gedumpt door beste (?) vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

gedumpt door beste (?) vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 14:55

Dag bokkers!

Dit is geen pennytopic of topic over iemand die 5 minuten geen aandacht krijgt. Ik ben hier zeer serieus over en verwacht dan ook serieuze reacties :)

Het begon allemaal een dikke 5 jaar geleden, ik ging naar een nieuwe school en zij ook (ik noem haar meisje 1, zodat er geen gedachtes kunnen zijn over wié het is). We konden het al vanaf dag 1 met elkaar vinden en delen dezelfde passie: paardrijden. Al snel spraken we af om mee te gaan naar elkaars pony's.

2 jaar lang hadden we een zeer mooie tijd. Tot er plots een ander meisje (meisje 2) zich meer begon te voegen in onze vriendschap, ja geen probleem wij hadden nooit echt het idee dat zij onze vriendin was, maar eerder een soort indringer, dusja, gingen wij meisje 2 soms eens een stek ofzo geven :') allemaal een leuke tijd.

In het 3e jaar dat we elkaar kenden ging ik meer om met meisje 2, en liet ik haar een beetje staan, maar ik heb haar nooit laten vallen, nooit. Al snel hadden we ons dipje overleeft en naar mijn gevoel waren we er sterker uit gekomen. Tot het 4e jaar, toen werd ik volledig aan de kant geschoven door meisje 1 omdat ze met meisje 2 omging, dus ging ik bij andere vrienden zitten omdat ik zelfs nog geen blik kreeg van beide... -O- In dat jaar kregen we alle drie een vriend en tegen de helft van het 4e jaar kwam meisje 2 op het verkeerde pad en is ze weggegaan van school, ... meisje 1 kwam dan weer terug naar mij, en sprak ze verdacht veel af met mijn vriend. Nu ja, niet veel naar 'omgekeken' ik vertrouwde beide.

Nu is die vriend, mijn ex-vriend geworden en nog steeds spreekt ze er steeds mee af. Ik ben een stuk afval voor mijn ex en behandeld mij ook echt zo. Ik en mijn 'beste' vriendin zijn volledig uit elkaar gegroeid, en dat vind ik zó jammer.. Ik heb zeer veel moeite gedaan om toch iets of wat te kunnen afspreken, tijd insteken, ....

Ik hoop dat er hier iemand een gouden tip heeft?

Alvast bedankt om het verhaal te lezen, als er iets niet duidelijk zou zijn? Mijn pb-box staat open :j

Science90

Re: gedumpt door beste (?) vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:56

Loslaten, want dit herstelt niet meer. Zij heeft duidelijk een andere weg gekozen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:57

Laten vallen, die mensen zijn je tijd niet waard.
Zorg dat je sterker in je schoenen komt te staan, heb je haar nodig, heeft zij jou nodig...?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:59

idd loslaten, dit s duidelijk niet een vriendin die voor de rest van je leven een vriendschap geeft...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:01

Ook ik zeg loslaten. Je hier aan vasthouden maakt je alleen maar ongelukkig. :(:)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:09

Het feit dat je dit topic opent zegt eigenlijk wel al genoeg inderdaad. Erg jammer maar zou het loslaten. Wie weet kom je elkaar ooit weer tegen en gaat het dan wel goed, en zo niet jammer maar helaas.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 15:11

We hebben deze vakantie een moment gehad dat het echt goed ging. We lachten weer veel en maakten plezier.

Ook zat ze tijdens school (en eigenlijk altijd) wat achterbaks te doen, in de zin van roddelen over mijn ex tegen mij (dat ze niet van hem moest weten enzo) terwijl als ze dan bij hem liep op school je niet zou zeggen dat zij niet van hem moest weten. :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:12

Moet een vriendschap vol goede momenten zijn met af en toe een slecht moment of moet een vriendschap vol slechte momenten zijn met af en toe een goed moment...

Even iets aangepast omdat het er nogal krom stond
Laatst bijgewerkt door Anoli op 24-08-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:13

LOLLYYwood schreef:
Dag bokkers!

Dit is geen pennytopic of topic over iemand die 5 minuten geen aandacht krijgt. Ik ben hier zeer serieus over en verwacht dan ook serieuze reacties :)

Het begon allemaal een dikke 5 jaar geleden, ik ging naar een nieuwe school en zij ook (ik noem haar meisje 1, zodat er geen gedachtes kunnen zijn over wié het is). We konden het al vanaf dag 1 met elkaar vinden en delen dezelfde passie: paardrijden. Al snel spraken we af om mee te gaan naar elkaars pony's.

