken en afplakken, want die nevel komt overal terecht.

Ja daarom wil ook graag spuiten omdat ik niet zo veel kracht in mijn armen heb, ik heb laatst een stukje muur met een roller gedaan en ik was kapot! hahaha :')
Ik ben dan inderdaad van plan de hele kamer af te dekken en dan te spuiten.
Maar het werkt dus wel?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:44

Om rood er goed onder te krijgen kan je het beste eerst de rode vlakken zwart verven en dan pas wit. Dan zou als het goed is al het rood eronder moeten zitten.

Tegen het zuigen moet je inderdaad voorlijmen.

Met spuiten heb ik geen ervaring.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:46

MoonChloe schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat eerst grijs verven over rood heel erg goed helpt, dan is er minder kans dat het rood gaat doorschijnen.

Nee grijs onder rood is beter.

Ik zit alleen even heel hard te denken over wat je het beste er tegen kan doen.
Ik denk een goede voorstrijk, die heb je ook al in het wit. :)

Met de spuit is het minder zwaar. Let er alleen wel op dat je dan kijkt of je spuitbare verf hebt :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 14:46

Heel erg bedankt voor de tips!