groot worden gaat niet vanzelf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

groot worden gaat niet vanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:08

Vandaag zo'n heerlijk moment van genieten mee gemaakt.
Je kent het misschien wel als mams/paps zijnde.. mag ik wat doen voor u. De meeste dingen die je dan opnoemt als ouder is bah geen zin in of borring!!! ja doegg dat ga ik echt niet doen.. affin, je begrijpt ik had een idee dat wel aansloeg.. een boodschap doen.
Wij wonen in een buitengebied en mijn zoon is 9 jaar en heeft pdd-nos met adhd. Dus een fietstochtje naar de winkel 3 km verderop is geen straf voor hem maar een "ik mag al een boodschap doen project" Nou moest hij macaroni groente halen. 3 euro meegegeven want de buurtsuper is duur ;)
Komt die heerlijke vent thuis met macaroni zonder groente haha en een mond die me vertelt dat hij gesnoept heeft.
Want als Luke eet eet hij met zijn hele gezicht <3 affin... ik krijg 5 ct terug de rest is hij verloren denkt ie. ...Luke???? heb je toevallig niet wat lekkers gekocht??? O:) euh... ja, een ijsje van 1,50. zegt ie :j dus uit zijn spaarpot 1,50 gehaald en hem met briefje (wat de 1e keer ABSOLUUT NIET NODIG WAS) teruggestuurd naar de buurtsuper. Uiteraard met tijd want anders verliest hij het heden uit het oog en is hij over 3 dagen nog niet thuis. ;) en ja hoor, netjes met bon en binnen de tijd terug met het goede. Wat ben ik trots op mijn knul! En wat heb ik in de rats gezeten :o Maar hij heeft het maar mooi voor elkaar!

Anoniem

Re: groot worden gaat niet vanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:13

Wat lief! Denk dat het heel goed voor hem is dat je hem met 9 jaar dat soort boodschapjes al laat doen :j Denk dat hij daar heel zelfstandig van wordt! Ik heb zelf altijd in de randstad gewoond met de supermarkt op loopafstand, maar als ik dan een keertje voor mijn mama naar het dorp moest om iets speciaals te halen vond ik dat ook altijd machtig mooi :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:16

Ah wat leuk! En wat een boef hahaha :') Had hij even pech dat het mooi een traktatie uit eigen zak werd!

(Ik weigerde pertinent dat soort klusjes, behalve op vakantie want dan moest ik naar de Franse bakker voor 'un pain' want anders kreeg ik gewoon geen ontbijt }> )

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:55

Heel herkenbaar! Mijn zoontje is net zo. Als ik hem voor een boodschap wegstuur en ook niet duidelijk zeg dat hij dat eerst thuis moet brengen. Zit meneer gerust in de speeltuin omdat ie z'n vriendjes ziet en komt dan thuis terwijl de boodschappen nog naast de glijbaan liggen.

Soms vind ik het heel lastig het herhalen en herhalen en blijven herhalen.
Moeten realiseren dat hij het niet met opzet doen en tot 10 tellen.

Gelukkig gaat het met medicatie een stuk beter en blijft er meer hangen :)

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:27

Leuk om te lezen dat je zoveel geduld met hem hebt :)
En stiekem best grappig dat hij er een ijsje van heeft gekocht :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:39

Mijn man is nog steeds zo -O-

Goed dat je het al zo jong aanpakt ;) , pipo, dat wordt vast een heerlijke vent als 'ie groot is <3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:45

Hahaha. Zo kwam ik vroeger met een konijn terug.
Ik had 5 gulden gekregen om Boodschapjes van te doen op mijn fietsie.
Kom ik langs een dierenmarkt.
Dus ik vraag: Hoe duur is dat konijntje? (Ik was 5 jaar)
zegt die man, wat heb je bij je?
5 gulden, dus voor 5 gulden mocht ie mee.

doosje achterop de fiets en weer naar huis, zonder de boodschappen.

Haha. Gelukkig kon mijn moeder er heel erg om lachen!
Mama is een echte dierenvriend, maar mijn vader die is wel woest geweest.

Haha

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:42

Wat leuk om te lezen.

Ik mocht vroeger ook wel bedenken wat we moesten eten en dan werd ik naar de winkel gestuurd met een tientje met de opdracht: Als je het bedenkt kun je het ook ophalen :+ Dus daar ging ik om groente en vlees op te halen.

Werden meestal rode bietjes(uit een pot uiteraard) met speklapjes want daarvan wist ik hoe het er uitzag, kon ik fatsoenlijk bij en had ik altijd genoeg geld voor bij mij.
Maar toen ik wat ouder werd had ik er wat meer kaas van gegeten en durfde ik ook wel andere dingen aan. Had ik nog wat geld over, kocht ik weleens een zak drop voor mjin vader en reep chocolade voor mijn moeder haha. Ging ik hun dan cadeau geven. Dat dat van hun eigen geld betaald was had ik eigenlijk helemaal geen erg in :D

Wij wonen in een klein dorp met 1 supermarkt en nu zie ik die kinderen zoals ik toen was ook weleens lopen :j

