Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Uiteindelijk heb ik meneer recht op de man afgevraagd of er wat was en of hij van mij af wilde. Na een weekend heel veel praten, veel getwijfel van hem, weinig slaap van mij heb ik de maandag erop aangegeven dat ik direct duidelijkheid wilde omdat ik er aan onderdoor ging. Inmiddels zijn we 3 maanden uit elkaar. Mis ik hem? Absoluut. Komen we ooit weer bij elkaar? Geen idee, ergens hoop ik nog steeds van wel, maar zéker niet op de manier hoe het de laatste maanden was. Ben ik blij dat ik hem die vraag gesteld heb? Ja. Eigenlijk wel. Als je zelf zoveel energie steekt in een relatie en je krijgt er weinig uit, wat doe je er dan nog? Het is alles of niets.... En om jezelf nou als voetveeg te laten gebruiken: Nooit. 
dide schreef:Allang gedumpt? Dit is 'pas' 3 maanden gaande.. ik vind niet dat je een relatie van 5 jaar binnen 3 maanden het raam uit gooit als je relatie eigenlijk altijd wel goed heeft gezeten..
Ik zou echt die poging nogen wagen ts.. een moment opeisen dat hij 100% voor jou is. Tv/computer/mobiel uit. En dan zeggen wat je hier hebt neer gezet, nog een keer zeer duidelijk zijn. Een keer zonder rekening te houden met zijn gevoelens!
Als hij dat nog geen eens op kan brengen zou ik toch ook een nachtje ergens anders gaan slapen.. zo niet langer.
fossil86 schreef:Nu we dit huis hebben kan ik niet zomaar zeggen ik stop met onze relatie omdat het even mis zit. De boel verkopen na een jaar is niet zo evident. Daar verlies je (rationeel gezien) een hoop geld aan. Zeker omdat ik denk (hoop?) dat alles gewoon goed gaat komen...?
) fossil86 schreef:dide schreef:Allang gedumpt? Dit is 'pas' 3 maanden gaande.. ik vind niet dat je een relatie van 5 jaar binnen 3 maanden het raam uit gooit als je relatie eigenlijk altijd wel goed heeft gezeten..
Ik zou echt die poging nogen wagen ts.. een moment opeisen dat hij 100% voor jou is. Tv/computer/mobiel uit. En dan zeggen wat je hier hebt neer gezet, nog een keer zeer duidelijk zijn. Een keer zonder rekening te houden met zijn gevoelens!
Als hij dat nog geen eens op kan brengen zou ik toch ook een nachtje ergens anders gaan slapen.. zo niet langer.
Dat bedoel ik ook. we hebben al die jaren zoooooveel dingen samen doorgestaan waar we met heel veel liefde en steun aan elkaar zijn uitgeraakt. Dat wil ik niet zomaar aan de kant schuiven.. Als ik hem opeis, en ik voel dat hij met zijn gedachten niet 100% erbij is, wat doe ik dan? Of ik verlang een knuffel en ik krijg zo'n onoprecht schoudergeklop, moet ik daar dan momenteel tevreden mee zijn?
Of ben ik gewoon veeleisend?
fossil86 schreef:Ik heb het hem vlakaf gevraagd of hij wil stoppen, maar hij zegt dan absoluut van niet.. Daarom dat ik geen hoogte krijg. Nu ja, met zijn ouderlijk huis verkopen heeft hij me ook twee jaar aan het lijntje gehouden, dat we huizen gingen bezichtigen dat hij altijd iets had aan te merken. Na twee jaar, als puntje bij paaltje kwam zei hij dat hij zijn husi niet KON verkopen, gevoelsmatig. Toen heb ik mijn boel gepakt en bij mijn ouders terug ingetrokken.
Zijn ogen zijn open gegaan en hij heeft meteen verkocht en ons huidig huis gekocht. Hij kon zich geen leven zonder mij inbeelden.
Nu we dit huis hebben kan ik niet zomaar zeggen ik stop met onze relatie omdat het even mis zit. De boel verkopen na een jaar is niet zo evident. Daar verlies je (rationeel gezien) een hoop geld aan. Zeker omdat ik denk (hoop?) dat alles gewoon goed gaat komen...?
En weer gaan aankloppen bij mijn ouders weiger ik. Dat is gewoon zo genant. Ik heb ook geen zussen of broers waar ik bij terecht kan, dus ja, qua opties om hem even te laten nadenken zijn er niet bijzonder veel...
En waarom moet ik hem steeds wakker schudden, kan hij nu niet gewoon zelf beseffes dat alles niet zo vanzelfsprekend mag zijn?
Ik hoop dat zijn haantjes gedrag tijdens komt door zijn nieuwe functie.. Hij is nooit zo geweest, dat maakt het voor mij enorm moeilijk.