Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Yucca schreef:Een overlijdensrisicoverzekering moet beide personen dekken, dus beide keuren lijkt mij.
Ik heb er geen ervaring mee trouwens.
Wij hebben alleen een verzekering op mijn mans naam.
Dit omdat de hypotheek alleen op zijn salaris is gebaseerd.
Daan_Ordeal schreef:De medische keuring heeft betrekking op de overlijdensrisicoverzekering. Degene die wordt verzekerd (de verzekerde) moet gekeurd worden (dus degene op wiens naam de hypotheek komt te staan).

Wendy schreef:Daan_Ordeal schreef:De medische keuring heeft betrekking op de overlijdensrisicoverzekering. Degene die wordt verzekerd (de verzekerde) moet gekeurd worden (dus degene op wiens naam de hypotheek komt te staan).
Precies. Bij ons stond de hypotheek op naam van mijn man, dus moest alleen hij het formulier invullen. Was toen handiger, aangezien ik uitgebreid medisch gekeurd moest worden anders omdat ik bij de uroloog was geweest het jaar ervoor
En omdat zijn inkomen voldoende basis was voor de hypotheek, loopt hij wat dat betreft geen risico als ik kom te overlijden.
Beb_bokt schreef:Je premie voor de levensverzekering gaat best omhoog wanneer je een ziekte/aandoening hebt of afgekeurd bent. Wanneer je je hypotheek op 1 inkomen kan afsluiten vervalt dat stukje.
Yucca schreef:Oke, beetje nare vraag maar als jij nu zou wegvallen, blijft dan de volledige hypotheeksom staan?