foutmelding 99 canon eos 400d met tamaron lens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMeGaby

foutmelding 99 canon eos 400d met tamaron lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 14:26

Hallo,

Ik dacht ik haal de camera weer eens uit de tas en ga foto's maken van mijn paardje. Helaas met de normale lens wordt niet alles helemaal scherp (dit ligt aan mijn fotografie kunsten) maar we hebben ook een Tamaron zoomlens!
Helaas na een aantal foto's (geen vast aantal) krijg ik 'ERR99' 'Opname is niet mogelijk. schakel de camera uit en weer in of herplaats de batterij'.

Echter helpt dit aan en uitzetten niet en de batterij is helemaal vol dus daar kan het ook niet aan liggen.

Camera: Canon eos 400D
lens: Tamaron 70-300mm 1:4-5.6

Is er misschien iemand hier op bokt die mij kan helpen met mijn probleem met de camera?

unihorses

Re: foutmelding 99 canon eos 400d met tamaron lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:31

Y;( :')
dat kan een hele verzameling aan dingen zijn... gaat voornamelijk richting toch de lens... ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:41

Heb ik gehad met mijn EOS 350D en dezelfde tamron lens.
Uh, ik zou zeggen, laat je lens nakijken. Heb veel tips gezien het en der op google, maar niks hielp echt.
Ik heb er met mijn andere lens totaal geen last van, en vond het dus al vreemd (ook tamron model)
Heb al lange tijd met de error gezeten (zeker al een paar maanden)
Tot 2 weken terug mijn camera meerdere keren error 99 aangaf en *poef*, toen was mijn lens kapot. Denk achteraf dat het nooit goed heeft gezeten met mijn lens sinds ik dus die melding kreeg.
Dus mijn tip: Laat je lens even grondig nakijken voor het te laat is zoals bij mijn lens ;) Mijn diafragma heeft het begeven, en stond muurvast. Reparatiekosten lagen rond de 100 euro van wat ik er van heb op kunnen zoeken.

Wat ik altijd deed met de error was:
uit en aan zetten -> Werkt wel, prima. Werkt niet? -> Klepje van de batterij loshalen en weer vastmaken. Werkt wel? Prima :D Werkt niet? -> klepje batterij en klepje bij het geheugenkaartje losmaken en weer vastdoen. Over het algemeen deed 'ie het dan wel weer prima.

Sommige gaven ook de tip; je lens even los en maak de contactpunten schoon.
Echter heeft dit voor mij nog nooit geholpen :')

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 15:01

Oke! Ik ben dus niet de enige met dit probleem! Ik ga maandag direct de stad in om de lens na te laten kijken, want helemaal kapot is natuurlijk niet de bedoeling!

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie en ik ga er zeker mee aan de slag!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:33

Error 99 is helaas de 'horror' error van Canon. Ik heb 'm zelf een tijdje in mijn 40D gehad en 't was echt dramatisch lastig 'm er weer uit te krijgen. Mocht 'ie 't alleen met een bepaald objectief doen kan het zijn dat de contactpunten van het objectief smerig zijn. Echter .. kan het werkelijk alles zijn.