Excellent Talent HU

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Excellent Talent HU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:49

Is er iemand hier op bokt die hieraan mee gedaan heeft/doet?

Ik kwam dit tegen op de site en vind het best wel interessant, maar zou er graag wat meer over willen horen van mensen die hier zelf ervaring mee hebben.

Heb je er daadwerkelijk wat aan als je klaar bent met studeren of bepaald onder andere je opleiding dit ook?
Hoe gaat dit in zijn werk? Heb je eens in de week een bijeenkomst, hoelang de tijd heb je voor 1 ster etc.?

Hopelijk kan iemand mij wat meer vertellen :D
Uiteraard als ik naar school ga, ga ik daar zeker ook nog het een en ander vragen :j

RelarDevi

Re: Excellent Talent HU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:26

Jettie

Re: Excellent Talent HU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:57

Ik heb geen ervaring met het programma op de HU, maar ik heb wel het Honours programma van de RuG gevolgd tijdens mijn bachelor (inmiddels zowel bachelor als Honours afgerond). Misschien heb je iets aan mijn ervaringen als Honours student :)

Ik vond het in ieder geval wel de moeite waard! Ik heb leuke, ambitieuze medestudenten leren kennen vanuit verschillende disciplines, heb interessante vakken gevolgd aan andere faculteiten en heb een superleuke scriptie mogen schrijven. Daar tegenover stond wel dat het Honours bij ons vaak erg rommelig georganiseerd was, maar ik zat dan ook nog maar bij de tweede lichting Honours studenten aan de RuG. En natuurlijk is, net als met je gewone studie, niet alles altijd even boeiend, en is het soms wel wat lastig te combineren met je gewone vakken. De ene periode kan heel druk uitvallen en de andere periode rustiger. Ik begin nu aan mijn master, dus ik kan nog niet vertellen of het je kansen op de arbeidsmarkt vergroot, maar ik heb het idee van wel. Bij mijn sollicitatiegesprekken voor stages was het wel iets wat opgemerkt werd op mijn CV en waar men nog wat meer van wilde weten.

Succes met je keuze!