Gehuurde garage niet toegankelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Gehuurde garage niet toegankelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 18:55

Mijn vriend en ik huren sinds 01/08 een appartement. Bij het appartement hoort een garageplaats in een gebouw apart. Het is 1 rechthoekig gebouw met een aantal poorten naast elkaar, maar zonder scheidingen tussen de plekken vanbinnen. Nu is het zo dat wij bij het krijgen van de sleutels geen sleutel hebben gekregen van "onze" poort. Verantwoordelijke die alles regelt voor de verhuurder beweerde dat de vorige huurders die nog hadden, terwijl de vorige huurders beweren nooit een sleutel daarvan gehad te hebben. Onze zaak niet, maar goed, sleutels zouden worden bijgemaakt.
Nu zijn we dus drie weken verder en er is nog steeds geen sleutel bijgemaakt. We hebben de "reservesleutel" (de enige sleutel die er is) een paar dagen gehad afgelopen week, maar toen bleek dat dus de enige sleutel te zijn waardoor ze hem niet konden bijmaken... terwijl dat bijmaken op 1 of 2/08 al had kunnen gebeuren. Anderzijds is er nog een probleem, nl. dat er een andere huurder spullen stockeert op een stuk van onze plek. Gevolg is dus dat 1) de auto er niet inpast, 2) een passagier vooraan de deur niet zal kunnen openen, 3) dat een ander dus gebruik maakt van hetgeen wij betalen en waar we zelf niet eens aankunnen. Dit zonder verwijt naar die andere huurder, maar men wist al van juni dat wij dit appartement mèt garage zouden betrekken, dus waarom dat dit allemaal zo lang moet duren...

We huren nu dus 20 dagen een garage waar we niet in kunnen, en waar we, als we er in kunnen, geen auto in kunnen parkeren. De verantwoordelijke ligt er niet van wakker, daar zijn we nu al een keer of 4 gaan vragen wanneer het in orde komt en er is nog niks opgelost. Natuurlijk willen we ook niet in het begin van onze huurperiode al problemen maken, maar je huurt ook geen fiets waarvan je het stuur niet krijgt, om maar een vergelijking te maken. Kunnen we iets doen? Wat is slim om te doen? Wij huren ook via een immokantoor, is het verstandiger om daar eens te horen? Of moeten we het via de huurbaas (die verantwoordelijke) blijven proberen?

Hutcherson

Re: Gehuurde garage niet toegankelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:01

Het is slim om fotos te maken van de garage. dus van het feit dat een andere huurder gebruik maakt van jullie plek. En het feit dat je er geen auto kwijt kunt.
Vervolgens zeg je tegen de verhuurder van jullie huis(en garage) dat je binnen nu en 2 weken een sleutel wil en een geschikte plaats voor je auto, want je betaald er immers voor anders wil je gewoon 100 euro terug van de huur ivm het niet kunnen parkeren van de auto.
Als hij dit niet betaald kun je naar de rechter stappen(En hiermee dreigen) vaak is het dan de volgende dag geregeld en anders zeg je dat je fotos hebt en een huurcontract waar instaat dat je een garage erbij huurt. Ook kun je vragen of je de sleutel weer mag hebben(die reservesleutel) en laat je zelf een sleutel namaken verhaal je de kosten op de verhuurder.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:18

Ja sowieso gaat foto's maken niet zonder sleutel :+ Ik wil eigenlijk die voorlopige sleutel ook niet meer, ik wil onze eigen sleutel en een opgeruimde plek. Met die reservesleutel (de enige sleutel dus, je kan het moeilijk nog een reservesleutel noemen) in onze handen hebben zij alleen maar meer reden om de boel niet in gang te steken, want zo "kunnen" ze hem immers niet laten bijmaken. Ook wil ik enkel toegang hebben als de plek ook in orde is, anders gaan ze ons nog zeggen zelf met die andere huurder contact op te nemen en maken ze zich er vanaf.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:11

Ik zou:
- zelf de sleutel laten bijmaken en de kosten bij de verantwoordelijke neerleggen.
- degenen waar de spullen van zijn die op jullie plek staan vriendelijk doch dringend verzoeken binnen twee weken jullie plek leeg te hebben. Gebeurt dat niet, dat jullie hem zelf leegruimen en dat het spul dan een container ingaat. Aan hen de keuze!

Maar goed, dat ben ik....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 20:16

We weten niet eens wie dat is, er zijn hier heel veel huurders (de eigenaar heeft een grote zaak met veel appartementsgebouwen daar rond...). Die spullen zelf verzetten, zal niet lukken. Enerzijds is het dus afval, maar er staan ook een aanhangwagen en een motor over de denkbeeldige grens.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:35

Dan zou ik op de spullen een aanplakposter hangen met het dringende verzoek om de plek vrij te maken en de datum erbij. Ook jullie gegevens om eventueel contact op te nemen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:39

Ik zou idd doen wat storm zegt :j En flink op je strepen gaan staan bij de verhuurder, want dit slaat nergens op. Je had die sleutel moeten krijgen toen je in de woning trok.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:59

Ook een motor en aanhangers zijn te verplaatsen hoor!!
Desnoods duw je even een briefje door de brievenbussen in het 'complex' , moet toch niet al te moeilijk zijn?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:03

Lijkt mij dat het de verantwoordelijkheid is van de verhuurder. Ik zou de verhuurder een ultimatum stelen wanneer zij die sleutel voor jullie moeten hebben en de plek vrij is van spullen van anderen. Houd hij zich niet aan dat ultimatum dan zou ik contact opnemen met bemiddelingsbureau. Ik neem aan dat die ook kunnen bemiddelen bij dit soort dingen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:51

Wiesje schreef:
Ook een motor en aanhangers zijn te verplaatsen hoor!!
Desnoods duw je even een briefje door de brievenbussen in het 'complex' , moet toch niet al te moeilijk zijn?

Daar gaat het niet om. Ik ga niet aan andermans spullen zitten, ook al staan die op mijn gehuurd deel nu. Ik wil geen ruzie met een buurman/buurvrouw, want ondanks alles zou ik ook not amused zijn als er iemand aan mijn spullen zou hebben gezeten. En als ik per ongeluk iets zou beschadigen, dan sta ik daar helemaal mooi.

Morgen gaan we terug in de garage kijken (vandaag weggeweest) en dan eis ik desnoods een gesprek met de huurbaas zelf, als het nog niet is opgelost.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:37

Net het bureau gecontacteerd.

We waren weer bij de verantwoordelijke geweest en alweer waren er geen sleutels voor ons. Ze wisten nu zelfs niet waar de reservesleutel naartoe is, want ze hadden die niet teruggekregen van die andere persoon die daar werkt, aan wie mijn vriend de sleutel gegeven heeft.

Het bureau neemt nu contact op met de eigenaar, ik wacht een reactie af en zal dan een vergoeding eisen in de vorm van verminderde huurprijs volgende maand.