Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marieke_K schreef:Eh.. .ja.. dat snap ik ook nooit.. Boven een bepaald bedrag spaargeld moet je er trouwens ook belasting over gaan betalen..
(18.000 en nog wat, verschilt per jaar, er is ook nog een bedrag voor minderjarige kinderen wat erbij komt), maar om en nabij de 20.000. tamary schreef:Zodra je boven bijstand zit, of in de bijstand zit en meer dan 2200 gespaard hebt (max voor bijstand is ong. 5500) heb je bestedingsruimte voor het betalen van gemeentebelastingen. Als je binnen de inkomensgrens valt om in aanmerking te komen voor kwijtschelding en je hebt vermogen dan kan je dus betalen. Aanvraag moet je dus timen op een moment dat er niks op je rekening staat of je hebt gewoon pech.
Er waren gemeentes die minder streng waren hierin, maar die zijn door den haag teruggefloten. Heb je dus meer inkomen/vermogen dan X (al is dat 1 euro) kan je al dan niet gedeeltelijk betalen.
verootjoo schreef:euhm... het is toch logisch dat je geen recht hebt op kwijtschelding als je je geld wel kan sparenIedereen moet die rotzooi betalen, ik zit er ook niet op te wachten, moet ook moeite doen om te sparen, maar iemand moet dat toch betalen
Yessy schreef:Ergens heel logisch natuurlijk. Je hebt spaargeld dus je kunt het betalen, waarom zou de gemeente dan jouw deel moeten ophoesten (lees: de rest van de inwoners). Niet gemeen bedoeld hoor, ik heb ook jaren net over die grens gezeten en dat is heel frustrerend - vooral als je omgerekend ruim 8 euro per vuilniszak betaalt die je eens per 1,5 week aan de straat zet. Bijstand en kwijtscheldingen zijn echt pas bedoeld voor mensen die het niet meer kunnen betalen, en daar val jij (gelukkig!) niet onder.

verootjoo schreef:euhm... het is toch logisch dat je geen recht hebt op kwijtschelding als je je geld wel kan sparenIedereen moet die rotzooi betalen, ik zit er ook niet op te wachten, moet ook moeite doen om te sparen, maar iemand moet dat toch betalen
dus het was mooi voor jullie geweest, maar per saldo sneu voor de rest van de inwoners die het wel moet opkuchen.