Zouden jullie mee willen kijken ( financieen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Zouden jullie mee willen kijken ( financieen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 16:59

Ik ben een jaar geleden helaas mijn vaste werk kwijtgeraakt en dus ook mijn inkomen .
Op dit moment werk ik waar ik kan maar helaas word ik wel eens aangevuld door mijn uitkering
als ik niet genoeg kan werken , iets waar ik me eigenlijk voor scham maar oke...
Ik heb heel veel luxe uitgaven al geschrapt het enige luxe wat ik mezelf toesta zijn mijn dieren en roken .
Ik begin te merken dat het allemaal toch wel erg krap begint te worden .
Zouden julie met me mee willen kijken wat ik anders zou kunnen doen of hebben jullie eventueel ande tips .

Alles even op een rijtje .

Inkomsten : gemiddeld 675 euro per maand , de ene maand kan ik meer werken dan de ander helaas .

Uitgaven :

Ik huur een appartement /kamer inclusief gas , water , electra , tv en internet 450,00 euro per maand .
Ik heb een tel abbo bij simpel voor 5 euro per maand hier heb ik een plafond opgezet tot 10 euro .
Mijn ziektekosten zijn 125,00 circa per maand en krijg hier 77 euro van terug .
Ik doe boodschappen voor ong 80 tot 100 euro per maand hier zit hondevoer , kattevoer , deo , shag en wasmiddel enzovoort bij .
Daarbij betaal ik mijn studieschuld 45 euro per maand af (nog 1 jaar en hij is betaald haha mar daar heb ik nu helaas niks aan ) .
Kleren koop ik praktisch niet of het is bij de kringloop en dat doe ik als ik wat extra heb verdiend .

Dus uitgaven

450,00
5,00
45,00
100,00
124,00
---------
724,00

Inkomsten

675,00
77.00
----------
715,00

Nu red ik het elke maand net of net niet maar dat valt meestal bij te trekken
Wat ik zelf doe om te besparen :

Ik heb een grote vriezer en ik loop dan ook de meeste winkels af voor de aanbiedingen .
Daarbij heb ik de mazzel in drenthe te wonen en koop vaak groente en aardappelen bij de boer rechtstreeks.
Ik heb een vrij grote kelder waar ik veel in kwijt kan dus koop ook groente in blik groot in .
Op honden en katten voer bespaar ik heel eerlijk niet maar ga ook op zoek naar aanbiedingen en koop groot in .
(Lang leve de kelder)
Ik heb laatst wat extra verdiend en heb mezelf een goede 2 dehands fiets gekocht met grote mand voorop en grote fietstassen dus inkopen word al wat makkelijker .
Ik pak elk werk aan wat ik kan krijgen maar heel vaak is het gewoon niet genoeg .
Ik solliciteer veel , heb zeer veel aantoonbare ervaring in de horeca en heb de nodige cursussen en dipoma's op zak en toch is het verdomd moeilijk iets te vinden in de regio want ja helaas heb ik geen rijbewijs en ben dus afhankelijk van fiets en OV , daarbij ben ik inmiddels 29 en ook dat begint een probleem te worden .
Op dit moment maak ik vakantie huisjes schoon en ruim het luierafval in instellingen voor senioren in mijn woonplaats op maar ook dat is allemaal net niet genoeg .
En heel eerlijk , ik wil ook wel eens lekker op een terrasje zitten of eens die mooie broek kopen .
Ik hoop natuurlijk snel vast werk te vinden maar heb er een hard hoofd in .

Bokkers hebben jullie tips voor mij om toch nog ergens te besparen .

Goof

Re: Zouden jullie mee willen kijken ( financien)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:01

Waar zijn de kosten van je verzekeringen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:01

Stoppen met roken?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:04

Ik denk dat je al erg goed op weg bent, met besparen.
Wat mijn "oplossing" zou kunnen zijn:
Naar een andere richting van werk gaan kijken.

Geen idee wat voor werk je nu doet, maar soms is het verhelderend (en verademend) om eens een andere tak van werk te proberen.

Probeer ook positief te blijven denken :)
Geen hard hoofd houden, want met deze instelling duurt alles (veel) langer.

Zet hem op!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:04

BaileyMix schreef:
Stoppen met roken?

Tsjah, dit inderdaad.

