ripped jeans

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sofriet

ripped jeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 23:27

Hoi hoi.

Ik heb 3 weken geleden een ripped of destroyed skinny jeans gekocht van supertrash. Nu was die broek zelfs in de uitverkoop nog vrij prijzig, maar hij zat als gegoten en vaak heb ik dat niet bij een spijkerbroek.
Nu zitten er dus al een soort van gaten in die broek gemaakt, maar zitten er nog draadjes voor.
Nu had ik van de week een feestje en vriendlief vond dat ik al wel genoeg tijd had besteed aan mijn uiterlijk, dus haastig mijn kleding aangetrokken.
Daarbij gebeurde dat ik met mijn teen in een van de gaten bleef haken, waardoor de draadjes zeg maar weg zijn, het is nu bijna een gat.
Maar een skinny jeans zit best strak en daardoor gaat de broek bij het gat een beetje open staan.
Nu wil ik niet dat ie gaat uitscheuren, dus wil ik het maken.
Heeft iemand tips hoe ik het weer een beetje op kan lappen?
Ik zal proberen er morgen een foto bij te voegen, zodat het draadjes-verhaal iets duidelijker wordt :-)

Bedankt vast!

Groetjes Sophie

Rosannee_

Re: ripped jeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:40

Zelf draadjes er over maken :)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:01

Of strijk vlieseliene (weet niet hoe je het schrijft) aan de binnenkant strijken
Doe ik ook altijd achter een winkelhaak
Ook bij de dekens van de pony
Is normaal bedoeld om achter knoppen en naden te verstevigen

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:05

Wanneer ik zulke broeken koop, strijk ik er altijd zo'n zwart lapje onder. Dan blijven die 'sliertjes' netjes daarop plakken en wordt het nooit een echt gat.
Ik heb ze van Pronty, opstrijkbaar snelfix reparatiedoek. :) Vaak wel bij de drogist te koop

Edit: en als het al echt een gat is, kan je ook nog voor een leuk lapje kiezen om die er onder te doen :P

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:08

Ik werk in een jeansstore, wij stikken ze altijd door.. hou je wel het destroyed effect maar hij gaat niet stuk.. :)

vlies erachter kan maar wij hebben de ervaring dat dit door dragen en wassen los gaat laten.. dus geen lange termijn oplossing..

wij laten het altijd doen bij onze vaste coupeur... heb helaas geen voorbeeldfoto maar is echt een mooie oplossing

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 14:00

Oke dankjewel voor jullie tips!

Ik denk dat ik hem ook maar wegbreng, ik vond de broek toch iets te prijzig om er zelf aan te gaan prutsen. Anders verpest ik hem straks nog.