goedkoop een feest organiseren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

goedkoop een feest organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:43

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik worden dit jaar beide 25 en zijn dit jaar 5 jaar samen. Ik dacht dus reden voor een feest. Normaal ben ik altijd van het klein vieren of lekker uit eten met wat mensen, maar eigenlijk heb ik een hele grote familie waarvan ik sommige bijna nooit zie (geen plek in ons huurhuis en we wonen op een uur rijden). Ik heb eventueel wel een ruimte echter zal dat wel voor sommige meer dan een uur rijden zijn, maar dat moeten ze er dan maar een keer voor over hebben :-P
Nu zit ik alleen met
-hoe kom je aan de aankleding zoals tafels en stoelen en ik heb geen vrachtwagen oid om het te vervoeren
-hoe schat je in hoeveel drinken je moet in slaan?
-hoe verzoek je mensen vriendelijk naar huis te gaan als je het tot een bepaalde tijd wilt laten duren?
-weten jullie makkelijk eten voor veel personen?(ik dacht bijv. soep met stokbrood, maar dan heb je geen oven dus moet je op de dag zelf vers stokbrood halen oid)

Ik wil het wel een soort lopend buffet maken zodat je zelf niet constant bezig bent.

K_im

Re: goedkoop een feest organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:46

Is het een idee om mensen te vragen zelf iets te eten/drinken mee te nemen? Dit wordt tegenwoordig steeds vaker gedaan, en ik zou het zelf als gast geen probleem vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:48

K_im schreef:
Is het een idee om mensen te vragen zelf iets te eten/drinken mee te nemen? Dit wordt tegenwoordig steeds vaker gedaan, en ik zou het zelf als gast geen probleem vinden.

Ben bang dat mijn familie daar niks in gaat zien en dan zou je ook moeten zorgen dat iedereen iets anders meeneemt.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:50

er zijn verhuur bedrijven die stoelen en tafels bij je bezorgen en ook cateringbedrijven voor salades en div hapjes.
Wil je de kosten qua eten in de hand houden kan je makkelijk zelf ook div salades maken en kippenpootjes of gehakballetjes of gewoon allerlei mini hapjes die je een dag of wat van te voren kan klaarmaken en op de dag zelf zet je het zo op tafel.

En wil je de kosten helemaal beperken en niet teveel nadenken laat je de mensen zelf allemaal een hapje en drankje meenemen en zet je dat op tafel en dan heb je zo vaak een hele lekkere variatie in je hapjes omdat ieder wel zo zijn specialiteit heeft en die dan meeneemt.

Veel plezier in iedergeval met organiseren

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:53

Van planken met iets eronder kan je eenvoudig tafels maken (schoren heten die dingen volgens mij) als je een bouwvakker op de buurt heb wonen kan die je vast meer vertellen.
Voor stoelen zou je klapstoelen kunnen gebruiken of stoelen lenen van de buren???

Salade kan je eenvoudig zelf maken (aardappels,blik cornbeef,doperwten,wortels,mayo en je hebt salade)
Heb je geen klein oventje op stroom? Dan kan je toch nog broodje's maken.

Heb je een bbq? Gooi wat hamburgers op de bbq en wat bolletje's met ui,mayo,ketchup en je hebt al iets wat goed vult.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:57

Je kunt eens bij een scouting oid informeren of je daar goedkoop een ruimte (legertent of clubhuis) kunt huren, met evt. ook tafels, stoelen enzovoorts.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:58

Dav schreef:
Van planken met iets eronder kan je eenvoudig tafels maken (schoren heten die dingen volgens mij) als je een bouwvakker op de buurt heb wonen kan die je vast meer vertellen.
Voor stoelen zou je klapstoelen kunnen gebruiken of stoelen lenen van de buren???

Salade kan je eenvoudig zelf maken (aardappels,blik cornbeef,doperwten,wortels,mayo en je hebt salade)
Heb je geen klein oventje op stroom? Dan kan je toch nog broodje's maken.

