gezamelijk huurhuis, relatie loopt stuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

gezamelijk huurhuis, relatie loopt stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:27

heeft iemand hier ervaring mee
mijn vriend (inmiddels ex) hebben samen een huurhuis in leiden. nu is onze relatie stuk gelopen helaas maar officieel moeten we nog 4 maanden huur betalen voor ons contract afloopt.
kan je hier als huurder iets mee? ik heb nu mijn deel voor september betaald en hij zit nog in het huis. natuurlijk heb ik geen zin om te blijven betalen voor het huis omdat het me een smak geld kost wat ik prima zelf kan gebruiken en ik woon er dan toch niet.

wat als de huurbaas nu zegt dat we verplicht zijn het contract af te laten lopen en de boel door te betalen (wat inprinciepe zijn goed recht is natuurlijk)
als ik zou weigeren te betalen dan heb ik denk ik een probleem en mijn ex kan niet de hele huur dragen

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:35

nog 4 maanden betalen..tja als je het netjes kan regelen tussen jouw en je ex zou ik zeggen..50-50 en wie er dan gaat wonen die 4 maanden zal je zelf uit moeten komen maar die 4 maanden zullen gezien het contract toch op tafel moeten komen en huisbaas geen er geen ruk om wie dat gaat ophoesten en hoe als hij zijn geld maar heeft.

Of zoals je zegt kan je ex het niet opbrengen en zou ik zeggen..jij neemt die 4 maanden voor je rekening en gaat daar nog 4 maanden wonen.

Het is natuurlijk een vervelende kwestie,maar ik hoop dat je er samen uitkomt met je ex en verder zou ik zeggen...ik weet natuurlijk niet hoe en waarom je uit elkaar bent ( hoef ik ook niet te weten) maar ik zou niet te lang blijven hangen in wie wat betaald en lekker vooruit kijken.

Suc6 in de toekomst!

Haarbal

Re: gezamelijk huurhuis, relatie loopt stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:37

In mijn ogen is het heel makkelijk; degene die het kan betalen gaat er wonen. Jij dus.

Of dat in de praktijk zo gemakkelijk is, valt te bezien. Ik weet niet of jullie enigzins met vrede uit elkaar gegaan zijn?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:38

Staat het contract op jullie beide namen?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:38

neuh opzich zijn we wel goed uit elkaar gegaan, gewoon uit elkaar gegroeid op een gegeven moment.
nou de grap is dat we het beide niet volledig kunnen betalen maarja ik ga nu opzoek naar een goede oplossing

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:38

Ik denk dat je niets anders kan dan toch mee te betalen. Ik neem aan dat jullie beiden voor dat contract getekend hebben, dus ook beiden verantwoordelijk hiervoor. Als jij jouw deel weigert te betalen en jouw ex kan het ook niet, dan hebben jullie beiden een probleem. Jouw ex zal de woning moeten verlaten, maar het probleem is nog echt niet opgelost dan. De schuld blijft en wie dat betalen gaat, 1 van jullie of beiden, dat zal de verhuurder een worst zijn. Even 4 maanden door de zure appel bijten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:41

Als je elkaar nog kunt velen, dan zou ik die vier maanden toch nog uitzingen en gebruiken om nog verder uit elkaar te groeien ;)

In de tussentijd kun je dan beiden uitzien naar een eigen woongelegenheid, 't geld ben je hoe dan ook kwijt -O-

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:42

hmja ik vrees dat het daar inderdaad op neer komt.
ik hoop dat de huisbaas toegankelijk is vandaag, het is gelukkig geen nare man dus ik ga het probleem maar voorleggen misschien wil hij het al de verhuur in gooien

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:42

jwl schreef:
neuh opzich zijn we wel goed uit elkaar gegaan, gewoon uit elkaar gegroeid op een gegeven moment.
nou de grap is dat we het beide niet volledig kunnen betalen maarja ik ga nu opzoek naar een goede oplossing

Nou als het toch relax is tussen jullie zou ik zeggen...blijf nog die 4 maanden beide zitten waar je zit dat is het financiele gedeelte netjes afgehandeld na die tijd en is er geen gedoe of schuld over 4 maanden en ga je daarna ieder zijn eigen weg...