Roken zie je als luxe maar roken is ook stervensduur en slecht voor je.
Als mensen zeggen dat je moet stoppen is het moeilijk en gebeurt het (vaak) niet. Je moet er zelf voor kiezen
Probeer voor je zelf de voor en na delen van roken op een rijtje te zetten en beslis zelf of je wilt stoppen.

Mocht je gaan stoppen scheelt dat al een hoop euro's in de maand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:06

De woonlasten, is dat inclusief huursubsidie. Je zorgverzekering eens goed bekijken, 125 moet naar beneden te brengen zijn. Teruggave bij de gemeente aanvragen voor riool/reinigingsaanslag en waterschapslasten is ook nog een gedeelte van terug te vragen. T-biljet voor de betaalde belasting invullen volgen jaar, bij weinig verdiensten kun je eventueel belasting terug krijgen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:07

Ik heb geen inboedel verzekering of andere verzekering ( wel ziektekosten natuurlijk maar die staat in het lijstje )
Wel een w.a trouwens maar dat is 3,75 per maand ofzo

Stoppen met roken is iets wat ik niet ga doen
Daarbij ben ik geen kettingroker en als ik een pakje shag per 2 week oprook is dat al veel
Ik ga me niet alles ontzeggen omdat ik de pech heb nu niet genoeg te verdienen om in luxe te leven
Ik snap wel waar het vandaan komt !!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:08

En je woonlasten zijn niet omlaag te brengen? Besparen op gas, energie etc. ? Of is dat echt een vast bedrag?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:08

BaileyMix schreef:
Stoppen met roken?

idd dit dus.... stoppen met roken, smerige gewoonte die veel te veel geld kost
zo heerlijk om daar vanaf te zijn :j
als je je liever in de schulden zou steken dan te stoppen is het wel erg, veel roken of niet
misschien jezelf voor de keuze stellen: of de dieren weg of stoppen met roken

enne als je echt wil heb ik wel wat voor je om te verdienen, pb mij maar

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:10

Produktiewerk via een uitzendburo? Dit kan zowel partime als volledig.

Zappa

Re: Zouden jullie mee willen kijken ( financieen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 17:30

Ik heb geen inboedel verzekering of andere verzekering ( wel ziektekosten natuurlijk maar die staat in het lijstje )
Wel een w.a trouwens maar dat is 3,75 per maand ofzo

Stoppen met roken is iets wat ik niet ga doen
Daarbij ben ik geen kettingroker en als ik een pakje shag per 2 week oprook is dat al veel
Ik ga me niet alles ontzeggen omdat ik de pech heb nu niet genoeg te verdienen om in luxe te leven .
Daarbij heb ik 15 jaar gewerkt en belasting af gedragen , ik leef nu van mijn ww uitkering en maak geen schulden
Ik snap wel waar het vandaan komt !!

Kwijtschelding via hef is aangevraagd en idd kwijtgescholden vandaar dat deze in mijn lijstje niet voorkomt
Huursubsidie geen recht op omdat ik de voordeur deel met 4 andere bewoners.

Ik neem al het werk aan wat ik kan krijgen en ben niet erg kieskeurig ( ik ruim nu luiers van demente ouderen op bv)
Ook solliciteer ik op zowat elke vacature die ik kan vinden maar een fulltime baan vinden blijkt zo moeilijk
Daarbij ben ik bij verschillende uitzendbureau's ingeschreven en doe ik idd wel eens productiewerk aan de lijn maar helaas nooit langer dan een paar week.

Ik steek mezelf niet in de schulden ( ben er net een paar jaar uit goddank) maar merk dat ik ook gewoon wel eens wat leuks wil doen vandaar dit topic

hoe verkl'ot ik een post zo dus haha wou aanvullen maar gaat niet helemaal goed

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:30

Pfoe, moeilijk! Je zit al vrij krap, idd roken zou ik toch schrappen. Het is nou eenmaal niet goed voor je gezondheid en ook niet voor je portemonnee. Is een krantenwijkje of een baan in de late avonduren niet iets voor je?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:34

Heb je geen recht op huurtoeslag?
Edit: lees net dat je daar geen recht op hebt...

