Ik heb er geen zin meer in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik heb er geen zin meer in

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:10

Hallo bokkers, ik moet even me verhaal kwijt.
De laatste dagen heb ik nergens geen zin meer in, ik zie het doel van mijn of het leven niet meer.
Ik voel me zinloos en ik weet niet waarom ik leef, waarom leef ik nou en wat is het doel van mijn leven?
Eerst weet ik het hoelang naar school, dan werken, trouwen,kinderen krijgen en dan is het hierzo alweer voorbij, wat is de zin daarvan?
Ik weet het allemaal niet meer en ik zou het liefst.in een winter slaap gaan ofzo.
Ik heb gewoon gehuild, want ik snap het niet meer, waarom hen ik dit ineens?
Waar is mijn 'drive' om te leven gebleven?
Waarom ben ik nu verdrietig en waarom zie ik het niet meer, waarom wil ik even niet meer?
Ik type dit met tranen in mijn ogen want ik weet het allemaal miet meer en ik snap het niet.

Sorry voor dit verhaal, maar ik moest dit even kwijt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:12

Ongesteld? Of toevallig de leeftijd der hormonen achtbaan: de puberteit?
Soms heb je gewoon van de dagen :+
Morgen lekker sporten is goed voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:12

Das je leeftijd. En bovendien heeft iedereen wel eens "van die dagen".
Echter als je ze heel vaak en heel lang hebt, dan moet je je wel zorgen gaan maken.
En praten kan ook wel eens helpen.

Lieffiefi

Re: Ik heb er geen zin meer in

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:14

Je wilt over 10 jr een paard kopen... dan is dat toch je doel?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:20

Ik ken dit echt heel erg goed, kan er ook uren mezelf mee 'vermaken' door erover na te denken :+
Vooral toen mijn vader een paar maanden was overleden (afgelopen september) ging ik me dit soort dingen afvragen, heb er tot het eind van het schooljaar mee rondgelopen zonder dat iemand het wist. Toen kwam de zomervakantie en heb ik tegen mezelf gezegd dat ik er mee op moest houden er over na te denken en dat het allemaal wel goed zou komen. En momenteel denk ik er bijna nooit meer aan. Ik heb geen idee hoe iemand anders dit had opgelost, maar ik kan me voorstellen dat het helpt om er met mensen over te praten. Dat had ik misschien ook beter kunnen doen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:21

Meid, die dagen hebben we allemaal wel eens. Probee je geluksmomentjes in kleine dingen te zoeken. Leef niet te zwaar. En het hoe en waarom we leven zal altijd een open vraag blijven. Ga leuke dingen doen, eet een keer ongegeneerd een lekkere reep chocola, koop iets leuks voor jezelf en je niet te druk maken. Is niet makkelijk soms maar gun het jezelf om te genieten. Je leeftijd en de pubertijd spelen hier ook een rol in.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:06

Zulke dingen heeft iedereen wel eens. Als er een tegenslag in je leven is, de jongen die je leuk hebt blijkt al bezet te zijn, je hebt een toets barslecht gemaakt, iedereen voelt zich wel eens slecht en heeft dan zoiets 'waarom doe ik dit nog? waarom besta ik eigenlijk?' Ik herken het ook bij mezelf maar kan dan wel na een tijdje weer een knopje omzetten en dan heb ik echt weer onwijs veel zin om te knokken voor de dingen die ik nog zo graag wil bereiken in mijn leven en ik wil mensen laten zien dat ik het wel kan. Misschien is het een idee om te proberen om aan de dingen te denken waar je trots op bent, of aan je familie en vrienden. Denk ook aan de dingen die goed gaan in je leven en probeer alles wat rooskleuriger in te zien.

Ik denk altijd maar 'er zijn zat mensen die het veel slechter hebben dan ik het heb, die de mogelijkheden niet hebben en krijgen om hun dromen waar te maken'.

