Ik wil mijn slaap kamer veranderen, tips??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DoTiramisu

Ik wil mijn slaap kamer veranderen, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:19

Nou zoals de titel het al zegt. :)

Ik wil mijn slaap kamer in een nieuwe stijl. Zelf wou ik eerst heel graag iets met Budda.
Maar ik denk niet dat het die stijl gaat worden.
Ik heb het er met m'n moeder over gehad, en we kamen uit op een kamer in de stijl van Pip Studio.

Maar.. Ik kan er echt niet uit komen!! -O-
Heeft er iemand tips. Of leuke ideeën voor een slaap kamer te veranderen?
Bijvoorbeeld welke kleur de muren etc. tot in de details :).

Ik zou het graag horen, ook als je bijvoorbeeld zelf je kamer zou willen veranderen. Kan je dat hier delen ( als je wilt :) )

Alvast bedankt!!

Twilight

Re: Ik wil mijn slaap kamer veranderen, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:52

Ik zou als ik jou was de hele slaapkamer heel neutraal houden qua kleur en dan met accessoires de boel in een stijl veranderen, wil je even dan in korte tijd weer veranderen evt omdat het oude je niet meer aanstaat is dit veel makkelijker ;)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:41

HK-> HTT

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:29

Ik kijk altijd op internet rond naar mooie inspiratie foto's.
Ik wil vind het leuk om allemaal mooie verschillende fotolijstjes aan een muur te hangen met mooie foto's er in. Of planken aan de muur met fotolijstjes en andere dingen, bijv. kaarsen of plantjes.
Zelf had ik bijna al mijn meubels geverfd, en 2 muren heb ik geverfd en mijn ouders hebben de andere 2 muren behangen. Ook heb ik een nieuw bed gekocht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:31

Ik heb laatst mijn kamer verander, en ik heb nu 1 lichtgrijze muur zodat ik alle kanten op kan.
Ik heb nu allemaal antieke / brocante meubelen. :)

Dus ik zou de muren en de basis meubelen sowieso neutraal houden.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:33

ik zou je muren een beetje neutraal houden met een wand foto behang , en wat leuke buddha beeldjes er bij :p

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:34

Ik ben ook weg van pip, die stijl spreekt mij aan en voel ik me thuis. Mijn studentenkamer is dan ook één roze explosie met allerlei blije kleuren tussendoor, vind het persoonlijk dan ook erg goed gelukt :P. Gewoon lekker rondkijken naar een leuke behangetje en bijpassende verf. Ook ik heb buddha beeldjes in allerlei kleuren en formaten. Volgens mij klinkt mijn beschrijving als een kermiskamer;) !

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:35

Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 19-08-13 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:37

Hou het rustig.
Een slaapkamer moet je plek van rust zijn.
Vroeger had ik OVERAL paarden posters en kleine rommeltjes.
Nu heb ik een donkerblauwe kleur en is het echt een plek waar ik lekker even ga zitten, mijn haren doen enzo. Ik slaap nu ook beter. En er komen altijd wel dingen bij, ik begon met tafel, hangend kastje, een muur blauw en over de andere drie een blauwe streep, op de blauwe muur een L Y N N en een bed. Later kwamne er drie fotolijsten een nachtkastje een mandje en dat soort dingen erbij.
Mijn zus heeft hetzelfde maar iets minder neurtaal ze heeft paars met als thema 'quote' ze heeft aan de muur bij haar bed 3 schilderijtjes hangen met quotes van hout in de kleuren paars, zwart en grijs met allemaal andere vormen. Ergens anders heeft ze weer een paar bloempotten met woorden erop. Een fotolijst met in het midden love. En dat soort kleine dingen. Leuk maar niet TE. pip studio lijkt me erg, druk.

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:18

novito schreef:
oeh, wij gaan verhuizen, en mama is al vanalles aan het bedenken, maar ik weet niet wat ik wil. hoe oud ben je?
edit: ik vind dit soort spul helemaal geweldig, http://www.action.nl/products/view/id/9 ... telistid/1 http://www.action.nl/products/view/id/1 ... telistid/1 maar ben dus 14, en weet niet of dat bij mijn leeftijd past... en idd pip lijkt me wel iets te druk! je kan best je bed in pip doen, en dan je muren op die kleur aanpassen!

ps, kon het niet zo snel vinden, dus ff bij de action

Succes met de verhuizing!
Ik ben 16 :)
Die dingetjes zijn wel leuk! Alleen iets te klein voor mij!