Is het een mogelijkheid een goedkoop huisje te vinden waarbij je weel huurtoeslag krijgt?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:35

Met jou inkomen van € 675,- zit je flink onder de bijstandsnorm (888,- p/m voor 1 pers). Misschien daar eens even naar informeren, totdat er een baan gevonden is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:37

Trouwens, het is niet zomaar zo dat je geen recht hebt op huursubsidie met gedeelde voordeur:

Huurt u een (deel van een) etage in een woning en deelt u de voordeur, het trappenhuis of de lift met andere bewoners? Dan zien wij uw woning ook als zelfstandige woonruimte. Uw woning moet dan wel voldoen aan de 3 voorwaarden hierboven. De kamers van uw etage moeten van buitenaf kunnen worden afgesloten.

Dit zijn dan die drie voorwaarden:

een eigen woon(slaap)kamer
een eigen keuken met aanrecht, aan- en afvoer voor water en een aansluitpunt voor een kooktoestel
een eigen toilet met waterspoeling

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:17

Hoi Santie daar is naar gekeken maar dank voor je tip
Ik krijg nu ww en dat is 75 procent van het minimum wat ik verdiend heb;
Omdat ik zogenaamd mijn woonlasten te delen heb is er via de bijstand of uwv geen toeslag aan te vragen
Dit heb ik al 2 keer gedaan en helaas afgewezen ook moet ik opletten niet 3 maanden achter elkaar te veel te werken want anders valt het rechtop ww weg en mag ik alles opnieuw aanvragen

Verootje ook dat is aangevraagd maar deel toilet , douche en voordeur met medebewoners
Dank je wel voor je tip !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:18

Wanneer je bijstand zou krijgen en toch bijverdiend, dan zullen ze je inkomen + wat extra's gelijk trekken naar het minimumloon, dus erg erop vooruit ga je dan helaas ook niet.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:22

Dat is de constructie die nu ook geld cayenne
Heel logisch lever ik nu in wat ik verdien zeg maar
Alles wat ik onder minimum van ww verdien word ik aangevuld alles boven krijg ik niks echter hou ik het recht op ww wel
voor drie maanden dus ook als ik er 1 maand boven verdien

Ik meen dat het bij de bijstand ook zo geld
Laatst bijgewerkt door Zappa op 26-08-13 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:23

Helemaal niets?? Ik heb ook in de bijstand en WAO gezeten maar mocht wel een aantal % van mijn eigen loon extra bijverdienen. Geloof dat het minimum op iets van 869 euro lag en in totaal mocht ik een paar honderd euro extra verdienen als aanmoediging om toch vooral extra te werken.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:25

Blijf jij maar lekker roken want 1 pakje per 2 weken zet geen zoden aan de dijk!(en geeft je wel het idee dat je wat voor jezelf hebt)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:27

Dat bedoel ik een beetje met niet stoppen met roken Zigranta
Ik heb altijd hard gewerkt en ik wil ook het idee houden dat ik in ieder geval iets voor mezelf heb
Ik snap ook dat mensen het zeggen hoor !!

Verootje zie nu je aanpassing

Heel eerlijk weet ik niet of ik het veel goedkoper kan krijgen
Ben hier na het verliezen van mijn baan ( en na mijn scheiding maar deze kwamen tegelijk helaas ) komen wonen
Omdat dit gewoon goedkoop was , ik ben dus al verhuisd vanwege de kosten
Weet niet waar je goedkoper kan wonen inclusief gas water lich tv en internet
De andere woningen waar ik gewoond heb waren in totaal toch duurder maar het is wel iets waar ik voor open sta
Laatst bijgewerkt door Zappa op 26-08-13 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:31

Weet niet of dit wat voor je is?
Als het uitzendwerk niet toereikend is?
[NM] Intieme mailoperator 18+

edit: Geen idee hoe je hier tegenover staat maar wat ik lees is het redelijk makkelijk te doen en brengt het toch weer wat geld in het laatje!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:38

haha zigranta ik heb dat topic een tijd terug al gelezen en heb me idd opgegeven/ingeschreven na een pb wisseling met een bokker die dit werk deed/doet maar helaas nog niks gehoord
Laatst bijgewerkt door Zappa op 26-08-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:39

Andere bedrijven? proberen dan?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:39

kan je geen aanvulling vragen bij het uwv
vind je inkomen wel heel erg