Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eefke85 schreef:Waarom wordt Toshiba door je docenten afgeraden Lisa_H? Ik sta namelijk nu op het punt te vertrekken om een nieuwe laptop te kopen en had mijn oog laten vallen op een Toshiba (ook met i7 processor, 500GB geheugen en 8GB werkgeheugen als ik het goed heb)
Lisa_H schreef:Mijn docenten raden Toshiba heel erg sterk af. Eerder Asus, HP of Apple. Acer gaat trouwens ook nog prima.
Ik denk dat je met een dual core processor al een heel eind komt, ligt er wel weer een beetje aan wat voor filmpjes je maakt en met welk programma. Sony Vegas en 1080p filmpjes hebben weer een wat sterkere processor nodig dan gewoon movie maker. Verder zou ik kijken naar een goede videokaart van ongveer 1GB groot, de intel HD kaarten werken prima.
deze laptop bijvoorbeeld is al prima:
http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-e1- ... 012739474/
Of deze met een iets sterkere processor:
http://www.bol.com/nl/p/asus-f501a-xx50 ... 014950144/
Zelf heb ik een Asus met een i7 processor, 1000GB geheugen, 8GB werkgeheugen en een nvidia G-force videokaart van 2GB. Maar ik doe een opleiding waarbij ik heel veel foto en video bewerking moet doen
Lottie84 schreef:Geen! Zo negentienhonderd! Gewoon een tablet, evt met toetsenbord erbij.

Goldenflower schreef:Jouw budget is helaas vrij beperkt.
Maar ik zou gaan kijken voor nvidia g-force videokaart, 4 gb of hoger werkgeheugen, i5/i7 dual core processor en minimaal 500 gb hard disk.
Dan heb je jaren plezier ervan.

Lisa_H schreef:Eefke85 schreef:Waarom wordt Toshiba door je docenten afgeraden Lisa_H? Ik sta namelijk nu op het punt te vertrekken om een nieuwe laptop te kopen en had mijn oog laten vallen op een Toshiba (ook met i7 processor, 500GB geheugen en 8GB werkgeheugen als ik het goed heb)
Beetje laat maar goed, dit omdat Toshiba schijnbaar zijn laptops niet erg goed monteert waardoor er gauw hardware fouten ontstaan. En onderliggende programma's die Toshiba zelf installeert naast het Windows pakket eisen zoveel geheugen op dat de laptop na een half jaar al zo traag is dat je er bijna niks meer mee kan.
Ik weet niet of het nog steeds zo is allemaal, maar mij raden ze af om er zo een te kopen.