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:35

Wat grappig om te lezen! :D
Ik weet nog dat ik voor het eerst alleen naar de supermarkt hier om de hoek 'moest' voor een pak melk. Ik kreeg een briefje van 5 mee, maar eenmaal in de winkel was ik opeens bang dat het misschien niet genoeg zou zijn, dus toen ben ik terug naar huis gegaan. Uiteindelijk met een briefje van 10 weer teruggegaan naar de supermarkt en de melk gekocht. :D
Nu werk ik bij die supermarkt, en het is zooo schattig als kinderen voor het eerst alleen een boodschap mogen halen. <3

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:51

haha!! Supermooi!! Die kinderen denken echt dat ouders 'gek' zijn en niets merken... :+

Als kind zijnde vond ik het altijd zo vervelend dat ik niets stiekem kon doen... nu ik ouder ben snap ik het heeeeeel goed hahahhaa!! :D

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:22

Haha super lief en super goed dat je hem nu al leert omgaan met zulke verantwoordelijkheden.

Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder me naar de winkel stuurde voor een pot bonen en dat ik terug kwam met worteltjes. Dit is niet een keer gebeurd maar ook nog vaker. Ik kon ze gewoon niet uit elkaar houden haha.

Ook had ik een keer tijdens zo'n boodschapje een twee euro muntstuk laten vallen. Ik zag dat iemand anders hem oppakte maar durfde niet te zeggen dat die van mij was. Ben toen naar huis gegaan zonder boodschappen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:49

Ik mis de knop: vind ik leuk !!!!!!
Wat zal hij ook trots op zichzelf zijn!
Helemaal leuk!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:55

geweldig om te lezen
mijn kids kon ik nog weleens paaien met de opmerking, je mag op mijn fiets

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:57

Leuke verhaaltjes! Mijn 8 jaar jongere broertje vroeg op een braderie een keer of hij een ijsje mocht.
Ik gaf hem een 5 gulden munt en zei dat hij er zelf een mocht uitkiezen.
Komt ie terug met een ijsje zo hoog als hij zelf was, de verkoper vroeg wat hij bij zich had en heeft het ijsje naar de prijs gemaakt :+

Moon schreef:
Ook had ik een keer tijdens zo'n boodschapje een twee euro muntstuk laten vallen. Ik zag dat iemand anders hem oppakte maar durfde niet te zeggen dat die van mij was. Ben toen naar huis gegaan zonder boodschappen.

En geloofde je moeder dat? Zou zielig zijn als ze denkt dat je er snoep van hebt gekocht!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 18:05

haha dank jullie wel voor de mooie "tegen" verhalen.
Dit zijn inderdaad dingen die je niet snel vergeet. Koester zulke momenten.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:11

Hahaha geweldig !

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:32

daantjuhhh schreef:
Hahaha. Zo kwam ik vroeger met een konijn terug.
Ik had 5 gulden gekregen om Boodschapjes van te doen op mijn fietsie.
Kom ik langs een dierenmarkt.
Dus ik vraag: Hoe duur is dat konijntje? (Ik was 5 jaar)
zegt die man, wat heb je bij je?
5 gulden, dus voor 5 gulden mocht ie mee.

doosje achterop de fiets en weer naar huis, zonder de boodschappen.

Haha. Gelukkig kon mijn moeder er heel erg om lachen!
Mama is een echte dierenvriend, maar mijn vader die is wel woest geweest.

Haha

:') :')

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:10

Ik kreeg 10 gulden om een boodschap te halen, maar het was uitverkocht. Ik wist niet wat ik met het geld moest doen want dat had mijn moeder niet verteld. Ik heb toen voor al het geld snoepjes gekocht. Mijn moeder was best boos en heb jaren daarna nog moeten horen: 'en denk erom Vanes, als ze het niet hebben dan kom je naar huis met al het geld'!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:55

Goedzo Luke! Ik weet nog hoe hij is van toen ik een keer bij jullie was :D

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:46

Citaat:
Moon schreef:

En geloofde je moeder dat? Zou zielig zijn als ze denkt dat je er snoep van hebt gekocht!

Haha, gelukkig geloofde ze me gewoon. Ik was daar inderdaad wel heel bang voor dat ze dat dacht, maar ik denk dat mijn gezicht wel boekdelen sprak op dat moment.

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:10

vuurneon schreef:
Ah wat leuk! En wat een boef hahaha :') Had hij even pech dat het mooi een traktatie uit eigen zak werd!

(Ik weigerde pertinent dat soort klusjes, behalve op vakantie want dan moest ik naar de Franse bakker voor 'un pain' want anders kreeg ik gewoon geen ontbijt }> )

Haha dat doet me denken aan mezelf, ik mocht ook brood gaan halen op vakantie in Frankrijk, goed geoefend op wat ik moest zeggen en daar ging ik, de winkel in. Om met de zelfde vaart weer terug te hollen "papa!!! Hij zegt wat terug :wow: " hahaha :=

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:43

Ik moest is 500 gram sperziebonen halen van mijn moeder toen snapte ik de weegschaal niet helemaal en kwam ik thuis met twee enorme zakken van 5 kilo en de man van de groente afdeling dacht dat me moeder het ging invriezen gelukkig mocht ze het wel weer terug brengen. Ik heb wel echt moeten sjouwen om het thuis te krijgen haha