Welke verzekering afsluiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Welke verzekering afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 20:06

Ik kreeg vandaag een brief dat mijn verzekeringen in november aflopen.. Als ik niks laat horen word het stilzwijgend verlengd..
Maar ik zit nu toch te denken om over te stappen. Voor mijn gevoel is mijn verzekering best duur..

Ik heb een inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, autoverzekering en een rechtbijstandverzekering en ik betaal per maand: 57.35. Nu vervallen in november alle verzekeringen behalve de autoverzekering. Dus nu ben ik een beetje aan het rondkijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer haha.

Wie kan me tips geven voor een goede maar voordelige verzekeraar?

FlyAway

Re: Welke verzekering afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:07

Je kunt independer.nl eens proberen? Dan kun je een goed vergelijk maken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:10

Als totaalplaatje is hier niks over te zeggen. Autoverzekering en rechtsbijstand kunnen best duur zijn afhankelijk van je auto en welke rechtshulp je allemaal recht op hebt. Inboedel en aansprakelijkheid zijn meestal niet duur, maar de eerste hangt wel weer af van je inboedel. En 'goed' is enigszins subjectief, bij de ene verzekeraar kan je bijvoorbeeld via je smartphone schade claimen en bij de ander niet; het is maar net hoe belangrijk je zoiets vindt.

Independer vond ik trouwens helemaal niet zo goed, ik kon bij verzekeraars die daar niet eens bij stonden meer voor minder verzekeren. Altijd zelf ook nog even doorzoeken dus.

FlyAway

Re: Welke verzekering afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:02

Het kan inderdaad zijn dat je verzekeraars niet terug kunt vinden in Independer. Interpolis vind je er bijvoorbeeld ook niet in, maar dat komt doordat je een verzekering bij Interpolis alleen af kunt sluiten via een tussenpersoon bij de Rabobank. Zo zijn er wel meer verzekeraars die je niet in Independer kunt vinden. Mijn ervaring is echter dat het je wel een goed vertrekpunt geeft. Maar goed doorzoeken kan zeker de moeite waard zijn.

Je moet je trouwens afvragen of je nou wel altijd voor de goedkoopste moet gaan. Vaak kom je er pas achter waarom die zo goedkoop is op het moment dat je een probleem hebt en je verzekering aan wilt gaan spreken en het blijkt ineens dat iets niet gedekt is, of maar beperkt. Vergelijk dus altijd de polisvoorwaarden goed met elkaar!