Maar het is weer zo ver
Mijn dubbelganger heeft ergens een schuld en gisteren werd ik daar over gebeld. Nu heb ik dit eerder gehad, maar ipv gelijk bellen kreeg ik toen post. Nu heb ik geen enkele post gehad, maar ze hebben dus wel mijn telefoonnummer. Hoe ze daar aan komen is mij dus een raadsel, want het bedrijf dat de vordering uit handen heeft gegeven daar heb ik nog nooit zaken mee gedaan (en dat ga ik niet doen ook want ik vind het een asociaal bedrijf dat overigens niet hier door komt, maar dat vond ik al eerder
).Nu heb ik die dame al proberen duidelijk te maken dat ze de verkeerde hebben, maar dat was uiteraard niet voldoende. Want immers heet ik X Y en ben ik geboren op xx-xx-xx. Dat er dus iemand is die ook zo heet en ook op die datum is geboren ging er bij haar niet in. Ik blij dat ik niet Kees de Vries heet

Het enige dat de incassobureaus willen vertellen is dat ze zo hun methodes hebben om te verifiëren en dat ik daar aan voldoe. Nou niet dus... Is er iemand die mij kan vertellen hoe en welke gegevens ze gebruiken? Want dat het ergens fout is duidelijk.. Een deurwaarder gebruikt gegevens van de burgerlijke stand, maar dit waren beide incassobureaus. 1x gebeld 1x via de post. Nu heeft een incassobureau minder rechten dan een deurwaarder, maar gebruiken zij ook gegevens van de burgerlijke stand? Toeval wil dat ik en mijn dubbelganger vorig jaar rond dezelfde tijd zijn verhuisd. Ik woon echter aan de ene kant van het land en zij aan de andere. We wonen niet eens in dezelfde provincie en hebben dat voor zover ik weet ook nooit gedaan. Gebruiken ze gegevens zoals een BSN nummer? Aangezien we op dezelfde dag zijn geboren, zou het kunnen dat er misschien maar 1 of 2 cijfers zijn omgedraaid en dat het dáár fout gaat.
Als ik nl. weet hoe ze aan hun gegevens komen kan ik in een volgende keer gewoon zeggen kijk dat en dat eens na en dan zie je zelf dat je de verkeerde hebt. Nu kan ik alleen maar boos worden omdat ik tig keer lastig gevallen worden eer ze doorhebben dat ze echt de verkeerde hebben. Dat werkte de vorige keer wel, want na 5 minuten aan de telefoon was het euh ja we hebben inderdaad de verkeerde. Ze kunnen het dus wel zelf nakijken, maar het kost mij veel energie, tijd en frustratie eer ze dat überhaupt willen doen..
.
. Vervelende was ook dat ik geen idee had waar deze persoon woonde o.i.d. Inmiddels weet ik dat wel, dat verwijst wat makkelijker
. 
. Ik geef alleen een voorbeeld hoe incassobureaus aan hun gegevens komen. Hun methodes zullen vast vervelend zijn, en er worden uiteraard fouten gemaakt zoals bij TS het geval, maar wanbetalers zijn zeer goed in smoesjes verzinnen..