Heb je een bbq? Gooi wat hamburgers op de bbq en wat bolletje's met ui,mayo,ketchup en je hebt al iets wat goed vult.

Het is in de winter. Veder staan er wel al wat handige tips :-) bedankt en oja een ruimte hebben we dus al.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:59

Je kan een uitnodiging maken met 'Wij vieren feest van 7 tot 11' bijvoorbeeld. Dan snappen mensen wel dat het maar tot 11 uur duurt.
De stoelen en tafels kun je vaak wel ergens huren of misschien hebben mensen in je familie of vrienden klapstoeltjes of statafels?
Ik zou qua eten ook makkelijke hapjes maken. Bijvoorbeeld wraps, gehaktballetjes, kippenkluifjes en stokbrood met verschillende salades. Is het geen optie om anders thuis de stokbrood al af te bakken? Of je vraagt een vriendin te helpen en of zij dan vers stokbrood wilt halen, als jij daar geen tijd voor heb.
Ik denk dat je ook moet bedenken wat voor soort feestje je wilt. Wil je er leuke muziek bij of alleen maar mensen die gaan zitten?
Ik zou ook een aantal statafels huren, dan kunnen mensen wat meer heen en weer lopen ipv constant op 1 stoel te blijven zitten.

Alvast veel plezier met het organiseren en met het feest zelf! :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 11:20

Gewoon achtergrondmuziekje en inderdaad dat mensen afwisselend kunnen zitten en staan.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:24

Als wij een feestje geven spreken we met onze supermarkt af, dat wat niet aangebroken is aan drank weer terug kan.
Zo koop je nooit teveel in.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:27

er zijn genoeg bedrijven waar je tafels en stoelen kunt huren, die komen ze waarschijnlijk ook wel brengen.

En wat betreft het drinken, gewoon bij de supermarkt(bij een ah heb je grote kans dat het kan, want wij doen het ook wel eens)vragen of je wat niet opgaat na het feest mag terug brengen.

edit: te laat, maargoed :P

Je kan er toch ook wel op rekenen dat je wat envelopjes krijgt, en meestal kun je daar het feest makkelijk mee financieren.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:37

Wij doen vaak ook van te voren gerechtjes maken die je koud kunt serveren :) Een koude pastasalade met gerookte kip, koude rijst/basilicum/pesto salade etc. :) Wat stokbrood erbij, dat moet je natuurlijk even snijden of je koopt een zak met voorgesneden stokbroodjes. Zoiets is ook altijd leuk...

Of je vraagt wat kennissen/vrienden of ze misschien wat hapjes warm willen maken tijdens het feest :)? Kan gewoon in een combimagnetron.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:40

Misschien kan je bij de plaatselijke drankenwinkel afspreken dat de overschot ( dus het geen wat niet geopend is van flessen ) terug kan brengen en je geld terug kan krijgen.
Of heeft de ruimte zelf drinken ter beschikking? Misschien ka je met de eigenaren afspreken dat zij een inventaris maken van hetgeen zij hebben staan. Na de avond maken de eigenaren nog eens de inventaris op en berekenen de prijs die is opgedronken.

Maar ik weet niet wat jij ter beschikking hebt.

Van eten is een lopend buffet een goed idee, heb jij de avond nog voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:23

Ik heb mijn verjaardag ooit in de winter buiten gevierd. Grote partytent, paar terras verwarmers erin. En iedereen deed na een poosje zijn jas uit. Bbq erbij en heb een leuke verjaardag gehad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:27

love_western schreef:
Ik heb mijn verjaardag ooit in de winter buiten gevierd. Grote partytent, paar terras verwarmers erin. En iedereen deed na een poosje zijn jas uit. Bbq erbij en heb een leuke verjaardag gehad.