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:42

Kunnen jullie het niet die laatste paar maandjes gedeeltelijk bewonen? Ik neem toch aan dat je voorlopig ergens logeren moet omdat je nog geen nieuw huis hebt... Dus hij de ene week en jij de andere ofzo?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:44

ik zit nu tijdelijk bij mn moeder en ik heb al een kamer aangeboden gekregen bij een vriend tijdelijk voor die laatste maanden dat we nog in deze situatie zitten dus huisvesting is het probleem niet perse maar uiteraard wil ik graag verder kijken voor iets nieuws en ik heb een aantal financiele tegenslagen gehad dit jaar dus het mooiste zou uiteraard zijn als we er met de huisbaas uitkomen maar anders is het inderdaad zuur voor mij en zal ik nog even moeten betalen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:45

Ik denk inderdaad dat je gewoon zal moeten betalen. Misschien dat jullie onderling (jij en je ex) wel kunnen afspreken dat degene die er woont bijvoorbeeld 60% betaald en de gene die er niet woont 40% (of een andere verhouding 75-25 bijv, dat is aan jullie om daar uit te komen).

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:47

ja dat is inderdaad nog te overwegen, een kennis van mij die weet nog iemand die wat zoekt dus dat heb ik wel achter de hand om aan de huisbaas voor te leggen zodat er eventueel direct nieuwe huurders in kunnen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:49

Even babbelen met de huisbaas,met een beetje mazzel heeft hij eerder een huurder en kan het zo opgelost worden.
Als je pech hebt zit je er nog 4 maanden aan vast...so be it.Wees blij dat jullie geen koophuis hebben :+ ;)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:50

Ik denk dat, als je onder het contract uit wil, dat nieuwe huurders veel goed zal doen. Dan heb je denk ik nog wel kans dat de huurbaas er mee akkoord gaat.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:55

zo ja zeker in deze tijd is een koophuis echt dramatisch ! ik ben zeker blij dat ik dat niet heb. een break geeft altijd veel rompslomp maar samen een huis is helemaal vervelend.
helaas stond mijn ex dan niet achter de beslissing maar hij heeft er wel vrede mee. daarom wil ik hem ook niet verder kwetsen door daar nog te blijven zitten samen zegmaar

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:06

Dan echt even met de verhuurder overleggen of hij het huis alweer in de verhuur wil gooien.
Zal hem waarschijnlijk ook niet uitmaken of hij het een paar maanden eerder aan een ander verhuurd,zolang hij de huur maar op tijd krijgt ;)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 11:33

ja dat is waar, daarom wil ik het nu ook gelijk afronden voor 1 september zodat hij zich inderdaad ook in kan stellen op nieuwe huurders als hij akkoord gaat

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:03

Jij woont er niet meer, jullie hebben samen het contract getekend.
Hij woont er, dus hij zal meer bij moeten leggen. Kun je niet afspreken dat je ex meer gaat betalen(hij woont er immers) en dat jij bv nog maar 100 euro bijdraagt tot die 4 maand omzijn?
Jullie hebben samen een verantwoordelijkheid en de verhuurder heeft recht op zijn geld, maar goed, je ex woont nog in dat huis.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:34

Inderdaad eerst contact opnemen met de huisbaas, wie weet is er een andere oplossing mogelijk dan 4 maanden huur betalen. Maar zo niet, gewoon even doorbijten en een bijdrage leveren! Misschien is er met je ex inderdaad wel te praten over een andere verdeling dan 50/50, omdat hij daar woont en jij niet meer.

Goed dat je het huis uit bent gegaan, want na een break-up in 1 huis blijven zitten met je ex is, ook als je goed uit elkaar bent gegaan echt geen aanrader! :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:50

babbelen met de huisbaas, idd kijken of ie het eventueel bij verse huurders gewoon voor de afloop van het contract al wil verhuren aan de volgende, op die manier heeft hij nergens last van en zijn jullie sneller van de kosten/problemen af.

als je zelf al eventuele huurders weet is dat natuurlijk helemaal ideaal .

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 23:40

de problemen zijn de wereld uit, er komen nieuwe mensen in per 1 september al :)
wij happy zij happy en als bonus willen ze voor die 4 maanden ook nog wel de spullen gebruiken zodat ze niet de opslag in hoeven :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:37

Perfect opgelost. Zeker een pak van je hart.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:20

fijn dat het zo makkelijk opgelost kan worden joh, scheelt een berg

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 22:51

ja echt zeker een pak van mijn hart ! nu kan ik direct ook nieuwe spullen aanschaffen want ik heb nu geen bed meer :')