Spiegelreflex voor een beginner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Juliee

Spiegelreflex voor een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 15:25

Hallo allemaal!
Ik zou graag een spiegelreflex kopen, maar ik wil er niet meteen €1000 aan uitgeven.
Ik kwam deze tegen, en vroeg mij af wat jullie hiervan denken.

http://www.eldi.be/nl/digitale-fotograf ... dx-18-55vr

Het zou vooral voor mensen en paarden zijn.
Andere suggesties onder de €550 mogen ook!

EDIT :

Ik heb ook veel goeds gehoord over de Canon EOS 1100D.
Wat denken jullie? Veel mensen zeggen dat foto's van Nikon vaak snel 'grijzer' lijken tegenover Canon.
Laatst bijgewerkt door _Juliee op 21-08-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Re: Spiegelreflex voor een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:27

Deze camera heb ik precies. Vind het een zeer fijne camera en hij is je geld dubbel en dwars waard!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:32

Ik lees even mee ik wil volgende maand voor mijn verjaardag een spiegelreflex gaan halen.
Misschien wel een tweedehandse?
Wil graag foto's maken van dieren en vrachtwagens

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:32

Zeer fijne camera hoor. Heb hem zelf ook, en het is ook mijn eerste spiegelreflex. Door het kopen van verschillende objectieven kan je ook een hoop veranderen aan de kwaliteit van je foto's.
Het is een duidelijke camera die, als je hem op automatisch zet, mooie foto's kan maken :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:34

Nog even een toevoeging.
Ik heb deze camera gekocht als mijn eerste spiegelreflex, ik was toen echt nog een totale leek, wist er helemaal niets van.
Ik heb heel veel van deze camera geleerd, het is absoluut een mooi ding :j

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:36

Ik zou voor jezelf even nagaan hoe groot je de kans acht dat je je echt wilt gaan verdiepen in fotograferen. Ik heb zelf een Canon dus kan zo snel niet oordelen over Nikon. Maar zelf heb ik toen ik een camera kocht niet de goedkoopste gekocht, ook niet de duurste, maar net degene met wat meer opties. Nu ben ik ruim twee jaar verder en heb ik een cursus gedaan en merkte toch wel dat ik met mijn camera net iets makkelijker dingen kan instellen als met het model goedkoper.
Ook ben ik gaan voelen in de winkel. Het goedkopere model was net een slag kleiner en ik vond degene die ik nu heb fijner vasthouden.
Ik wil dus niet zeggen dat je deze niet moet kopen, maar het zijn wat dingen waarbij ik heb stilgestaan bij het aanschaffen van een camera. Het zou jammer zijn als je over een jaar denkt, had ik maar, want dan had je misschien beter een jaartje langer door kunnen sparen en meteen iets kunnen kopen waar je helemaal tevrede mee bent.

_Juliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 15:38

Ik heb ook veel goeds gehoord over de Canon EOS 1100D.
Wat denken jullie? Veel mensen zeggen dat foto's van Nikon vaak snel 'grijzer' lijken tegenover Canon.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:38

micha_a schreef:
Ik zou voor jezelf even nagaan hoe groot je de kans acht dat je je echt wilt gaan verdiepen in fotograferen. Ik heb zelf een Canon dus kan zo snel niet oordelen over Nikon. Maar zelf heb ik toen ik een camera kocht niet de goedkoopste gekocht, ook niet de duurste, maar net degene met wat meer opties. Nu ben ik ruim twee jaar verder en heb ik een cursus gedaan en merkte toch wel dat ik met mijn camera net iets makkelijker dingen kan instellen als met het model goedkoper.
Ook ben ik gaan voelen in de winkel. Het goedkopere model was net een slag kleiner en ik vond degene die ik nu heb fijner vasthouden.
Ik wil dus niet zeggen dat je deze niet moet kopen, maar het zijn wat dingen waarbij ik heb stilgestaan bij het aanschaffen van een camera. Het zou jammer zijn als je over een jaar denkt, had ik maar, want dan had je misschien beter een jaartje langer door kunnen sparen en meteen iets kunnen kopen waar je helemaal tevrede mee bent.

Even voor de duidelijkheid, dit is geen goedkoop prulletje hoor, ik heb hem destijds voor 450 euro oid gekocht..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:39

micha_a schreef:

Mag ik vragen welke canon jij hebt? Wil ook graag een canon gaan halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:43

Ik heb deze ook, erg fijn apparaat! Een body (camera) maakt opzich niet heel veel uit, door de objectieven(lenzen) kun je hem beter en beter maken! Er lopen al wel enorm veel topics over!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:50

@Arc_en_Ciel: Ik zeg ook nergens dat het een goedkoop prulletje is. Het is een Nikon spiegelreflex en dan zal hij sowieso goed zijn. Maar bijvoorbeeld met Canon heb je heeeeel simpel gezegd een instapmodel, een tussenmodel en een professionele camera. Wat prijs betreft denk ik dat deze Nikon onder het instapmodel valt. Waar uiteraard niets mis mee is. Maar het tussenmodel heeft voor iets meer geld waarschijnlijk iets meer opties (die je niet perse nodig hebt). En ik heb er zelf voor gekozen om dan net een stapje duurder te gaan. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik geef alleen aan dat de moeite waard is om bij stil te staan.

