Het begint mij op te vallen dat studenten van Barneveld meer kans hebben op een stageplek dan studenten van het Wellant college.
Begin deze zomer had ik een stage plek geregeld bij een dierenartspraktijk waar ik een blokstage zou lopen van 10 weken. In die 10 weken was het de bedoeling dat ik mijn proeve voor het derde leerjaar van paraveterinair dierenartsassistent ging voorbereiden in de praktijk en natuurlijk gewoon mee zou draaien. Prima, allemaal goed en wel, ik kon langskomen om mijn praktijkovereenkomst te laten tekenen.
Tot ik vorige week belde om een afspraak te maken, de dierenarts was namelijk een tijdje op vakantie waardoor ik niet eerder langs kon komen. De dierenarts moest immers de overeenkomst ondertekenen.
De assistente begon met een heel verhaal dat ze toch geen plek hadden omdat ze al twee Barneveld studenten aan hadden genomen. Goed en aardig, maar mij was toch ook een plaatje gegeven in de praktijk voor een full time stage? Volgens haar moest ik het maar ergens anders proberen omdat ze zelf graag Barneveld studenten hadden lopen in verband met een betere educatie. Jammer dat ze er zo over denken, iedereen moet toch de kans krijgen om het vak te leren? Dat de ene school minder is dan de andere kan ik als student aan het Wellant niet veel aan doen.
Voor mij is het niet mogelijk om naar Barneveld te gaan, het Wellant is gevestigd in de plaats waar ik woon en met een dubbele opleiding kan je niet overal aan komen waaien. Maar is het nou écht zo dat het Barneveld zoveel beter is dat het Wellant college?
Iemand nog een idee voor een stageplek in een dierenartspraktijk in de buurt van Gouda? Ik ben bereid om te reizen! Heb Zoetermeer, Boskoop, Waddinxveen, Reeuwijk, Gouda, Rotterdam, Utrecht, Huizen, Berken en Rodenrijs al gehad..