Succes! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:56

[***] schreef:
Hallo bokkers, ik moet even me verhaal kwijt.
De laatste dagen heb ik nergens geen zin meer in, ik zie het doel van mijn of het leven niet meer.
Ik voel me zinloos en ik weet niet waarom ik leef, waarom leef ik nou en wat is het doel van mijn leven?
Eerst weet ik het hoelang naar school, dan werken, trouwen,kinderen krijgen en dan is het hierzo alweer voorbij, wat is de zin daarvan?
Ik weet het allemaal niet meer en ik zou het liefst.in een winter slaap gaan ofzo.
Ik heb gewoon gehuild, want ik snap het niet meer, waarom hen ik dit ineens?
Waar is mijn 'drive' om te leven gebleven?
Waarom ben ik nu verdrietig en waarom zie ik het niet meer, waarom wil ik even niet meer?
Ik type dit met tranen in mijn ogen want ik weet het allemaal miet meer en ik snap het niet.

Sorry voor dit verhaal, maar ik moest dit even kwijt.

Tja...als je dat wil???
Maar waarom? Als je het niets lijkt , stel dan een ander doel, wordt wereldreiziger, goede doelen in het buitenland, weet ik veel wat. Er bestaat meer uit het leven dan burgelijkheid hoor
Het is wat je er zelf van maakt ;)

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:01

ik ken het..en het gaat over !

Nu ben ik moeder en denk precies het tegenovergestelde.
Je hoeft echt niet te trouwen en kinderen te krijgen dat staat nergens.
Werken is dan wel weer handig

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:07

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:42

Herkenbaar, dat heb ik soms ook wel eens hoor.
Dan ga ik ook zulke dingen denken. Alleen niet persoonlijk op mezelf. Meer dat wij er allemaal zijn is compleet zinloos, mensen verpesten de aarde alleen maar. En het leven was zo simpel vroeger maar nu, de mensen hebben het heel moeilijk gemaakt. Vroeger als je honger had doodde je gewoon een konijn ofzo. Nu als je honger hebt moet je wachten op salaris, waarvoor je hard werkt, waarvoor je de 1e 12jaar van je leven sowieso naar school ging :')
Meestal als ik zo kansloos ga denken ga ik een ritje maken met mijn paard, ff uitwaaien en dankbaar zijn voor die geweldige knol onder mijn kont en er van g genieten :D. (En hopen dat mn opleiding start in februari ondanks de bezuinigingen haha)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:55

Weet je wat helpt in zo'n situatie? Je beseffen wat je eigen allemaal WEL hebt in het leven en wat je al bereikt hebt! Zolang je je gezondheid hebt, de kans om een opleiding te volgen, vrije tijd voor hobby's, en een liefhebbende familie of goede vrienden... heb je eigenlijk weinig te klagen en zouden genoeg mensen graag op jou plek willen staan... :j

Dus kom op TS koppie omhoog en borst vooruit *\%/*

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:07

Ja idd ts en van elk negatief ding wat in je leven komt, ook de positieve kant ervan proberen te zien. Dat helpt ook wel wat om meer positief te worden. :D
Enne kop op, komt wel weer goed het is niet erg om je af en toe slecht te voelen. Heeft iedereen wel eens last van denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:22

Oh Ts, 15 is wat dat betreft een afschuwelijke leeftijd! Je komt er wel weer uit, je hormonen slaan op hol maar het komt goed, echt waar!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:52

Ik ben 20 en ik vraag het me nog steeds elke dag af, en ik ben er achter gekomen dat er gewoon geen ''waarom'' is. Hoogstens dat mensen leven om te overleven, om hun soort voort te kunnen laten bestaan net zoals alle andere diersoorten dat doen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:40

Iedereen is met een reden op aarde, het is alleen de kunst om erachter te komen. Ik ben er nu pas na 24 jaar achter gekomen dankzij mijn reis in australie en thailand. Je zit nu op een hele moeilijke leeftijd, daar kom je echt wel doorheen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:48

Och vorig jaar en dat ervoor werd ik altijd vreselijk 'depressief' de week voor mijn ongesteldheid, nu is dat altijd maar een dagje en erna ga ik weer met een gemeende lach op mijn gezicht verder.

Heb zo vaak gedacht aan zelfmoord omdat ik toch niks toevoegde aan de maatschappij etc. :+ (Niet serieus overwogen hè, maar 'Wat als ik ...')

Hou op, kom je wel overheen, ga er niet serieus op in, zijn gewoon klote periodes (gelukkig ook maar korte periodes).

