vraagje aan advocaat op bokt .

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

vraagje aan advocaat op bokt .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 15:39

hallo,
ik heb een vraagje aan een advocaat of iemand anders die er verstand van heeft.
het gaat eigenlijk om een heel stom dingetje.
ik heb een longeerdekje voor 6 euro incl. verzenden ( a 3,24 ) verkocht.
nu is deze ''niet aangekomen '' , het is via de brievenbuspost verzonden
dus ik heb geen verzendbewijs.
om gezeik te voorkomen in zo'n geval heb ik vin de advertentie's altijd staan :
'' verzonden = verkocht , verzenden op eigen risico ''
dus ik sta in mijn recht , altans , dat dacht ik.
zij beweerd dat ik een bewijs moet hebben dat ik het verzonden heb ,
ookal is het per brievenbuspost verzonden , is dit ook zo

haar schoonbroer is advocaat en die had dat gezegd , ( wedet dus neit of dat zo is )
ze wilt mij gaan aangeven bij de politie , stel het is waar nemen ze dat wel sirieus bij de politie ?
kunnen ze met 1 ''aanklacht'' tegen je je al op internet zetten als oplichter ? daar ben ik
namelijk bang voor :n

ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven , dan heb ik tenminste ( hopenlijk ) weer rust :P !
alvast bedankt !
mvg deborah

chevax

Re: vraagje aan advocaat op bokt .

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:42

Bespreken met je ouders. Stort het betaalde geld meteen terug. Geleerd voor de volgende keer dat als je geld van iemand aanneemt ook altijd zorgt dat je bewijs hebt dat je het gekochte hebt verzonden! Ik vind eigenlijk dat je ook nog jong bent om zelf financiële transacties via internet te doen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 15:44

maar zij heeft dus gelijk ?
moet je bij verzending via brievenbus ook
een bewijs van verzending hebben ? ( krijg ik nooit ! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:45

Kan zij bewijzen dat ze het echt niet heeft ontvangen?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 15:45

nee , dat kan zij niet !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:46

Nu heb jij helemaal geen bewijs dat je uberhaubt wat hebt verstuurd.
Het hoeft natuurlijk niet, maar als het niet aankomt, kun jij niet bewijzen dat je het hebt verstuurd.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:46

Geen advocaat, maar wel ooit een pakket dat naar mij toe kwam kwijt geweest. Een pakket met daarin een zadel.
De verzender is verantwoordelijk voor de zending, tot die aankomt. Doordat je gewoon via de post verzonden hebt, heb jij geen bewijs dat je verzonden hebt, maar zij ook geen bewijs dat ze niet ontvangen heeft.
Dat haar schoonbroer advocaat is,zou ik me nog maar eens geen zorgen over gaan maken. Die gaat echt niet voor een dekje van 6 euro aan de slag. Kan hij beter een minuutje werken, heeft hij meer verdient. De politie komt je voor 6 euro ook niet van je bed lichten en zal je ook niet zomaar op internet als bedrieger neerzetten. Zeker gezien de ontvangster van jouw pakket geen bewijs heeft dat ze niets ontvangen heeft. Misschien heeft ze het dekje wel ontvangen, maar speelt ze het op deze manier om ook nog haar geld terug te krijgen?

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:47

Dan moet je iets aangetekend versturen.. want het schijnt zelfs als je het verstuurd met verzendbewijs dat het nog "zoek" kan raken. Heb laatst een blackberry verkocht en die jongen vertelde mij dat ook of ik het verzekerd had..dus ik nee..uiteindelijk is het goed gekomen. Maar hij vertelde ook dat het nog wel is gebeurt dat de pakketjes vooral als het in een telefoondoosje zit verdwijnt..en dus nooit aankomt. Dus dan word verzenden meteen duurder...aangetekend of met een verzekering.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 15:48

Mootje schreef:
Nu heb jij helemaal geen bewijs dat je uberhaubt wat hebt verstuurd.
Het hoeft natuurlijk niet, maar als het niet aankomt, kun jij niet bewijzen dat je het hebt verstuurd.

maar zij heeft tgeen bewijs dat ze het niet ontvangen heeft !
voor het zelfde geld neemt ze mij gewoon in de maling en heeft ze het wel
ontvangen.

als ze een verzendbewijs wilde had ze het via de pakketpost moeten
versturen toch ? of niet ?

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:49

Volgens mij is dat gewoon een eigen risico. Dan had de koper ervoor moeten kiezen het aangetekend te laten verzenden en dus meer betalen. Darnaast gaat het hier om 6 euro. Laat koper lekker een rechtszaak ervan maken. Neem aan dat iemand met een gezond verstand het niet zo ver laat komen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:49

Bij de brievenbuspost krijg je nooit bewijs van versturen. Dus dat wordt lastig. Daarom laat ik de koper altijd zelf kiezen op welke manier ik het verzend. Per pakket is duurder maar dan heb je iig een track en trace code.