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:28

Ik wil sowieso de muren in een neutrale kleur houden. Dus wit.
En dan misschien met een strook van 50 cm in de breedte van bijvoorbeeld heel licht roze.

Al mijn meubels zijn ook wit en dat wil ik graag zo laten. En dan wat er al werd gezegd de accessoires in een stijl. En met foto lijsten / schilderijen op de muur. Bijvoorbeeld ook lampen etc.

Of een muur gekleurd en de rest wit.

Ik hou zelf van netjes en dat het er toch uit springt!
En ik zou graag zo'n tekst op de muur willen of een zin in het Engels, hebben jullie een mooie zin of boodschap?
Zelf houd ik ook heel veel van de kleur roze.
Echt een meiden kamer :)

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:32

Scarlatt schreef:
Ik ben ook weg van pip, die stijl spreekt mij aan en voel ik me thuis. Mijn studentenkamer is dan ook één roze explosie met allerlei blije kleuren tussendoor, vind het persoonlijk dan ook erg goed gelukt :P. Gewoon lekker rondkijken naar een leuke behangetje en bijpassende verf. Ook ik heb buddha beeldjes in allerlei kleuren en formaten. Volgens mij klinkt mijn beschrijving als een kermiskamer;) !

Haha of een heel gezellige en persoonlijke kamer!
Klinkt in elk geval heel erg leuk!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:36

Oeeeh leuk, kamer veranderen! Vond het heerlijk om vorig jaar m'n studentenkamertje in te mogen richten.
Muren waren wit, en omdat ik er (wat de bedoeling was) maar 1 jaar in zou blijven zitten (nu uiteindelijk jaar eraan vast geplakt), had ik geen zin om moeite te doen met verven etc van de muren, om alles na een jaar weer wit te moeten verven.
Dus net wat al eerder gezegd werd gedaan: muren simpel en strak, bureau/kast/bed etc ook. En heeel veel accesoires!
Ik ben verliefd op aquablauw, dus ik heb kaarsjes, kussentjes en nog veel meer dingetjes in deze kleur gedaan. Veel fotolijsten erbij en dan heb je echt al een ontzettend leuke (maar toch strakke) kamer! Ben er nog steeds blij mee :D

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:43

Kramer veranderen is altijd lastig, ik heb gekozen voor donkerblauw en wit. Zijn redelijk basis en veel in te vinden.
Heb er wat paarse kussentjes bij en dat is een erg leuke combi.
Hoe het rustig, mis 1 muur behang en derest wit met kussentjes etc in de kleur van iets in t behang.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:57

Ooeeeh leuk!

Ik had eerst van die blauwe stoffen gordijnen, donkerblauw tapijt, een bureau 1 persoonsbed e.d...

Nu heb ik donkergrijs laminaat, van die rolgordijnen met daarover heen een dun gordijntje gedrapeerd naar de zijkant zegmaar.. als lamp een kroonluchter, een witte kaptafel en een wit twee p bed met allemaal siersels eraan.. witte boekenkast, witte nachtlampjes, overal kaarsjes en kussens... enige wat er nog veranderd moet worden is dat mijn tvkastje wit moet... maar daar moet je van houden :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:32

Speur eens rond op google afbeeldingen en op pinterest :)
https://www.google.nl/search?q=bedroom+ ... 7#imgdii=_

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... b5835e.jpg

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... 8e2213.jpg

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... c82e10.jpg

Deze foto is mijn inspiratie geweest voor onze slaapkamer: http://www.archana.nl/wp-map/slaapkamer ... ijs_01.jpg

Maar er is zoveel moois om ideeen van op te doen, wat kan helpen is een moodboard maken met alles wat jij mooi vindt voor je slaapkamer.

ksjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:37

maak een rondje door de Ikea voor inspiratie!
heeft mijn altijd geholpen

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 21:56

Leuke ideeën komen er allemaal voorbij!
Ik heb even voor mezelf een plattegrond van mn kamer gemaakt. En ook even gekeken hoe ik eventueel mijn meubels in de kamer anders zou willen plaatsen.

En dan daarop, hoe het staat, de inrichting aan te passen met de aankleding van mijn kamer.
Ik zou heel graag een strook van een hele zachte kleur willen.
Wat zouden jullie persoonlijk doen?

Ik wil wel alles graag wit houden. Bed, kast, bureau etc.
En dan zoals gezegd is, met accessoires alles aankleden :)