We hebben al een locatie ;-)

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:47

Ikzelf ben bezig een soort reunie aan t organiseren, nu betaald iedereen hier aan mee, maar het moet ook zo goedkoop mogelijk.
Als locatie een scoutinggebouw hier in de regio kunnen huren voor echt n laag prijsje. Hier zit gas/water/licht bij, incl. Gebruik keuken en meubilair.
We kunnen er zelfs overnachten als we willen.

Bij de plaatselijke supermarkt idd afspraken gemaakt over alles wat niet aangebroken is, retour kan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:10

Ik draai met een groepje om de twee maanden overdag een feestje voor tussen de 50-100 man. De meeste hebben vaak geen zin te vertrekken als het feest om is. Wat voor ons dan werkt is vanaf ongeveer half uur a 20 minuten voor het einde sluiten we de bar. De sfeer verlichting gaat gewoon naar normale verlichten rond ongeveer kwartier 10 minuten van te voren. Tevens gaat dan de muziek uit. Met een beetje mazzel, hebben we de mensen er dan tot 10 minuten na sluit eruit gewerkt.

Ik zou voor drank en dergelijken kijken of je niet ergens een tiener (dochter, nichtje, vriendin van...) kan inhuren die voor je schenkt en die dan ook stopt met schenken op een bepaald tijd stip.

Zet in de uitnodiging duidelijk dat het feest maar tot een bepaald tijdstip duurt, dan houden mensen er al wel rekening mee.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:21

moonsparkle schreef:
K_im schreef:

Ben bang dat mijn familie daar niks in gaat zien en dan zou je ook moeten zorgen dat iedereen iets anders meeneemt.

wij hadden met familie dag, (aangezien mijn familie ook niet superklein is) wel gevraagd of ze zelf drinken wilde meenemen. Dat verliep prima!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:26

Ik vind het ook raar hoor, voor een verjaardag eigen drinken mee te laten nemen. Op een verjaardag waar alleen studenten oid komen of zeg maar 25-, vind ik dat nog wel kunnen, maar voor een verjaardag waarbij je de familie van ver laat komen kan dat echt niet vind ik hoor.

Vind een familiedag dan ook weer anders dan een verjaardag.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:28

gewoon op de uitnodig zetten het feest is van 14:00 tot 20:00
en voor lekkers langleven de aldi chipies, salades ,soesjes , mini toppoesjes noem maar op
bij de alberhein heb je trouwens kant en klaren toastjes (soort stokbrood) en salades er bij en klaar is kees

igg succes en alvast gefeliciteerd

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:29

Voor een dergelijk feest zou ik het ook maar gek vinden dat ik mijn eigen eten mee moet brengen. Voor een studentenfeets, ok, maar voor familie? Er zijn zat budgetvriendelijke, op voorhand klaar te maken hapjes. In België kan je de tafels en stoelen vaak "lenen" van de drankenhandelaar, misschien kan dat bij jullie ook? Dan kan de rest van de drank vaak ook terug, en zij schatten in hoeveel je nodig hebt.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:30

Je zou voor het eten ook soep kunnen maken met wat stokbroodjes, wraps (gewoon wat kruidenboter, zalm/kipfilet/ham etc en sla er tussen doen).
Of een grote pasta salade maken. (veel pasta koken, rucola sla erdoor, tomaatjes erdoor (zongedroogde is erg lekker), paprika erdoor, mozarella erdoor en kip/zalm/tonijn etc wat je zelf lekker vind).

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:32

Of een half kerstommaatje, beetje pesto erop, stukje gedroogde zalm ertussen en dan een half bolletje van die party-mozzarella. Hoe veel volk verwacht je?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 21:12

JoAnn schreef:
Of een half kerstommaatje, beetje pesto erop, stukje gedroogde zalm ertussen en dan een half bolletje van die party-mozzarella. Hoe veel volk verwacht je?

ik gok iets van 50...

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:30

Dan heb je zowat 2 of 3 zakjes mozarella en ene bakje of 3 tomaatjes nodig. Valt best mee toch?

Maareuhm.... Wat zei ik? Gedroogde zalm? Gerookte of gezouten ham dus...