2 jaar lang hadden we een zeer mooie tijd. Tot er plots een ander meisje (meisje 2) zich meer begon te voegen in onze vriendschap, ja geen probleem wij hadden nooit echt het idee dat zij onze vriendin was, maar eerder een soort indringer, dusja, gingen wij meisje 2 soms eens een stek ofzo geven :') allemaal een leuke tijd.

In het 3e jaar dat we elkaar kenden ging ik meer om met meisje 2, en liet ik haar een beetje staan, maar ik heb haar nooit laten vallen, nooit. Al snel hadden we ons dipje overleeft en naar mijn gevoel waren we er sterker uit gekomen. Tot het 4e jaar, toen werd ik volledig aan de kant geschoven door meisje 1 omdat ze met meisje 2 omging, dus ging ik bij andere vrienden zitten omdat ik zelfs nog geen blik kreeg van beide... -O- In dat jaar kregen we alle drie een vriend en tegen de helft van het 4e jaar kwam meisje 2 op het verkeerde pad en is ze weggegaan van school, ... meisje 1 kwam dan weer terug naar mij, en sprak ze verdacht veel af met mijn vriend. Nu ja, niet veel naar 'omgekeken' ik vertrouwde beide.

Nu is die vriend, mijn ex-vriend geworden en nog steeds spreekt ze er steeds mee af. Ik ben een stuk afval voor mijn ex en behandeld mij ook echt zo. Ik en mijn 'beste' vriendin zijn volledig uit elkaar gegroeid, en dat vind ik zó jammer.. Ik heb zeer veel moeite gedaan om toch iets of wat te kunnen afspreken, tijd insteken, ....

Ik hoop dat er hier iemand een gouden tip heeft?

Alvast bedankt om het verhaal te lezen, als er iets niet duidelijk zou zijn? Mijn pb-box staat open :j

Wow, wat een leuke vriendin zeg. Ik zou niks meer met haar te maken willen hebben en zou ook geen moeite meer in steken.

Zeker niet als ze je liet vallen en nog met je vriend durft af te spreken toen je nog die vriend had.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 15:16

Anoli schreef:
Moet een vriendschap vol goede momenten zijn met af en toe een slecht moment of moet een vriendschap vol slechte momenten zijn met af en toe een goed moment...

Even iets aangepast omdat het er nogal krom stond

Ik vind het eerste... Dat het altijd supergoed gaat, is natuurlijk niet leefbaar. Er moet wel eens een slecht momentje zijn, waar je dan sterker uitkomt :j maar momenteel is het het 2e...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:17

Sommige mensen maken na verloop van tijd geen deel mee van je leven.
Je moet dan niet willens en wetens proberen vast te houden aan die mensen.
Blijkbaar is de tijd gekomen om haar los te laten.

Ik begrijp je verhaal niet helemaal maar ze komt mij nu echt als heel achterbaks naar jou over.
Daar is het geen vriendin voor.
Lekker laten gaan. En tijd voor nieuwe vriendinnen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:08

Ik hoor veel mensen zeggen 'loslaten' Dit klinkt makkelijker dan gedaan, geloof me.
Mensen waarmee je een mooie tijd hebt gehad, laat je niet zomaar los. Is herkenbaar hier.
Kun je niet een keer afspreken om goed te praten? Ik zou wel van te voren bedenken wat je
wilt zeggen, dat komt serieuzer over. Als ze hierna nog steeds zo koppig doet en je er zelf
ook het nut er niet van ziet, kijk eens of er andere vrienden zijn waarmee je ook zo'n leuke tijd
kan hebben. Dat je er langzamerhand er een beetje overheen komt, je hoeft heus niet ineens
het contact totaal te verbreken en boem pats haar uit je leven zetten. Dat heb ik op advies van
andere wél gedaan bij mijn vriendengroep. Het is inmiddels 2/3 maanden geleden, en ik ben
er nog steeds iedere dag wel kapot van. Hun zijn ook niet altijd de beste geweest en ik ben ook
met hun uit elkaar gegaan in een ruzie, maar (bij mij) boeide het slechte van onze vriendschap
me even niet meer. Dan wou ik gewoon de mooie tijd weer terug. Maar rustig aanpakken is het beste. :) Mijn pb box staat open.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:16

@ Lieshorses ; bedankt voor je reactie. Loslaten is inderdaad écht niet makkelijk en momenteel loop ik ook vaak te denken: "ik laat haar gewoon vallen" maar dan heb ik al snel het gedacht: "nee, ze betekent teveel voor mij" Ik heb ook letterlijk lief en leed met haar gedeeld. We kennen elkaar door én door en zo'n vriendschap wil ik niet opgeven, maarja, het moet van 2 kanten komen...