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:38

Inderdaad ts, geen zorgen maken hoor. Ik heb het ook gehad en iedereen zei "ooh das de puberteit, dat gaat over" en ik geloofde er niks van. Maar jawel, het gaat echt over. :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:42

TS, denk aan de mooie momenten die je (gehad) hebt met je paard en denk aan de momenten dat je intens gelukkig was om het een of ander. Misschien heb je dat geluk nog steeds, maar is de nieuwigheid eraf. Blaas er nieuwe energie in en maak jezelf trots en gelukkig. Echt waar, ik heb het ook gehad. Je wordt in een diep gat gedrukt en je hebt het idee dat ze de ladder telkens expres van je wegtrekken. Succes, 't komt wel goed, (schatje.)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:15

TS, ik weet hoe het voelt en het is rot om je zo te voelen. Zorg alleen wel dat iemand die dicht bij je staat van jouw gevoelens af weet, het is goed om iemand om je heen te hebben die je steunt en wat kan opvrolijken. Hoe moeilijk het ook is, probeer goede ideeën te bedenken en jezelf op te vrolijken. Het kan heel lastig zijn, maar het leven is echt wel de moeite waard (hoe zwaar de strijd ook kan zijn).
Mocht je er toch niet zelf uitkomen blijf er dan niet te lang mee lopen en zoek hulp. Ik heb er zelf te lang mee doorgelopen en zit er nu echt helemaal doorheen, alleen bij heeft het dan voornamelijk een lichamelijke oorzaak. Ik heb zelf ook gemerkt dat het fijn is om professionele hulp te zoeken, die weten je er doorheen te slepen wanneer je het zelf echt niet meer ziet zitten.

En even voor de mensen die reageren met: 'het is maar een fase, het is de leeftijd'. Vaak en in veel gevallen is dit ook zo, maar in sommige gevallen ook niet. Dus wees voorzichtig met wat je zegt want door een beeldscherm valt niet te lezen hoe erg het is. Het kan namelijk - hoe goed bedoeld ook - soms psychisch toch zwaarder zijn of zelfs een lichamelijke oorzaak hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:21

sunny_l0ve schreef:
En even voor de mensen die reageren met: 'het is maar een fase, het is de leeftijd'. Vaak en in veel gevallen is dit ook zo, maar in sommige gevallen ook niet. Dus wees voorzichtig met wat je zegt want door een beeldscherm valt niet te lezen hoe erg het is. Het kan namelijk - hoe goed bedoeld ook - soms psychisch toch zwaarder zijn of zelfs een lichamelijke oorzaak hebben.

Ga ik in mee, maar met kanttekening dat de ts zelf aangeeft dat het pas sinds een paar dagen speelt.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:55

vuurneon schreef:
sunny_l0ve schreef:

Ga ik in mee, maar met kanttekening dat de ts zelf aangeeft dat het pas sinds een paar dagen speelt.

Ik heb dit na een sterfgeval op mijn 13e bijna een jaar lang gehad. Ben toen ook naar de dokter geweest maar die zei dat het heel erg vaak voorkomt en dood normaal is. Het is bij mij ook gewoon vanzelf over gegaan :) Tips die de dokter toen gaf was veel leuke dingen doen, en vooral veel sporten. Ik ben toen gaan hardlopen en dat werkte ontzettend goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:53

Hier een nog een berichtje van mij : Gister ging ik naar het werk (5u-10u) en ik was echt super vrolijk, echt geen idee waarom, school begint maandag weer dus ik zou juist chagrijnig moeten zijn, maar ik was gewoon echt heel vrolijk.
De andere zeiden ook dat ze me nog nooit zo vrolijk hadden gezien (ik praatte heel veel enzo :')
Het was wel heel druk en ik moest mijn taak in mn eentje doen, en ik heb last van faalangst , dus ik kreeg een soort van gevoel 'Je moet het echt beter doen, anders loopt het helemaal in de soep en dat is dan jouw schuld ', daar door kreeg ik ook zo'n steek rechts , echt hoofdpijn.
Gelukkig heb ik het 'gered' en er werd me zelfs verteld dat ik het heel goed deed vandaag, dus gister was eigenlijk een hele goede dag.
Echt vaag, dat je op het ene moment vreselijk kan voelen zonder dat er iets is gebeurt, en de andere dag totaal het tegenovergestelde.