Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Meganyr schreef:Uiteindelijk is het mijn bedoeling om in de winkel geen dieren te verkopen, maar samen te werken met de (locale) stichtingen, asiels en opvangcentra om zo meer dieren een tweede kans te geven. Daarbij wordt de winkel een aanspraakpunt en uiteraard het adres voor de juiste voeding en verzorgingsproducten. Een win-win, zou ik zo zeggen!

miszblueeyes schreef:waar ik altijd kom bij de dierenwinkel zijn ze eerlijk en betrouwbaar, moeten er inderdaad meer van komen
_Tara_ schreef:Op zich een top idee natuurlijk. Ik denk alleen dat mensen die weten hoe 't moet (om 't zo maar even te noemen), wel al adressen hebben om hun spullen te halen. En de mensen die even snel een konijn aan wil schaffen, naar een dierenwinkel gaan die ze al kennen van eerder. Het lijkt me dus lastig om zoiets echt goed van de grond te krijgen. Wat Cayenne ook al zegt idd.
moonsparkle schreef:Ik ben bang dat het wellicht te weinig op gaat leveren door te weinig keus? Sommige mensen kiezen(ookal is het natuurlijk niet eerlijk) voor een accubak omdat het dan wel betaalbaar is een huisdier te houden. Ik keur dit absoluut niet goed en ik ben het eens dat versvoer beter is, maar als de hond van iemand het ook perfect doet op een goedkoper voer wat ze al jaren hebben bied je dit dan niet aan omdat het tegen jouw principes is? Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik ben bang dat er aan de hand van de keuze van veel mensen wellicht dan te weinig aangeboden wordt waardoor je te weinig winst zal draaien. Verder vind ik het echt een super idee hoor! maar je moet ook aan je eigen financiën denken, helemaal in deze tijden.
Meganyr schreef:Voorbeeld 3:
Bij carnivoren als honden en katten streven we ernaar om zoveel mogelijk vers voedsel aan te bieden zonder granen, groenten en uiteraard die verdraaide geur-, kleur en smaakstoffen. Veel voordelen (geen stinkende vacht/bek meer oa) en minder dierenartsbezoeken.
Er zijn al zoveel verschillende barf merken, met achterlijke prijsverschillen. Wat wil jij dan toevoegen qua voorlichting? Er bestaan ook brokken, ja brokken, die voor 80% of meer uit vlees bestaan, vind jij die dan goed of slecht? 
Meganyr schreef:SuperAssie schreef:Ik blijf dit denk ik even volgen, misschien komen er meer ideeën die mij ooit kunnen helpen met de opzet van mijn eigen winkel!
Gelukkig zit je een eind bij mij vandaan. Als jij ook nog tips voor mij hebt hoor ik ze graag!
janderegelaa schreef:Mooi streven, maar je moet altijd eerst gaan rekenen want in mijn snelle berekening is het financieel en commercieel niet haalbaar. De enige manier hoe je zoiets wel rendabel zou kunnen krijgen is door een "gewone" dierenwinkel te worden die de dieren wel zelf verkoopt en niet als extra schakel in een proces.
Dan kun je jezelf namelijk profileren als "de eerlijke dierenwinkel waar de dieren óók een goed leven hebben. De vraag is alleem of mensen daar ook extra geld voor over hebben want je diertje wordt wel duurder. Ik denk het niet.
De volgende vraag die bij mij rijst: ben jij een deskundige en waarom? Wat voor opleiding heb je hiervoor gevolgd?
LhinnOlijf schreef:Bedenk wel dat niet alle carnivoren het goed doen op vers vleesEr zijn al zoveel verschillende barf merken, met achterlijke prijsverschillen. Wat wil jij dan toevoegen qua voorlichting? Er bestaan ook brokken, ja brokken, die voor 80% of meer uit vlees bestaan, vind jij die dan goed of slecht?
Wat is in jouw ogen goed voedsel? Wat ga jij adviseren aan mensen die het niet breed hebben, maar wel het beste willen voor hun huisdier? Die doelgroep bestaat ook
Ik denk dat jij, voor nu, beter kan houden bij een webshop/ website en informatie avonden organiseert bij de plaatselijke dierenarts of asiel. Of cursussen aanbied voor de nieuwsgierige lezer/ winkel medewerkers