Ik zou dat geld terug storten en de volgende keer enkel nog via de pakketdienst iets versturen. Dan heb je iig bewijs dat je iets op de post hebt gedaan. En ik zou de post bellen om te melden dat je je pakket kwijt bent.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:51

Meid niks van aantrekken en haar laten doen. ;) Het is vast leugen op leugen en de politie neemt haar niet serieus. Als een brief bij PostNL kwijt raakt en ik niks ontvang kan ik daar wel wat van zeggen maar word er verder niks mee gedaan. Het is een risico van met de post versturen, er komt wel eens iets kwijt. ;) Daarbij heb jij het gewoon netjes verzonden en is er dus niks aan de hand, bij brievenbus post krijg je geen verzendbewijs, dan had het pakketpost moeten zijn. Waarschijnlijk wil ze gewoon haar geld terug hebben en jou oplichten, gebeurt jammer genoeg all the time!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:52

meid, maak je er toch niet zo druk over!! Je hebt in je advertentie al aangegeven dat verzenden voor risico koper is! ZIJ wilde het risico nemen het als brievenbuspost te laten verzenden (waarbij je dus NOOIT een bewijs van verzenden krijgt, alleen bij aangetekend).
Het énige dat je nog kunt doen (maar wat zo goed als zeker niets opleverd :P ) is een formulier opvragen bij postnl waarbij je de 'vermissing' op kunt geven. Binnen 4 weken krijg je dan antwoord dat ze omdat je het niet aangetekend verzonden hebt, weinig voor je hebben kunnen betekenen :P (maar dan heb jij helemaal je goede wil getoond!)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:54

Misschien is het wijs om volgende keer in je advertenties te zetten dat verzending op de goedkoopste manier gebeurt en op eigen risico is of zoiets. Weet niet of het dan meer 'rechtsgeldig' wordt?

Ik zou het lekker laten gaan. Het feit dat zij weet dat het brievenbuspost is maakt het extra makkelijk om te zeuren want je kan niets bewijzen. Over die broer van haar die advocaat is zou ik me niet te druk maken, iedereen kan dat roepen om mensen te laten schrikken en zoals gezegd gaat een advocaat echt niet zoveel moeite doen voor 6 euro. En ook, als alle verkopers van wie een pakje is kwijtgeraakt op het internet komen als oplichter, was de halve wereld crimineel :+

Wanneer heb je het verstuurd? Ik heb ook weleens 3 weken op een pakje moeten wachten. PostNL in de bocht...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:55

Bij mijn weten is het zo dat als iemand iets stelt, hij/zij het moet bewijzen.
Dus als zij het niet heeft ontvangen, moet zij het bewijzen i.m.o. :)

Verder zou ik je er niet te druk over maken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:01

Ongelooflijk dat mensen adviseren zich niet druk te maken als een 15-jarige (!) een mislukte transactie op internet heeft. TS, ik zou dit toch maar even met je ouders bespreken, zou vervelend zijn als zoiets een staartje krijgt.

Was het een transactie op Bokt.nl?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 16:02

hallo,
het was geen transactie via bokt.
uiteraard bespreek ik dit evenmet mijn ouders !

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:05

misschien de volgende keer met je mobiel ofzo filmen (eerst het adres) dat je de brief in de brievenbus stopt en dat mailen naar je klanten. _O-

maar daar heb je nu niets aan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:08

Hoe heb je het dan financieel afgehandeld? Koper heeft op jouw rekening gestort? En jij hebt na ontvangst het dekje verstuurd?

Nu gaat het om een klein bedrag, maar ik zou toch echt wel iets voorzichtiger zijn. Je kunt zelf wel zeggen "verstuurd = verkocht", maar je weet niet of dit wettelijk ook zo is.

in ieder geval goed van je dat je het gaat bespreken en ik hoop voor je dat je er snel uitkomt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:08

Ik sta dus aan de andere kant, iemand heeft iets naar me opgestuurd en dat heb ik niet ontvangen, hoe nu verder?
Helaas heb ik geen zwager die advocaat is :+

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:10

Stond er in de advertentie verzenden is op eigen risico?
Vraag in dat geval even na bij de 'schoonbroer' of hij het verschil tussen consumentenkoop en gewone koop weet en wat hij verder van contractrecht weet :D.
Laatst bijgewerkt door 2005 op 22-08-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 16:10

chevax schreef:
Hoe heb je het dan financieel afgehandeld? Koper heeft op jouw rekening gestort? En jij hebt na ontvangst het dekje verstuurd?

Nu gaat het om een klein bedrag, maar ik zou toch echt wel iets voorzichtiger zijn. Je kunt zelf wel zeggen "verstuurd = verkocht", maar je weet niet of dit wettelijk ook zo is.

in ieder geval goed van je dat je het gaat bespreken en ik hoop voor je dat je er snel uitkomt.

koper heeft het inderdaad op mijn rekening gestuurt , waarna ik het de dag erna het verstuurd !

verzonden = verkocht weet ik niet of wettelijk geld.
maar verzenden op eigen risico koper wel !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 16:12

2005 schreef:
Stond er in de advertentie verzenden is op eigen risico? Zeker? Vraag in dat geval even na bij de 'schoonbroer' of hij het verschil tussen consumentenkoop en gewone koop weet en wat hij verder van contractrecht weet :D.

ja , zeker weten ! bij al mijn advertentie's :

ophalen of verzenden
ophalen kan in .... ( dorp )
verzenden op eigen risoco
verzonden = verkocht !

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:13

Dan zou ik me niet al te druk maken. Kan het dekje niet nog later aankomen?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 16:14

ik denk het niet , inmiddels zijn al 3 weken verstreken !