@helga: Ik ben voor de EOS D60 gegaan. De redenen waarom ik voor deze heb gekozen en niet voor bv een D600 is omdat hij net een slag groter is. Als het goed is, is de behuizing net iets beter tegen de weersomstadigheden bestand en omdat er bovenop nog een schermpje zit waar je instellingen kan aanpassen. Nogmaals, het is allemaal natuurlijk niet nodig, maar ik vond dat de moeite waard om wat meer geld uit te leggen. Vooral dat hij een slag groter was heeft voor mij de doorslag gegeven.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:53

micha_a schreef:
@Arc_en_Ciel: Ik zeg ook nergens dat het een goedkoop prulletje is. Het is een Nikon spiegelreflex en dan zal hij sowieso goed zijn. Maar bijvoorbeeld met Canon heb je heeeeel simpel gezegd een instapmodel, een tussenmodel en een professionele camera. Wat prijs betreft denk ik dat deze Nikon onder het instapmodel valt. Waar uiteraard niets mis mee is. Maar het tussenmodel heeft voor iets meer geld waarschijnlijk iets meer opties (die je niet perse nodig hebt). En ik heb er zelf voor gekozen om dan net een stapje duurder te gaan. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik geef alleen aan dat de moeite waard is om bij stil te staan.

Nee maar even voor het idee ;) Het is inderdaad een instapmodel, maargoed, als je net begint met spiegelreflexen kun je soms beter even wat lager gaan en dan langzaam omhoog gaan. Als je mij toen een tussenmodel had gegeven had ik er denk ik niet zo goed mee overweg gekund :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:54

Als beginner zou ik voor goedkoop gaan, maar goed. Deze nikon is dat.
Fotograferen valt niet mee, dus het zou kunnen dat je in een jaar zegt: sorry, ik stop. Dan is het zonde-geld want dan komt hij misschien alleen voor vakantiekiekjes uit de kast. Deze nikon is een instap model ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:54

Tip: neem dan een fotocursus erbij, anders ga je het echt heel moeilijk krijgen!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:55

pimaude schreef:
Tip: neem dan een fotocursus erbij, anders ga je het echt heel moeilijk krijgen!

Deze Nikon is ook wel te begrijpen zonder fotocursus :) dat is het fijne eraan als je beginnend bent.

_Juliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 15:57

Ik heb het zo niet op cursussen, ik probeer liever zelf wat vanalles :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:59

toch kon ik niet zonder mijn cursus. De M- A- S- P- standen ontdekken is leuker mèt cursus zodat je weet wat je doet en je het beste uit je toestel kunt halen. Ieder eigen keus. ;)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:01

Ik had bij de aankoop een cursus erbij gekregen. Ik vond het wel handig. Hierdoor wist ik inderdaad voor wat voor foto ik welke stand moest gebruiken. Ook leerde ik veel over de ISO-waardes etc. Was verhelderend tegenover het instructieboekje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:03

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:07

micha_a schreef:
@Arc_en_Ciel:

@helga: Ik ben voor de EOS D60 gegaan. De redenen waarom ik voor deze heb gekozen en niet voor bv een D600 is omdat hij net een slag groter is. Als het goed is, is de behuizing net iets beter tegen de weersomstadigheden bestand en omdat er bovenop nog een schermpje zit waar je instellingen kan aanpassen. Nogmaals, het is allemaal natuurlijk niet nodig, maar ik vond dat de moeite waard om wat meer geld uit te leggen. Vooral dat hij een slag groter was heeft voor mij de doorslag gegeven.

Ik ga binnenkort eens kijken bij een fotozaak in tilburg daar hebben ze nieuwe en tweedehandse camera's dan kan ik ook even kijken want ik fijner vind en wat meer informatie vragen :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:12

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:20

Ik heb ook een Nikon. Wel een oudje, de D50, maar echt een heerlijke camera om mee te werken!
Wel is het misschien verstandig om eens te kijken of je een camera met ingebouwde motor wil of niet, want de camera's zonder deze motor kun je alleen met lenzen gebruiken die zelf zo'n motor hebben ingebouwd, en dus zijn lenzen duurder in aanschaf. Ik heb zelf bv een erg fijne 50mm f1.8 portretlens voor nog geen 100 euro gekocht, daar maak ik de mooiste foto's mee, maar een camera zonder ingebouwde motor kan hiermee niet automatisch scherpstellen, en dan hang je weer aan duurdere lenzen vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:41