Veel 'andere' goede vrienden heb ik niet, wel nog een aantal van op school maar daar zie ik mij niet dag in dag uit mee rondlopen.

Mijn beste vriend heeft mij ook al laten vallen voor iemand anders en nu komt hij ook 'terug', maar hij heeft mij gewoon té veel gekwetst waardoor ik mijn been stijf houd en zelf geen contact meer wil met hem.
Waarschijnlijk dat ik haar daarom niet zomaar kan laten vallen.. Het is te kort op elkaar. Nog steeds ben ik er kapot van dat ik zijn sms'en negeer, en niet opneem als hij mij belt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:22

Jij laat haar niet vallen, integendeel, ik krijg het idee dat je je een beetje aan haar vastklampt en zij buit het uit. Er niet meer mee omgaan is wat anders dan laten vallen. Als je voor jezelf kiest laat je niemand in de steek als ik je verhaal zo lees. Neem eens wat afstand en kijk wat er gebeurt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:24

Ik snap je punt, ik heb namelijk ook niet zulke goede vrienden waarmee ik echt
hetzelfde gevoel had als bij mijn oude vriendengroep, ik heb misschien 3 vriendinnen
die me een beetje zo'n gevoel geven, maar de jongens missen. :+
Ik ben ook erg kwaad op ze, maar soms moet je juist je kwaadheid loslaten, niet de persoon
en gewoon een keertje je telefoon opnemen als hij belt en je woede laten bezinken.

Zou je graag met ze willen praten en dit uitleggen? Dan is bellen en iets afspreken misschien
wel het breekpunt waar de vriendschap een beetje opbloeit :)

Edit; Je kan wat hier boven mij staat natuurlijk ook even afstand nemen en kijken wat eruit
komt, maar ik denk dan dat je de kansen om het op te pakken laat vallen en het misschien helemaal
niks meer word, terwijl je dat nog wel wou. En dat zou natuurlijk heel jammer zijn.
Nu ben ik wel snel bang dat het meteen kapot gaat, maar je weet maar nooit hé ;)

LOLLYYwood schreef:
@ Lieshorses ; bedankt voor je reactie. Loslaten is inderdaad écht niet makkelijk en momenteel loop ik ook vaak te denken: "ik laat haar gewoon vallen" maar dan heb ik al snel het gedacht: "nee, ze betekent teveel voor mij" Ik heb ook letterlijk lief en leed met haar gedeeld. We kennen elkaar door én door en zo'n vriendschap wil ik niet opgeven, maarja, het moet van 2 kanten komen...

Veel 'andere' goede vrienden heb ik niet, wel nog een aantal van op school maar daar zie ik mij niet dag in dag uit mee rondlopen.

Mijn beste vriend heeft mij ook al laten vallen voor iemand anders en nu komt hij ook 'terug', maar hij heeft mij gewoon té veel gekwetst waardoor ik mijn been stijf houd en zelf geen contact meer wil met hem.
Waarschijnlijk dat ik haar daarom niet zomaar kan laten vallen.. Het is te kort op elkaar. Nog steeds ben ik er kapot van dat ik zijn sms'en negeer, en niet opneem als hij mij belt.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:27

Nja, misschien moet ik dat maar doen ja. Deze week kreeg ik nog een voicemail bericht met een uitnodiging of ik om 19u naar het einde van mijn straat wou komen voor wat bij te praten. Nu ja, ik ben er niet op ingegaan, maar heb hem daar dan wel zien staan, een uur lang.. := Ik heb eigenlijk wel 'spijt' dat ik dan niet naar buiten ben gegaan, misschien moet ik inderdaad eens die kwaadheid opzij zetten :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:34

Ik snap je spijt best, en je kwaadheid opzij zetten is dan slim ja, want die spijt kan nog veel erger worden geloof me. :) Als hij de moeite voor jou doet om daar heen te komen de volgende keer moet je gewoon gaan hoor! Als je denkt dat het niks meer uithaalt zeg je dat gewoon en loop je weg. :)

Laat me weten als je iets hebt afgesproken etc. :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:40

Zal ik zéker laten weten, bedankt!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:07

Loslaten is niet zo makkelijk gezegd als gedaan, maar het zou wel het beste zijn denk ik. Als ik jou was zou ik even goed nadenken over wat zij nog voor jou betekend, wat zij jou nog geeft als vriendin, of je dit zou kunnen missen en of zij nog steeds het vechten waard is. Het feit dat ze tegen jou doet alsof ze niets van je ex wilt weten, maar toch nog steeds met hem omgaat zou mij al genoeg zeggen..