Wie nog meer problemen met postnl?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Wie nog meer problemen met postnl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:23

Hallo even een vraagje wie nog meer dit heeft meegemaakt en wat jullie er aangedaan hebben en of jullie je pakket uiteindelijk hebben ontvangen...

Vandaag tussen 9 en 11uur zou er een pakket komen. Ik ben de hele tijd thuis en om 11:35 verschijnt er in beeld "pakket afgeleverd". Echter is er niemand aan mijn deur geweest, ligt er geen pakket en ook geen briefje bij mijn deur of deurmat. Nu bel ik postnl om 12 uur op...leg het uit en krijg het antwoord: "jammer maar ik kan u niet verder helpen wegens procedure". Dus ik kan mijn pakket gedag zeggen en het geld ook... Het pakket ligt NIET bij de buren en er is 100% zeker weten niemand geweest want ik was de gehele tijd in de voorkamer met zicht op de weg en mijn voordeur.

Wie heeft zoiets ook meegemaakt? en hoe kregen jullie je pakket uiteindelijk?
Ook heeft postnl mijn klacht ingemomen maar kan er verder niks aan doen word er gezegd....

Shirley

Re: Wie nog meer problemen met postnl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:26

Vervelend, maar het klopt wel ... de afzender moet namelijk de klacht indienen, dat is degene die de overeenkomst is aangegaan met de verzender, niet jij als brave ontvanger -O-

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:27

Ja maar wat ik dan niet snap...vorige keer toen dit gebeurde belde die mevrouw even de chauffeur hoe het zat, heet service en kleine moeite. Deze meneer die niet goed verstaand nederlands sprak wil niks doen en zegt jammer dan

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:29

Dan zou ik gewoon nog een keer bellen en hopen dat je dan een fijnere persoon treft :j

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:31

Jupp, ooit een thiedemanteugel gekocht via bokt, goed contact gehad met de verkoopster en vertrouw er nog op dat ze hem echt heeft verstuurd.
Ik was die middag niet thuis, maar woonde in een rijtjeshuis dus genoeg buren. Ligt er een briefje op de mat: pakket ligt onder het afdak. We hadden dus een open 'dakje' naast het huis waar oud papier onder lag, ik zoeken zoeken zoeken, geen pakket..

Ipv het dus gewoon bij de buren af te leveren heeft de bezorger het ergens neer geflikkerd waar ik het nooit gevonden heb, doei geld. Gróót raadsel dus..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:36

Ik vind veel bezorgbedrijven trouwen heel slordig. Menig keer hier gebeurd dat ze bijv. op 116 bezorgen als ik niet thuis ben, en ze op het briefje 115 of iets in die richting opschrijven.

Laatst een keer gehad dat hij op 117 werd bezorgd (ik woon op 114 en onze straat gaat van 106 tot 122 ongeveer, tegenover liggende rij huizen meegeteld), dus helemaal schuin aan de overkant, terwijl er op het briefje 110 stond -O- . Leuk, steeds bij iedereen aanbellen of hun iets hebben gehad.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:38

Ik blijf ook voorstander van DHL, gewoon het pakje van punt naar punt verzenden, kan bijna niks misgaan ...

En anders het pakket aangetekend versturen, dan is er een handtekening van de ontvanger nodig en kan het niet zomaar gedropt worden in de tuin of bij de buren :n

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:41

Nou zojuist de pakketverstuurder gemaild met de info. Op postnl facebook klacht gemeld openbaar en ook postnl nog eens een mail gestuurd. Nu kunnen ze niet zeggen van ja hebben niks gehoord. Ik vind dit gewoon schandalig voor woorden en dit is al de zoveelste keer dat dit gebeurd. In t verleden zelf een pakket met medische spullen voor mijn vader(inmiddels overleden) waarvoor getekent moest worden na check of de seal er wel op zat. Plus dit moest gekoeld blijven. Nou weg pakket, niks gehoord gezien of iets, dag later komt er een man die 2 straten verder woont aan...ja hij lag onder me auto op de carpoort.. leuk zo pakket van 400 euro met diabetis spullen erin in t openbaar met o.a. insuline en andere spuiten... Ja postnl wist van niks, zou t wel door geven. Nooit meer wat gehoord en nu wederom weer een klacht... Ik vraag me af of ik me pakket nog ontvang...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:41

Shirley schreef:
Ik blijf ook voorstander van DHL, gewoon het pakje van punt naar punt verzenden, kan bijna niks misgaan ...

En anders het pakket aangetekend versturen, dan is er een handtekening van de ontvanger nodig en kan het niet zomaar gedropt worden in de tuin of bij de buren :n

dit pakket kwam van een webshop dus dan ben je ook wel afhankelijk wat hun gebruiken...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:42

Shirley schreef:
Vervelend, maar het klopt wel ... de afzender moet namelijk de klacht indienen, dat is degene die de overeenkomst is aangegaan met de verzender, niet jij als brave ontvanger -O-

ja maat als brave ontvanger kun je wel de boete betalen als de verzender te weinig postzegels heeft geplakt, vind dat zo machtig krom van TNT :(

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:44

Hier nooit problemen met postNL gehad.
Maar ik hoor wel altijd van mijn vader (leidinggevende daar) dat het een ongeregeld zooitje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:47

Nee, nooit geen problemen. Altijd snel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:49

Joh, ik heb laatst post gehad vanaf maart 2013, gewoon lekker m'n hele brievenbus volgestouwd, tot aan de nok toe. Ook daar doet PostNl niets mee. Dit wordt een rechtzaak, want ik heb hierdoor veel financiële schade geleden. Leuk bedrijf :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:51

Zoiets hoorde ik op het nieuws phormicola ! Dat er een postbezorger alles leuk heeft verbrand, en ja postnl beloofd via t nieuws wel vergoedingen voor geleden schade, maar in praktijk gebeurd er niks. Hier nog geen reactie van postnl op mijn klacht....

