Krijg geen geld terug van webshop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Krijg geen geld terug van webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 15:58

:wave:

Ik zit even met een dilemma..

Mijn PS3 controller was helaas kapot gegaan, dus ik wilde een nieuwe. Zo gezegd, zo gedaan.. bestel er eentje bij een webshop en die kreeg ik netjes heel snel thuis geleverd. Echter, deed deze het niet.. -O- Direct weer teruggestuurd, netjes binnen die 14 dagen, zodat ik een nieuwe zou krijgen of mijn geld terug.

Nu heb ik al een paar keer heen en weer gemaild en ook gebeld, maar ze beweren niks te hebben ontvangen. Of ik het adres wel goed heb overgenomen (ja!, heb de enveloppe die ze mij stuurde letterlijk overgenomen en heb hem hier nog liggen) .. als ik op tracktrace kijk, hebben ze hem binnen 1 werkdag al ontvangen. Maar nog steeds durven ze mij te zeggen het niet te hebben..

Ben inmiddels al 2 weken en heel wat ongeduldige e-mails en telefoontjes verder, maar het lijkt erop dat ik gewoon mijn €58,- (verzendkosten retour ook moeten betalen, zit er dus bij gerekend, pakket) kwijt ben! :\

Iemand die weet wat voor stappen ik verder nog kan ondernemen? Heb nog nooit problemen gehad met webshops dus ik heb echt geen idee.. Help?!

Odysseus

Re: Krijg geen geld terug van webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:00

Neem even contact op met de koerierdienst waarmee je hem hebt verstuurd hebt. Is niet het eerste geval waarbij de T&T code "afgeleverd" zegt en er is echt niks afgeleverd. (Scenario 2 kan natuurlijk zijn dat de webshop liegt, maar ik zou eerst eens uitzoeken of hij wel echt is afgeleverd).

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:05

Vraag bij je verzenddienst een afleverbewijs op. Dan heb je bewijs dat het pakket is afgeleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:06

Heb je aangetekend/verzekerd verzonden?
Want het "risico" van de verzending ligt bij retourzendingen bij jou.

Als ze dus inderdaad niets ontvangen hebben, heb je heel bot gezegd "gewoon pech".

Als er op de tracktrace staat dat de zending is afgeleverd zou je dit nog kunnen laten zien aan het bedrijf. De kans is heel groot dat het dan wel "ergens" bij hun ligt. En dat ze gewoon even wat beter moeten zoeken.

Zo niet, dan moet je inderdaad even op onderzoek uit bij de vervoermaatschappij, maar die hebben zich goed ingedekt. Als je niet verzekerd verzonden hebt, krijg je geen cent en ben je dus inderdaad het pakket én het geld kwijt :(
Harde les... Maar als je het risico niet wil lopen moet je zorgen dat je altijd verzekerd/aangetekend dingen verstuurd.

En dan nog is het soms knokken voor je geld.

Fiebie

Traiectum schreef:
Vraag bij je verzenddienst een afleverbewijs op. Dan heb je bewijs dat het pakket is afgeleverd.

Inderdaad!
Dat is de enige manier waarop je het kan bewijzen.

Als iemand ervoor heeft getekend is het dus intern kwijt gemaakt en daar heb jij niks mee te schaften :D

Sjors

Als ik een pakketje ontvangt dan moet ik altijd teken , behalve als die bij de buren is geweest ...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:11

Daarom haal ik die dingen dus altijd zelf meteen op :p en dan betaal ik 1 euro meer...

Het probleem: verzenden is op jouw risico, wel kun je met de T&T zien dat het afgeleverd is.. Contact opnemen... eventeel printscreen sturen van het bewijs dat je hebt.... Kan ook zijn dat iemand gewoon slordig is geweest en niet heeft opgelet.... Niet goed heeft ingevoerd of wat dan ook.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 16:12

Ik heb ook een printscreen gemaakt dat het is afgeleverd, datum en exact tijdstip staat er ook op. Maar sindsdien ook geen reactie meer gehad. :n

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:14

Cynn_x schreef:
Ik heb ook een printscreen gemaakt dat het is afgeleverd, datum en exact tijdstip staat er ook op. Maar sindsdien ook geen reactie meer gehad. :n

Vragen wie er voor het pakketje heeft getekend (voor ontvangst)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:22

Bellen? :) Mail is zo makkelijk te negeren ;)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:54

Na meerdere telefoontjes kreeg ik vandaag een ander aan de lijn. Hij zorgt dat er morgen een nieuwe naar me wordt opgestuurd.. Ben benieuwd.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:54

Gewoon blijven stalken werkt vaak goed :')

Even meteen om een TTcode vragen als ie verstuurd is en er achter aan blijven zitten ;)