Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Die denkt: als je het nu al niet geregeld krijgt zonder alle druk van eigen huishouding, boodschappen doen koken enzo.. Hoe moet dat dan dadelijk met je eigen woning... Dat lijkt een Utopia als je bij je moeder woont maar dat kan echt enorm tegenvallen..chocobroodje schreef:Dus als ik het even mag samen vatten:
Je hebt al meerdere jaren problemen met school? (enthousiast beginnen n gaande weg de motivatie verliezen)
Je slaapt (in de winter) meer dan je wakker bent
Toch denk ik dat je eens goed moet zoeken waar je vermoeidheid vandaan komt. Is het een motivatie/faalangst probleem dan moet je dat heel anders benaderen dan wanneer je echt fysiek geen energie meer hebt. In dat laatste geval zou ik echt opzoek gaan naar de reden (vitamine D tekort? op te lossen met licht-theraphie) en kijken of er wat aan te doen is. Want als je daar al eens vanaf bent dan gaat school al een stuk makkelijker denk ik. Daar krijg je zelfvertrouwen van en dan ga vanzelf de dingen wat makkelijker oppikken.Lisa_H schreef:Ik begin inderdaad ieder schooljaar vol goede moed, en dan rond december zakt de moed in mijn schoenen en zie ik het allemaal niet meer zitten. Dan komt school in actie, mijn ambulant begeleidster voornamelijk en regelen we halve dagen. Met de voorwaarde dat ik de basisvakken thuis maak. Dus NL, EN en WI, ondanks het feit dat ik enorm moe ben in die maanden maak ik wel het werk dat ik moet doen. Ik ga nu het 2e jaar van mijn opleiding in en heb helaas wel een kleine achterstand, maar ik volg een opleiding waar dit over het algemeen gewoon kan. (Mediavormgeving).
Ik heb een bijbaan nu en ik ga naar school, ik werk 2 dagen in de week 8 uur per dag. Dus 16 uur in totaal, maar dit komt samen met mijn opleiding waarvan 2 september de lessen weer gaan beginnen. Dus er is nu al een mogelijkheid dat ik die 2 gewoon niet ga combineren. Maar ik probeer het nog ff, wil het niet meteen opgeven.
En natuurlijk is het begeleid wonen, dus elke week komt er iemand langs om mij te ondersteunen met mijn huishouden en uitgaven patroon. Ik snap mijn moeders bezorgdheid ook wel een beetje, maar ik heb alles op een rijtje. Een lijstje voor uitgaves en voor inkomen en ik kom prima uit als ik op mezelf ga binnen het project waarvoor ik ben aangemeld. En huishouden werk ik nu gewoon aan mee, koken, schoonmaken, de was etc. doe ik allemaal al.