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:52

Shirley schreef:

Hier had ik juist het grootste probleem mee..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:58

Aangetekent is ook niet altijd 100% garantie...medische pakket was aangetekent verstuurd vanuit de leverancier en moest gecontroleerd worden door de ontvanger of de seal nog goed was en dan tekenen, echter dumpte ze t bij n onbekende 2 straten verderop

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 13:04

het zojuiste antwoord op facebook.

PostNL Hallo NaNa,

Dat is wel vreemd idd. Wil je in een privebericht de barcode en je NAW gegevens sturen dan kunnen we met je meekijken en gaan we iig een melding aanmaken richting de bezorger.

Met vriendelijke groet,

Susanna
PostNL Webcare

dit dus gedaan wederom wachten....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:44

Breek me de bek niet open. :n

Een bezorger heeft zelfs eens durven verklaren dat hij 2 dagen achter elkaar is langs geweest voor het afleveren. Beide dagen was ik de volledige dag thuis (in huis en niet de tuin). Op de tweede dag lag er 's avonds! Toen we weggeweest waren ineens een briefje in de bus dat er een poging was gedaan tot afleveren en er niemand thuis was aangetroffen. Toch knap :+
Voor zover ik weet worden pakketten niet na 18.00 bezorgd.

Ik op hoge poten opgebeld dat ze maar zouden zorgen dat het er de volgende dag zou zijn. :=

Regelmatig post van het bejaardenhuis paar straten verderop. Van kaarten tot brieven van de huisarts. Die brengen we zepf altijd weg en van de hele buurt krijgen we post.

Een aantal maanden kreeg ik spontaan de PaardenSport niet meer? :+ de knhs gebeld maar die kon terug zien dat hij verzonden was.

De varagids komt ook bijna niet meer aan, heel frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:46

Kaitlyn, pakketten worden ook gewoon na 18.00 bezorgd. Heb ze wel eens om 21.00 gehad.
Zo knap is het dus niet :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:50

Wij kregen een portokaart omdat iemand ons een stuk met te weinig porto had gestuurd.............. netjes betaald maar het betreffende stuk nooit gekregen.
Reaktie van PostNL:

"Hartelijk dank voor uw reactie. In uw e-mail geeft u aan dat u een portokaart heeft ontvangen, maar niet de zending die daarbij hoort. Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend voor u is, mijn excuses hiervoor. Naar aanleiding van uw e-mail heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas kon ik u telefonisch niet bereiken. Daarom laat ik u nu per e-mail weten welke actie ik heb ondernomen.

Ik kan niet verklaren waarom u wel een portokaart maar niet de bijbehorende post heeft ontvangen. Ik beschouw de portokaart daarom als onterecht. Aangezien u het bedrag al heeft betaald, stuur ik u ter compensatie een setje postzegels toe.

Uw klacht is inmiddels doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Omdat deze klacht intern wordt opgelost, ontvangt u verder geen reactie meer van ons. Door uw klacht aan ons door te geven, kunnen wij onze dienstverlening verbeteren."

En mijn poststuk?????? wat moet ik met postzegels? (Die heb ik trouwens ook nog niet!)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:56

Ik werk bij een webshop en wij verzenden ook met PostNL. Van de week werden we gebeld door een klant dat haar pakket terecht was. Ze had het 31-01-2012 besteld en het werd nu pas geleverd. We hebben een onderzoek gehad bij PostNL alles.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:59

Ymor schreef:
Ik werk bij een webshop en wij verzenden ook met PostNL. Van de week werden we gebeld door een klant dat haar pakket terecht was. Ze had het 31-01-2012 besteld en het werd nu pas geleverd. We hebben een onderzoek gehad bij PostNL alles.

Beter laat dan nooit? :=

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:03

Haha inderdaad. Maar we hebben nog 100 rare voorbeelden. Ik kan er een boek over schrijven.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:03

Ik zou zeggen gebruik de zoek functie eens.
Er zijn zoveel mensen met problemen met post nl, of tnt (een pot nat in mijn ogen).
En niet alleen pakket post maar ook brieven post.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 14:29

Hallo NaNa,
Dat lijkt me inderdaad ook vreemd dan, dat de zending bij buren is afgeleverd. Het enige wat ik dan nog zou kunnen bedenken is dat de zending op een onjuist adres is afgeleverd, mogelijk een vergissing van de chauffeur. Dit is echter op dit moment nog giswerk!! Helaas kan ik er op dit moment nog niks over zeggen aangezien er nog geen antwoord bekend is van de bezorger. De bezorger zal vermoedelijk niet vandaag alsnog langskomen. Mijn excuus voor het ondervonden ongemak.
Met vriendelijk groet,
PostNL Webcare

Oftewel ik mag maar wachten nog een hele dag en met t probleem zitten...wat is nou de moeite om even te bellen naar de chauffeur die zelf een fout heb gemaakt?